Bjorn
Well-known member
Niet op de rommel lettenToevallig foto's van het resultaat? Mag in PB![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet op de rommel lettenToevallig foto's van het resultaat? Mag in PB![]()
Niet op de rommel letten
![]()
![]()

Het is zelfs 55cm maar we hebben wel ruimte genoeg. Vriendin wou er makkelijk met de stofzuiger langsdoor kunnen, en op die manier kan het raam ook meer open gezet. Zo zit de kraan niet in de weg. Ikzelf had em ook liever iets meer naar de muur gezet maar ja, vrouw is de baas hèmai, die badkamer is wel heel knap zo.
Hoever staat dat bad van het raam? lijkt mij 30-40cm te zijn? voelt dat dan niet aan als 'verloren' ruimte?
En als die maar kan stofzuigen dan is ze content.
Moeten ook nog wat kasten komen en iets om de handdoeken op te hangen.Hier idem!Rommel
Ge moet mijn kot es zien elke dag nadat de kinderen gedaan hebben met spelen. Hell, we doen al de moeite niet meer van het deftig op te ruimen, gewoon beetje een doorgang maken![]()

Keep on dreaming!Maar het einde is in zicht!!!
Als mijn tuinkot af is gaat die provisoir dienen als bergkot. Alles van zolder gaat naar daar, dan de zolder inrichten als master bedroom, vervolgens onze slaapkamer op 1ste verdiep ombouwen tot speelkamer en mag al het speelgoed naar daar
freedom in the living!!
)"

Waarom zou je nog een zonneboiler plaatsen als je een wpomp L/W hebt? Daar zit ook doorgaans een boiler van minstens 200l in voor uw sanitair warm water.Ga het hier effe zetten want het valt eigenlijk onder het gedeelte verbouwing omdat het in onze hoofdwoning zit en niet in onze bijbouw
Plan was om een zonneboiler bij te zetten om de afhankelijkeid van het gas te verminderen. Maar het idee is wel aan het rijpen om er volledig vanaf te stappen en een LW warmtepomp bij te zetten voor de vloerverwarming.
Mijn frank viel juist dat onze gascondensatieketel ook 13 jaar oud is ondertussen, en ik lees vaak dat ze tussen de 10-15 jaar vervangen worden. Dat is dus eigenlijk een kost die ik in korting mag nemen het warmtepomp verhaal hé?
Heb nog een terugdraaiende teller tot 2025 dus dat scheelt 'm ook een pak. Hopelijk is tegen dan de crisis weer gepasseerd en normaliseren de prijzen.
En wss zijn er hier en daar nog wat premies van fluvius te vangen, én de ganse installatie kan aan 6% btw.
Wat me vooral tegenhield was de beperkte ruimte in mijn technische schacht omdat er toch wat leidingen van zolder naar de berging moeten en het zat al vrij vol, maar mijn frank viel toen ook dat als de condensatieketel wegvalt ook de schouw weg kan
Is het ok van een zonneboiler te combineren met een externe warmtepomp om ook sanitair bij te verwarmen als de zon niet afdoende is om het boilervat op te warmen?
Toch?Waarom zou je nog een zonneboiler plaatsen als je een wpomp L/W hebt? Daar zit ook doorgaans een boiler van minstens 200l in voor uw sanitair warm water.
Omdat met de zon het niets kost.Waarom zou je nog een zonneboiler plaatsen als je een wpomp L/W hebt? Daar zit ook doorgaans een boiler van minstens 200l in voor uw sanitair warm water.
Maar als er zon(licht) is dan brengen uw pv panelen toch ook voldoende op om uw warmtepomp draaiende te houden en daar uw sanitair water mee op te warmen?Omdat met de zon het niets kost.
Combi boilers bestaan hoor, kan je vanalles mee combineren. Perfect mogelijk om op de 2de spiraal solar te steken.
Cop reken ik meestal met 4 om makkelijk te rekenen.
Niet op de rommel letten![]()
Mijn VerbouwPremie, de eengemaakte premie voor renovatie en energiebesparende investeringen, kunt u pas vanaf 1 oktober 2022 aanvragen.
En wie niet werkt, kan het niet betalen, dus pluim op de hoed van de overheid: "we zijn bereid veel geld te geven, behalve aan wie het ècht wel kan betalen!"oei, foutje gemaakt op de gsm.... iets te weinig belastbaar inkomen ingegeven (0 te weinig)
De basispremie voor een lucht-water warmtepomp bedraagt 2250 euro voor eindfacturen vanaf 1/1/2022.
bummer
We krijgen weer minder omdat we werken