Ok ik heb even raad nodig:
We hebben in onze woning nog 1 raam in de keuken en 1 in de woonkamer niet vervangen, met de simpele reden dat wij hier binnen +-1,5 jaar een volledig nieuwe aanbouw gaan plaatsen. Dus alles wat je op onderstaande foto's ziet gaat volledig verdwijnen. (Ook de parket etc, alles zal uifgepikeurd worden en al..)
Het probleem is: het is nu rot en ik moet er toch nog ergens wat lapmiddelen tegenaan gooien om de 2 jaar te overbruggen. 2j geleden heb ik alles geverfd, maar staat volledig op de zuidkant en er is zo een (waardeloos) regenwaterafvoer met ketting. Dwz dat spettert daar dus continu tegen.
Dus het vocht begint in de parket te trekken en 's morgens zie ik ook condens aan de binnenkant van het raam.
Kan ik hier nog iets aan doen om dit af te remmen totdat we verbouwen? Zou het zonde vinden om dit nu nieuw te steken om dan over 2 jaar alles terug open te gooien.
Binnen de rode kader op foto 1 en 2 is dus ongeveer dezelfde locatie buiten/binnen.
Kan het ook vanuit de stenen komen op foto 3 omdat daar het zo vaak nat blijft door dat waardeloos putteke/ketting?
Ik dacht aan iets als bison rubber seal en dat over al het hout te smeren, desnoods ook de muur en een paar cm van de vensterbank?