Dochter vader huis conflict

Ff op uw kosten gezellig gaan vieren dat men uw thuis afpakt, terwijl eigenlijk uw bloed kookt omdat het zo verlopen is.
Daar moet je een speciaal karakter voor hebben om zodanig komedie te kunnen spelen. :laugh:
Zijn thuis afpakt? Hij woont niet in bij die vader eh hij heeft zijn eigen huis waar die vriendin trouwens vaak verblijft. En dat zijn bloed daarvoor kookt is zijn eigen keuze. Hij kan ook kiezen een positieve reactie te doen die op lange termijn veel meer oplevert en veel minder drama creeert in de levens van mensen. Als hij serieus is met zijn vriendin dan moet hij door 1 deur kunnen met haar vader en zijn vriendin ook gelukkig kunnen maken. Dat doe je niet door mee te helpen aan het creëren van extra drama en haat.

Hij zou juist blij moeten zijn dat hij zich nu kan bewijzen als sterk karakter en goeie man, zowel voor zichzelf zijn vriendin as voor haar vader, in plaats daarvan gaat hij de vader zijn eigen geluk proberen tegenhouden via “financiële adviezen” en is hij bezig posts te maken op internet dat haar vader debiele keuzes maakt en hijzelf geen OCMW is.

Een post “moeilijke situatie voor vriendin, hoe best verder gaan” had beter geweest dan “vader zet dochter uit huis, insert hate here”.

Maar het is niet te laat natuurlijk eerste reactie is vaak heftig maar je kan het altijd over een andere boeg gooien.

Laatst bewerkt:
Ben geen ocmw hé.

Update: We zijn er allemaal mee eens dat het zijn geld is.

Verder heb ik daar ook niet veel inzien in.
Het blijft economisch een slechte beslissing maar whatever verre van mijn bedshow.

Maar aankondigen via whatsapp is verre van normaal.

Hij begon wel onzin te kramen tegen mijn vriendin dat ze maar bij mij moest inkopen. Toen ze zei met welke geld wist hij het even niet.

Denk dat vrij duidelijk is dat die vader jou niet graag heeft :p.

Ik heb al een gesprek gehad met hem, dat hij wel moet zorgen dat hij slim moet omgaan met zijn vastgoed en uiteindelijk ook zijn dochter haar toekomst.

Ongevraagd financieel advies geven aan de schoonvader. Nooit doen :p + dan nog een beetje tussen de lijnen zeggen dat hij een slechte vader is omdat hij "niet slim omgaat met zijn dochter haar toekomst".

Jij hebt het volledig verkloot bij hem.

En hoezo is zij volledig afhankelijk van haar partner? Als de opvoeding goed ging, is ze een zelfstandige vrouw die oplossingsgericht kan denken. Ze kan evengoed zelf kijken om een flat te delen met een studiegenoot, ze kan volwaardig onderhandelen met haar partner hoe het financiële zal verlopen indien ze samenwonen,... Dat hoort ook allemaal bij volwassen zijn en zelfstandig je leven vorm geven.
Dit.

Wat een rare discussie hier. Man is al jaren samen met partner, dochter studeert af, heeft werk, man verkoopt huis en gaat samenwonen met partner. En dan een heel gedoe wie er die dochter in huis moet nemen of wie er verantwoordelijk is of voor haar moet zorgen. Precies of we hebben het over een 14-jarige?

Dit.

Wat een rare discussie hier. Man is al jaren samen met partner, dochter studeert af, heeft werk, man verkoopt huis en gaat samenwonen met partner. En dan een heel gedoe wie er die dochter in huis moet nemen of wie er verantwoordelijk is of voor haar moet zorgen. Precies of we hebben het over een 14-jarige?
Het enige dat me hier zo vreemd lijkt is dat even droog via WhatsApp melden. Maar het is me niet duidelijk of dat nu werkelijk zo'n verrassing was voor de dochter.

De rest van de thread gaat bij momenten nogal sterk de richting uit alsof je als ouder permanent rekenschap moet afleggen over de financiële situatie van je kind. Als die mens wil samenwonen moet hij zijn huis niet houden omdat een volwassen dochter met inkomen daar ook woont lijkt me, lijkt me gewoon dat die nu een deadline heeft om iets te zoeken, al dan niet met haar vriend. Nu goed, gezien de vriend al aangeeft dat hij het OCMW niet is maar wel zijn schoonvader "advies" geeft zitten we hier misschien ook niet echt met de meest neutrale/volledige weergave van de feiten.

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik was 21, pas afgestudeerd en had net een job (nog met weekcontracten) toen mijn ouders besloten hun huis te verkopen en naar Genk te verhuizen naar een 2-slaapkamerappartement. De tweede slaapkamer was voor mijn broer. Ik mocht wel mee, maar dan ging ik op de zetel moeten slapen en een stuk langer met de trein naar Antwerpen moeten pendelen elke dag. Aangezien ik toen toch al 5 jaar samen was met mijn vriend, hebben we gewoon de stap naar samenwonen (huren) in Mechelen gezet. Beste beslissing die we hadden kunnen nemen.

Nu goed, mijn relatie met mijn ouders was niet goed en ik was opgelucht eigenlijk om een extra zetje te krijgen om het nest te verlaten. Maar zoals al meermaals gezegd hier: je vriendin is volwassen en heeft een inkomen. Niets houdt haar tegen om op haar eigen benen te staan.

Ben geen ocmw hé.
Pragmatische oplossing die ik in mijn omgeving gebruikt zag worden bij jonge koppels die nog niet samen iets wilden kopen tijdens de pandemie en waarbij (minstens) 1 persoon een woonst had: persoon A doet het merendeel van de inkopen in ruil voor inwoonst bij persoon B.

Voordelen:
- Voor persoon A is dat goedkoper dan huren.
- Voor persoon B vallen er kosten weg.
- Jullie wonen voorlopig samen zonder dat iemand zich moet inkopen.

In de relaties die dit overleefd hebben, is er ondertussen samen een woonst gekocht/gehuurd.
In relaties die dit niet overleefd hebben, is er voor beiden geen man over boord.

Pragmatische oplossing die ik in mijn omgeving gebruikt zag worden bij jonge koppels die nog niet samen iets wilden kopen tijdens de pandemie en waarbij (minstens) 1 persoon een woonst had: persoon A doet het merendeel van de inkopen in ruil voor inwoonst bij persoon B.

Voordelen:
- Voor persoon A is dat goedkoper dan huren.
- Voor persoon B vallen er kosten weg.
- Jullie wonen voorlopig samen zonder dat iemand zich moet inkopen.

In de relaties die dit overleefd hebben, is er ondertussen samen een woonst gekocht/gehuurd.
In relaties die dit niet overleefd hebben, is er voor beiden geen man over boord.
Mee eens.
Ze werkt nu dus mag een gedeelte van de kosten betalen. (~€200 per maand).
Ik vind het vooral belangrijk dat zij kan sparen en zelfstandig kan zijn.

En hopelijk in de toekomst wat samen kunnen kopen.

Terug
Bovenaan