De verbouw-topic!

Juiste volgorde is qua eerste gesprekken denk ik nu notaris - bank - architect neem ik aan?
Heb je al eens gepolst bij de gemeente of je grootse plannen wel een vergunning krijgen?

Soms wordt bvb niet toegelaten een meergezinswoning te maken in bepaalde gebieden, of valt uitbreiding van het bouwvolume niet altijd in goede aarde.

Heb je al eens gepolst bij de gemeente of je grootse plannen wel een vergunning krijgen?

Soms wordt bvb niet toegelaten een meergezinswoning te maken in bepaalde gebieden, of valt uitbreiding van het bouwvolume niet altijd in goede aarde.
Goed punt, de gemeente moet ik ook nog bevragen, dat zet ik op de lijst. Als zij niet meewillen stopt het uiteraard al.

Goed punt, de gemeente moet ik ook nog bevragen, dat zet ik op de lijst. Als zij niet meewillen stopt het uiteraard al.
Ik weet trouwens niet hoe oud je ouders zijn maar deze 2 links zijn denk ik wel interessant.

Ik weet trouwens niet hoe oud je ouders zijn maar deze 2 links zijn denk ik wel interessant.

Yes die heb ik al meermaals gelezen. Ze zijn beiden 65+. Bedankt!

Wanneer is het eigenlijk nodig om rijplaten op klinkers te plaatsen? De aannemer stelde het voor om eventuele verzakking tegen te gaan en ze zich daar voor willen indekken (sic), maar dan lijkt 300euro mij veel geld voor een paar uurtjes platen te hebben liggen? :unsure:

Alsook: wat is de m³ prijs voor breekstabilisé doorgaans, ik vind er niet meteen iets over terug. 100euro per m³ lijkt me veel als ik me baseer op de prijs voor "gewone" stabilisé?

Wanneer is het eigenlijk nodig om rijplaten op klinkers te plaatsen? De aannemer stelde het voor om eventuele verzakking tegen te gaan en ze zich daar voor willen indekken (sic), maar dan lijkt 300euro mij veel geld voor een paar uurtjes platen te hebben liggen? :unsure:

Alsook: wat is de m³ prijs voor breekstabilisé doorgaans, ik vind er niet meteen iets over terug. 100euro per m³ lijkt me veel als ik me baseer op de prijs voor "gewone" stabilisé?

Hangt van het type machine af dat erover moet rijden en de staat en/of opbouw van je klinkers. Daar is geen regel over. Eigen inschatting.

Als dat gehuurd wordt heb je transport kost en een huurprijs van min 7 dagen dusja..

Wat noem jij breekstabilise? Recup materiaal? Kost minder dan gewone stabiel ja. Afhankelijk van het aantal kub, reken daar ook transport bij. Iemand moet die halen of komen brengen... Tot 6kub betaal je onvolledige ladingen per kub. (Bv 1 kub laten leveren = 1 volle prijs en 5 onvolledige ladingen)

Keramische tegel als oprit? Wat zijn jullie meningen? Voordelen, nadelen?

Aan het twijfelen om zelfde tegel terras en pad door te trekken naar oprit, ofwel vanaf de zijkant over te gaan op klinkers voor den oprit.

Keramische tegel als oprit? Wat zijn jullie meningen? Voordelen, nadelen?

Aan het twijfelen om zelfde tegel terras en pad door te trekken naar oprit, ofwel vanaf de zijkant over te gaan op klinkers voor den oprit.
Zelf geen grote fan van (visueel dan) maar dat kan perfect. Als die goed gelegd zijn is dat geen probleem. Paar weken geleden nog 90/90 als oprit gelegd. Bij die woning was dat uiteindelijk nog cava van uiterlijk ook.

Les gouts et les couleurs

Zelf geen grote fan van (visueel dan) maar dat kan perfect. Als die goed gelegd zijn is dat geen probleem. Paar weken geleden nog 90/90 als oprit gelegd. Bij die woning was dat uiteindelijk nog cava van uiterlijk ook.

Les gouts et les couleurs
Thx! Ja, het gaat mij vooral over het technische. Als dat mogelijks problemen kan opleveren dan moet ik het al niet overwegen.

Het esthetische bepaald mijn vrouw wel. :unsure:

Wij zijn van plan een houtkachel te plaatsen in onze living. De verkoper raadt ons de volgende kachel aan: een Barbas Box Panorama 55. Deze heeft een vermogen van 6-9 kW, met een nominaal vermogen van 9,2 kW.

Ik ben wel niet zeker of deze kachel geschikt is in onze situatie. Hieronder heb ik een schets geplaatst van onze living + keuken. De living is verbonden naar de keuken met een opening van 1m17 breed op 2m breed. De vraag is evenwel of de warmte die gegenereerd wordt in de living, effectief zal doorgaan naar de keuken. Indien de kachel een te hoog vermogen heeft, zal het niet te warm worden in de living, en te koud in de keuken. Zouden we niet beter gaan voor een kleinere kachel?

Indien ik opzoek welk vermogen bij 173m³ past komen we uit op ergens tussen 8 en 8,5kW.
Woning is goed geïsoleerd, is van 2007.

qOst4of.png

KN6xx1M.jpeg

Wij zijn van plan een houtkachel te plaatsen in onze living. De verkoper raadt ons de volgende kachel aan: een Barbas Box Panorama 55. Deze heeft een vermogen van 6-9 kW, met een nominaal vermogen van 9,2 kW.

Ik ben wel niet zeker of deze kachel geschikt is in onze situatie. Hieronder heb ik een schets geplaatst van onze living + keuken. De living is verbonden naar de keuken met een opening van 1m17 breed op 2m breed. De vraag is evenwel of de warmte die gegenereerd wordt in de living, effectief zal doorgaan naar de keuken. Indien de kachel een te hoog vermogen heeft, zal het niet te warm worden in de living, en te koud in de keuken. Zouden we niet beter gaan voor een kleinere kachel?

Indien ik opzoek welk vermogen bij 173m³ past komen we uit op ergens tussen 8 en 8,5kW.
Woning is goed geïsoleerd, is van 2007.

qOst4of.png

KN6xx1M.jpeg
Ventilatorke op de kachel gericht naar het deurgat?

Misschien is dit niet de juiste thread, maar ik ben volop aan het renoveren in mijn huis en we gaan binnenkort ook beginnen aan de vloeren te leggen, nadat die geïsoleerd is.

Wie kent een goede plek om tegels te bestellen? Wij hebben graag wat kleur in huis, dus het aanbod mag best uitgebreid zijn.

Cool! Ja, nog steeds in Antwerpen. Maar als het de moeite is doen we zeker het effortke om verder te rijden en andere winkels te bezoeken.
Rond maart zijn er vaak "opendeurdagen", best de FB pagina van handelaars in de buurt in de gaten houden om wat korting los te kunnen peuteren dan.

Tot nu toe zeer tevreden van maar ligt er nog maar een week.

Gaat over deze vloer:

zou ook zo over tegels gelegd kunnen worden, installatie is idem als andere pvc of vinyl planken vloeren:

Adviesprijs in de meeste (online) shops is 45€ per m2 exclusief btw.
Wij hebben hem aangekocht bij Casa vloeren in Lommel (https://www.casavloeren.be) voor 34,5€ per m2 exclusief btw. (120m2) Hebben hem ook ineens laten leggen zodat we van 6% btw konden genieten.
Nog steeds tevreden? :p
In welke ruimte(s) geplaatst?

Nog steeds tevreden? :p
In welke ruimte(s) geplaatst?
Nog steeds tevreden, maar op sommige plaatsen wel lichte krasjes (wel door onze fout omdat we soms met ladders enzo nog bezig zijn tijdens verbouwingen. Gelukkig moet je al goed kijken om ze te vinden.

Overal geplaatst op de benedenverdieping, badkamer inclusief.

Nog steeds tevreden, maar op sommige plaatsen wel lichte krasjes (wel door onze fout omdat we soms met ladders enzo nog bezig zijn tijdens verbouwingen. Gelukkig moet je al goed kijken om ze te vinden.

Overal geplaatst op de benedenverdieping, badkamer inclusief.
Toevallig foto's van het resultaat? Mag in PB :)

Terug
Bovenaan