Dubbele audio output TV

Dako

Active member
Een "low Tech" probleem waar ik niet onmiddellijk zelf een (sluitende) oplossing voor vind.

Den Bompa hoort niet meer goed, en de Bomma (en rest) worden doof omdat de TV voor Bompa super luid moet staan (en hij het dan nog niet hoort) Ze hebben een simpele “oude” Samsung TV die via HDMI is aangesloten op een digibox (proximus).

Den Bompa heeft een (draadloze) hoofdtelefoon gekregen, die via 3,5 jack aangesloten moet worden, was bedoeld voor o.a. TV en dit kan "simpel" op de TV (Samsung UE40H5030AW) maar het toestel heeft (volgens mij) geen mogelijkheid tot dubbele output. Dus ofwel via de boxen en als je 3,5 jack aansluit schakelt hij over naar deze uitgang maar stoppen tv boxen. In instellingen kan ik nergens een "dubbele output" instellen.

TV heeft, jack, optische audi output, en tulp en scart.

Iemand een simpele werkende "low tech" oplossing om geluid uit boxen te krijgen + jack?

Zoeken/chatGPT geeft:
Scart naar Jack - tv kan m.i geen scart uitsturen(geen symbool) dus geen optie
HDMI stereo Extractor moet m.i lukken maar ook “duurder” oplossing
HDMI Splitterr en één van die twee gebruiken voor HDMI naar via+jackwat goedkoper maar duurzaam/kwaliteit?

Iemand een ander of beter idee?

Simpelste gaat zijn van een simpele jack-splitter te gebruiken, en daarin dan enerzijds die draadloze headset op aan te sluiten en anderzijds een goedkoop paartje powered speakers a la Logitech desktop speakertjes.

EDIT: voorbeeldjes
* Minijack splitter
* Speakers

Simpelste gaat zijn van een simpele jack-splitter te gebruiken, en daarin dan enerzijds die draadloze headset op aan te sluiten en anderzijds een goedkoop paartje powered speakers a la Logitech desktop speakertjes.

EDIT: voorbeeldjes
* Minijack splitter
* Speakers
Bedankt, dat kan idd ook maar dan zit ook met extra setje speakers op de kast, dit wou ik voorkomen maar eventueel idd te overwegen.

TV heeft, jack, optische audi output, en tulp en scart.

Minijack zal altijd de speakers muten omdat dat een koptelefoon output is. Maar die Optical (TOSLINK) en tulp (als dat R+Z audio output is) gaan mogelijk wel altijd een signaal hebben ongeacht het gebruik van de speakers. Daarom dat je ook geen 'dubbele output' settings gaat vinden, want het is altijd zo (wel zou je dan setting moeten vinden om de built-in speakers permanent te muten voor wie die outputs wil gebruiken voor externe versterker/speakers).

Dan zou je dus zoiets kunnen gebruiken. Wel ga je dan het volume van de koptelefoon moeten kunnen regelen, want Toslink en RCA (Line Level) gaan gewoon het geluidsignaal as-is doorsturen dus zonder versterking/verzwakking/volumeregeling.

Op de decoder zitten toch ook uitgangen waar je, eventueel via adapter, een koptelefoon op kan aansluiten? Mogelijk gaat daar wel nog iets van versterking moeten tussenzitten.

Terug
Bovenaan