Wilto
Well-known member
Die had ik ook. Muur is volledig weg6kg moet wel voldoende zijn. Zorg gewoon dat je een zware hamer in de buurt hebt, dat gaat sneller![]()
wel bekaf en volledig stijf voor mn computer nu 
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die had ik ook. Muur is volledig weg6kg moet wel voldoende zijn. Zorg gewoon dat je een zware hamer in de buurt hebt, dat gaat sneller![]()
wel bekaf en volledig stijf voor mn computer nu 
Ik heb iets gelijkaardig afgewerkt door er gedoubleerd steigerhout tegen te schieten.
Al eens geprobeerd om uw lamp eruit te draaien door gewoon erop te drukken en ze tegen wijzerzin te proberen draaien.Ik heb spots hangen in mijn living en keuken. Dat zijn LED spots en deze zouden 10 jaar mee gaan.
Na 6 jaar zijn echter 2 spots al stuk. Right ..
Ik heb geprobeerd om met een schroevedraaier het plastieken omhulsel eraf te krijgen want anders geraak ik niet aan de fitting. Maar dat omhulsel is vastgeklikt en ik krijg er géén beweging in. Maar volgens mij moet dat wel kunnen. Ik zie duidelijk dat het GU10 lampen zijn.
Iemand een trukje om zo'n omhulsel er gemakkelijk af te krijgen? Ik wil niet forceren want dan breek ik het misschien kapot.
Mijn lamp ziet er ongeveer zo uit --> https://www.lampenlicht.be/design-s...dKeOCfH3sjDnUeGrJA210TGCPApbFgfgaAn16EALw_wcB
Zou ik ook denken, lijkt me niet dat dat omhulsel er af moet.
Ik heb het plastieken omhulsel er dus af gekregen. Het is weldegelijk een kliksysteem (vastgeklikt op 2 plaatsen aan de spot). De enige manier om dat omhulsel eraf te krijgen was dus inderdaad met een (kleine) schroevendraaier.Al eens geprobeerd om uw lamp eruit te draaien door gewoon erop te drukken en ze tegen wijzerzin te proberen draaien.

Ik zou denken wegens looks?En waarom alu profielen?
Post eens een foto wat je wil bereiken

Ik zou denken wegens looks?
Indien looks niet uitmaken.. betonnen gleufpalen met houten schermen in. Dat heb ik toen in de achtertuin op uw advies gezet en nog geen spijt van, lijkt erop dat dat zéér lang gaat meegaan.
Heb toen ook wel wat overdreven met de hoeveelheid beton aan de palen enzo![]()

De mijne vraagt 42euro per uur. Werd aangeraden door de Colora dame, aangezien er tijdsdruk was, heeft zij dat geregeld voor mij.De binnenzijde van onze woning zou opnieuw geschilderd moeten worden, maar ik ben daar zelf een imbiciel in.
Het betreft een bestaande woning dus bepaalde meubels kunnen niet of niet éénvoudig verschoven worden.
Zoals ons waterbed en meerdere Tv meubels (vastgeankerd in de muur, no way dat je die kan verplaatsen). Er ligt ook parketvloer. Dus to be honest, is het schilderwerk maatwerk.
Ik zou zelf kunnen schilderen, maar de kans dat er dan verf op het parket terechtkomt, ik vieze strepen schilder of gewoon schilder op foutieve plekken is mmm 100% .. Ja ik weet dat je bij schilderen het moet afplakken, maar ik heb het al een paar keer dat gedaan in het verleden, een trust me ik ben zo'n slechte harry dat .. het al evenveel keer op NIKS trekt.
Swoit, ik zoek dus een schilder in de buurt. Ook iemand die van ervaring weet hoe hij/zij het allemaal kan beschilderen en iemand die weet wat kan en niet kan.
Ik vraag me af hoeveel het kost voor een deftige schilder in te huren? Iemand hier een idee? Thanks.
Nette vakman over de vloer gehad!

tip voor de volgende keer: indien niks getekend, kan je zo'n prijzen voor materiaal gewoon weigeren en betalen wat de Brico kost (+ eventueel nog enkele % voor de moeite).Ik heb een andere firma mijn plafonds laten schilderen, "wij vragen 32 euro per uur, met 2 man op een halve dag klaar!"
Ja. Klopt. Behalve dat de fuckers 395 euro hebben aangerekend voor 10l Levis verf die 105 euro koste in de Brico dezelfde dag
Dus vraag zeker naar prijzen van het materiaal ook!
En waarom alu profielen?
Post eens een foto wat je wil bereiken
Ik zou denken wegens looks?
Indien looks niet uitmaken.. betonnen gleufpalen met houten schermen in. Dat heb ik toen in de achtertuin op uw advies gezet en nog geen spijt van, lijkt erop dat dat zéér lang gaat meegaan.
Heb toen ook wel wat overdreven met de hoeveelheid beton aan de palen enzo![]()
Ja, 't is eigenlijk ook gewoon een profiel waar een houten scherm ingeschoven wordt. Ik ging ervan uit dat dat aluminium was. Bij mensen in onze straat is het alleszins gelakt en proper.Ja dat is wel vrij zware arbeid op de moment zelf maar kwalitatief is dat wel
Voor de looks worden nu meestal zwarte gelakte palen gebruikt. Die zijn er ook al met gleuven voor schermen. Bij alu is dat een soort geextrudeerd profiel (rond vanbinnen, vierkant vanbuiten en kruis erin) met de gleuf uitgehaald. Bij die metalen palen is dat een gewone vierkante paal met 2 u profielen opgelast. Maar van zicht is dat praktisch even proper en dat is veel sterker dan alu.
En uiteraard een pak voordeliger €€
Ik heb toen al die palen gezet maar had daar wel telkens eerst de betonnen onderkant gezet en dan de tweede paal daar meteen tegengezet.. die betonnen boorden hadden dezelfde breedte als de schermen, dus was achteraf geen issue om ze in te schuiven.Ja, 't is eigenlijk ook gewoon een profiel waar een houten scherm ingeschoven wordt. Ik ging ervan uit dat dat aluminium was. Bij mensen in onze straat is het alleszins gelakt en proper.
Als ze die aan het zetten waren, zetten ze eerst alle palen en dan alles erin schuiven. Dan mag er toch ook geen enkele paal een cm te ver staan? Want tegen het einde vd rij kom je dan toch volledig verkeerd uit?
Nu, zelf doen of laten doen ben ik nog niet aan uit. Ik zal tenslotte ook wel het e.e.a. moeten huren. Alle tips welkom. Ook naar prijs toe.