Is dit eigenlijk speelbaar als belg zijnde zonder packs en spelers te kunnen kopen?
Ja het is nog altijd speelbaar. Men doet soms packs (waarbij je een x aantal coins uitgeeft en dan weet je wat je krijgt) en de F2P events of spelers die je kan krijgen verbonden aan F2P events kunnen soms ook nog wel degelijk zijn.
De gameplay is de beste uit de voetbalgames op dit moment, al zijn er wel grote problemen wat betreft smart assist (een AI assist) die echt wel zeer goed is en online gameplay niet leuk maakt gezien de meesten dat aanzetten... . En dat de meta ook veel te smal spelen is, en het spel net zoals vele andere games te defensief aanvoelt (of op zijn minst, ik vind passing niet goed genoeg waardoor je neit meer past maar lange ballen smijt en dat is een gameplay waar ik mij aan stoor).
Er zijn enorm veel problemen. Maar om eerlijk te zijn, ik heb andere voetbalspellen gespeeld en daar is het allemaal nog erger.
De grootste problemen heb ik ermee dat het een MTX-fest geworden is (er is een reden dat het in België geband is natuurlijk). En dat er voor de rest eigenlijk gewoon weinig te doen is. Het is een beetje te saai.
Maar het is niet beter in EA FC of UFL bijvoorbeeld. En Goals vind ik nog slechter.
Ik vind voetbalspellen letterlijk achteruitgaan. Normaalgezien verwacht je vooruitgang, zelfs al is dat soms niet altijd geliefd door controversiële keuzes. Maar ik vind dat men letterlijk achteruitgaat. Spellen zoals FIFA15, FIFA16 waren gewoon beter dan de zever die we nu hebben.
Het grote voordeel aan Efootball is dat ik niet elk jaar een nieuwe game moet kopen (ik speel geen EA FC niet meer dus het is op dat vlak makkelijk als ik eens een match wil spelen...). Maar ik heb ook het gevoel dat Konami het opgegeven heeft om een serieus voetbalspel te hebben. Ze cateren meer naar de mobile gamers. Het is een soort gacha game aan het worden maar met voetballers.
Ik kan het niet echt aanraden, maar ik kan geen enkel voetbalspel aanraden op dit moment, zelfs football manager niet. Ik denk niet dat het ooit zo erg geweest is als nu.