De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

En wat is hier de meerwaarde van?

Of van een artikel over YMCA?

Voor HLN blijkbaar belangrijker dan de 400 mensen die bij lunch garden hun job verliezen
Zijn we nu wééral eens verbaasd dat zo'n vod voor sensatie kiest?

En wat is hier de meerwaarde van?
Dat heeft geen enkele meerwaarde, dat is net wat ik bedoel met clickhole media. Die frontpage is waarschijnlijk zelfs grotendeel algoritmisch die content die het meeste clicks oplevert een prominentere plaats geeft. Er is geen publiek voor droge EU content maar een cola knop in het witte huis of YMCA? Dat levert kliks op. Net zoals we in de politiek bezig zijn met een race to the bottom is dat voor media ook het geval. Traditionele media sterft onder de druk van zulke clickholes aangezien niemand nog wil betalen voor nieuws. Het verdienmodel is nu engagement en clicks die ads verkocht krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat ga ik niet ontkennen maar dat is ook omdat deze zo droog is en er mede daarom geen markt voor is. Meeste media is volledig uitgeholt door te moeten concureren met online clickholes en is ook gewoon op sterven na dood omdat praktisch niemand nog wil betalen voor nieuws. In Knack of andere kwaliteitsblaaden zal je nog wel een artikel tegenkomen over bijvoorbeeld de strategie om de chinese batterij influx tegen te gaan of de voor en nadelen van het huidige landbouwbeleid maar praktisch niemand leest dat of geeft erom.
Deels akkoord, met de clickholes en dat niemand wil betalen.
Langs de andere kant heeft DPG Media wel miljoenen winst en krijgen ze royale subsidies om nieuws te brengen.

DPG media krijgt subsidie van Vlaamse overheid voor verdere digitalisering
Ondanks de mooie winstcijfers van DPG Media (in coronajaar 2020 een winst op van 178 miljoen euro) en DPG Media Services, de dochtervennootschap waaronder de drukkerij valt (ruim 31,5 miljoen winst), weerhield het de Vlaamse regering er niet van om, in het kader van de terug te vinden “Vlaamse veerkracht”, bijkomend 35 miljoen euro vrij te maken om de opleving van de Vlaamse mediabedrijven vorm te geven, schrijft Apache.

En Mediahuis doet het ook niet slecht.

HLN is nu ook niet de baarlijke duivel. Ook in meer gerespecteerde mediakanalen vind je soms rommelartikels en sensatiezucht. De Tijd is zowat de enige echte kwaliteitskrant die Nederlandstalig België heeft.

Subtiele dis naar DeStandaard en in mindere mate DeMorgen?
Dat lijkt me gewoon al langer te kloppen. HLN is misschien nog geen complete drek zoals de Daily Mail, maar de Standaard en de Morgen zijn nu ook niet de kwaliteitskranten die ze pretenderen te zijn.

Nu, mijn punt was eigenlijk dat mensen altijd klagen over het laag niveau van de media, zie nu @Silence zijn post over die Colaknop, maar kennelijk heeft iedereen wel altijd dat soort artikels gelezen. Clicks=aandacht en inkomen.

Subtiele dis naar DeStandaard en in mindere mate DeMorgen?
Ik heb een abonnement op De Standaard (en daarmee ook sinds vorige week op The New York Times) en lees die krant graag, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal topjournalistiek is. Ik erger me meer aan Knack, zeker Focus Knack, waar ik ook een abonnement op heb. Maar omdat daar soms wel interessante artikels in verschijnen behoud ik het abonnement.

Mijn vrouw heeft een abonnement op HLN. Zeker: een pak meer sensatiezucht maar ook daar kan je soms goede en informatieve artikels in lezen. Het continue gebash op HLN vind ik soms wat overdreven.

Idealiter heb ik elke dag de tijd om twintig kranten te lezen om een weloverwogen inzicht te krijgen op de toestand van de wereld, maar daar gaat mijn werkgever niet zo blij mee zijn.

HLN brengt soms heel goede onderzoeksjournalistiek. Maar dat verdwijnt helaas onder alle andere bagger.

Over de Tijd ben ik ook tevreden. Maar ik zie de kwaliteit daar ook lichtjes dalen.

Die tech giant CEO’s die daar allemaal front row zitten.. nog voor leden van het kabinet… man man :)

Ik heb een abonnement op De Standaard (en daarmee ook sinds vorige week op The New York Times) en lees die krant graag, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal topjournalistiek is. Ik erger me meer aan Knack, zeker Focus Knack, waar ik ook een abonnement op heb. Maar omdat daar soms wel interessante artikels in verschijnen behoud ik het abonnement.

Mijn vrouw heeft een abonnement op HLN. Zeker: een pak meer sensatiezucht maar ook daar kan je soms goede en informatieve artikels in lezen. Het continue gebash op HLN vind ik soms wat overdreven.

Idealiter heb ik elke dag de tijd om twintig kranten te lezen om een weloverwogen inzicht te krijgen op de toestand van de wereld, maar daar gaat mijn werkgever niet zo blij mee zijn.
Waarom erger je je aan Knack?

(Misschien dat dit best een apart topic wordt?)

Trump heeft vooral zijn vriendjes geselecteerd en praktisch niemand met kennis van zake. Met een antivaxer op gezondheid en klimaatontkenner op energie heeft Trump het tegenovergestelde van een technocratie. Experts worden genegeerd om het beleid af te stemmen op de grootste bieders. Oligarchie dus inderdaad. Na 4 jaar alternative truths en leugens van Trump zullen we allemaal hunkeren naar een science based pollicy technocratie.

Trump heeft vooral zijn vriendjes geselecteerd en praktisch niemand met kennis van zake. Met een antivaxer op gezondheid en klimaatontkenner op energie heeft Trump het tegenovergestelde van een technocratie. Experts worden genegeerd om het beleid af te stemmen op de grootste bieders. Oligarchie dus inderdaad. Na 4 jaar Trump zullen we allemaal hunkeren naar een science based pollicy technocratie.
Na 4 jaar ga ik toch vooral ook hunkeren naar een zware detox van nieuws over de president van de VS. Ik begin nu al een indigestie te krijgen van al het Trump nieuws.

Bidens laatste daad: zijn familie preventief gratie verlenen als bescherming tegen Trump

Is dit vooral omdat er stront aan de knikker is? Of eerder met het gedacht "je weet maar nooit hoe ze ons onterecht zouden kunnen kloten"?

Hij heeft ook Anthony Fauci preventieve gratie verleend dus lijkt me vooral indekking tegen de gestoorde dreigementen die Trump tijdens zijn campagne allemaal uitkraamde.

Terug
Bovenaan