De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Om dan vervolgens wat te doen met die info? Herverkozen kan hij al niet worden. En alles terugbetalen zal hij ook wel niet moeten doen
Hij zit in the Oval Office uiteindelijk, ik denk niet dat hij nu nog veel moeite moet/zal doen om te verbergen dat het hem gewoon om zelfverrijking te doen is. Hij is uiteindelijk ook al bejaard, zoals elke president, dus tenzij hij een Carter'tje doet zal hij ook geen jaren meer rondlopen na zijn ambt. En uiteindelijk is er een hele massa mensen die zich praktisch als een sekte gedraagt en ook dit laatste wapenfeit wel een meesterzet zal vinden.

Binnenkort kunnen we toch allemaal zien wat voor effect zijn crypto-move op zijn persoonlijke financiën heeft gehad wanneer hij die vrijgeeft, niet?
Trump heeft nooit zijn belastingaangifte vrijgegeven toch? Dit keer gaat hij dit ook niet doen, vorige keer zelf gerechtelijk aangevochten. Iedereen weet dat het een conman is.

Het is heel bizar hoe een deel van de bevolking daar zo overtuigd is dat ze geregeerd worden door de elite en om dat te veranderen helpen ze nu juist een klein groepje rijke mensen aan de macht. Dus ze hebben juist veroorzaakt waar ze zo bang voor waren. En het is inderdaad nu al duidelijk te zien waar het om gaat bij Trump. Echt niet om de mensen te helpen, maar puur voor zelfverrijking.

Wat kunnen we de komende uren/dagen nog verwachten:
- Feestelijke sfeer voor de deur van gevangenissen waar Capitool-bestormers vastzitten. De bestormers zouden direct na zijn beëdiging vrijgelaten worden.
- Zijn plannen om de grensbeveiliging te versterken, beginnen onmiddellijk na zijn beëdiging. Er wordt verwacht dat dinsdag al immigratierazzia’s starten, met een specifieke focus op het deporteren van illegale immigranten.
- Trump zal de terugtrekking uit het klimaatakkoord van Parijs herbevestigen en beleid aankondigen dat de nadruk legt op fossiele brandstoffen.
- Wanneer hij het te bont maakt waarbij de reguliere media de vuiligheid/leugens eruit begint te filteren, dan kan hij beschikken over social media om zijn 'boodschap' te verspreiden, zonder remmingen deze keer.

En dan zie je live waarom de ethische regels bestonden rond al je assets verkopen zodra je president wordt. De eerste president die het niet deed, is ook de eerste die zelfverrijking op kap van het ambt ten top drijft. Nog even en er hangt een sponsorvlag aan zijn Oval Office-bureau.
Onderhandelingen met de cisterciënzer zijn lopende om er het Orval Office van te maken.

Zijn eerste ambtstermijn was improviseren, want hij had in eerste instantie niet gedacht dat hij zou winnen en had ook nog geen "gameplan" klaarliggen. Dat is nu héél anders. We kunnen ons aan intense weken, maanden en jaren verwachten. Niet dat hij almachtig is, daarvoor is zijn meerderheid in het Huis en Senaat te gering. En te bezien of hij in 2026 die meerderheid nog kan behouden.

Zijn eerste ambtstermijn was improviseren, want hij had in eerste instantie niet gedacht dat hij zou winnen en had ook nog geen "gameplan" klaarliggen. Dat is nu héél anders. We kunnen ons aan intense weken, maanden en jaren verwachten. Niet dat hij almachtig is, daarvoor is zijn meerderheid in het Huis en Senaat te gering. En te bezien of hij in 2026 die meerderheid nog kan behouden.
Waarom denk je dat hij of zijn entourage geen gameplan hadden liggen bij zijn eerste ambtstermijn? Volgens mij hebben hij en zijn entourage daar exact gedaan wat ze wilden/konden, beperkt door de situatie in Congress, en hun eigen kunnen. En uiteraard binnen de beperkingen van de echte wereld (zoals covid dat heeft toegeslagen). Ik denk echt niet dat dat anders is nu. Het programma en de plannen waren en zijn duidelijk.

Trump heeft nooit zijn belastingaangifte vrijgegeven toch? Dit keer gaat hij dit ook niet doen, vorige keer zelf gerechtelijk aangevochten. Iedereen weet dat het een conman is.
Ik bedoelde dit natuurlijk niet serieus, iedereen weet dat hij die nooit zal vrijgeven.
Stel je voor dat hij zou gelogen hebben over zijn "immense" rijkdommen.

Ik ben de reporting van Amerika in onze msm al zo beu als koude pap.

Dat ze die energie eens gebruiken om de Europese leiders onder een vergrootglas te leggen. Die mensen hebben dagdagelijks een grotere impact op mijn leven.

Ik ben de reporting van Amerika in onze msm al zo beu als koude pap.

Dat ze die energie eens gebruiken om de Europese leiders onder een vergrootglas te leggen. Die mensen hebben dagdagelijks een grotere impact op mijn leven.

4 more years van wekelijkse / bijna-dagelijkse artikels over Trump, ik ben ook geen fan.

Het lijkt me gewoon duidelijk dat "Trump doet gek" veel spectaculairder is voor de gemiddelde "mediaconsument" dan Qatargate en andere EU-feiten. Trump zelf doet er ook alles aan om in het nieuws te komen, en een "journalist" moet maar wat social media accounts volgen en copy/past toepassen.

Daartegenover staat dan relatief ingewikkeld, saaier nieuws dat heel belangrijk is maar enige onderzoeksjournalistiek vereist.

Terwijl in de EU toch ook wel wat nepotisme en corruptie te bespeuren is. Het wordt wel belicht in de media maar niet zozeer als de amerikaanse politiek. E.g marie arena en didier reynders.

Hoe je het ook draait of keert: de VS is nog altijd het machtigste land ter wereld, dus logisch dat Trump meer aandacht krijgt van EU-potentaten. Het gewicht van een Trump op geopolitiek vlak is véél zwaarder dan een Von der Leyen.

Hoe je het ook draait of keert: de VS is nog altijd het machtigste land ter wereld, dus logisch dat Trump meer aandacht krijgt van EU-potentaten. Het gewicht van een Trump op geopolitiek vlak is véél zwaarder dan een Von der Leyen.
Akkoord, maar hoe het nu verloopt is het wel helemaal scheef getrokken.
Beslissingen van de EU hebben veel meer impact op ons dagelijks leven dan wie er in het witte huis zit.

Als ze in de VS iets groots beslissen is de EU er nog steeds om te kiezen hoe ze daarop reageren.
En daarnaast zijn er nog honderden andere dingen waar de EU aan de knoppen zit en de VS niets met te maken heeft.

Ik hoor onze eigen politiekers vaak genoeg schermen met 'Maar dat opgelegd vanuit de EU!!'. Geen enkele burger is deftig geïnformeerd wat er daar gebeurt omdat onze media het ook niet doet. De EU is een mooi project en heeft gouden jaren achter de rug. Maar ik stel me wel meer de vraag of ik als burger en mijn stem nog enige impact op die machine heb.

Canada afdreigen, Groenland willen annexeren, een kabinet van conspiracy nuts corrupten en criminelen samenstellen, op de vooravond van zijn ambtopname één van de grootste shitcoin schemes aller tijden starten... Media kan het moeilijk niet brengen, het is ongezien. Dat zijn geen nieuwtjes maar is NIEUWS in hoofdletters. Er is geen Europees nieuws dat met zulke headlines kan concurreren.

Canada afdreigen, Groenland willen annexeren, een kabinet van conspiracy nuts corrupten en criminelen samenstellen, op de vooravond van zijn ambtopname één van de grootste shitcoin schemes aller tijden starten... Media kan het moeilijk niet brengen, het is ongezien. Dat zijn geen nieuwtjes maar is NIEUWS in hoofdletters. Er is geen Europees nieuws dat met zulke headlines kan concurreren.
Losstaande van Trump is de berichtgeving over de EU altijd al het minimum geweest.

Dat ga ik niet ontkennen maar dat is ook omdat deze zo droog is en er mede daarom geen markt voor is. Meeste media is volledig uitgeholt door te moeten concureren met online clickholes en is ook gewoon op sterven na dood omdat praktisch niemand nog wil betalen voor nieuws. In Knack of andere kwaliteitsblaaden zal je nog wel een artikel tegenkomen over bijvoorbeeld de strategie om de chinese batterij influx tegen te gaan of de voor en nadelen van het huidige landbouwbeleid maar praktisch niemand leest dat of geeft erom.

En wat is hier de meerwaarde van?

Of van een artikel over YMCA?

Voor HLN blijkbaar belangrijker dan de 400 mensen die bij lunch garden hun job verliezen

Terug
Bovenaan