EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een zalige voetbalavond gisteren. Toen ze in hier begonnen rekenen en zeiden dat Zwitserland mogelijk was ipv de derde beste uit groep F verkoos ik toch die derde uit de groep des doods. Zwitserland is echt zo onvoorspelbaar en al eerder een taaie brok gebleken voor de Belgen.

Beetje dubbel gevoel bij Pogba, langs de ene kant brilliante acties en een zalige goal, maar dan dat houtain vieren dat hoeft niet.
Beetje zuur dat zijn robot moves haperden en leidden tot de 3-3. En toch ook weer niet zuur lol.

En toen Mbappe naar de stip liep voor die laatste bal wist je hoe het zou aflopen hé :D

Wat een avond was het. Dit zijn toch de momenten waarvoor je kijkt. Vanavond Engeland nog winnen van Duitsland en er schiet al niets meer over van de groep des doods na de achtste finales.

grote grote hulde aan Zwitserland! Ik denk dat er ondertussen in redelijk wat landen wel het gevoel heerst dat dit wel eens hun EK kan worden.

Wat een avond was het. Dit zijn toch de momenten waarvoor je kijkt. Vanavond Engeland nog winnen van Duitsland en er schiet al niets meer over van de groep des doods na de achtste finales.

grote grote hulde aan Zwitserland! Ik denk dat er ondertussen in redelijk wat landen wel het gevoel heerst dat dit wel eens hun EK kan worden.
Ik heb dat met Denemarken, vieze klant.

Mijn inziens heeft Lloris het harder verkloot dan Mbappé. Die penalty ervoor van Vargas had hij altijd moeten hebben. Vrij centraal getrapt en in de goeie hoek. Nu kraait geen (Franse) haan hiernaar maar is Mbappé wel de dupe die zijn penalty zelf ineens zo slecht niet trapte.

Ik heb dat met Denemarken, vieze klant.
Ik denk dat hij bedoelt dat veel landen nu denken "Het is voor ons" omdat Frankrijk eruit ligt. Blijkbaar de enige ploeg waar iedereen echt schrik van had. :tongue:

Mon dieu wat hoop ik dat we vrijdag winnen.

Mijn inziens heeft Lloris het harder verkloot dan Mbappé. Die penalty ervoor van Vargas had hij altijd moeten hebben. Vrij centraal getrapt en in de goeie hoek. Nu kraait geen (Franse) haan hiernaar maar is Mbappé wel de dupe die zijn penalty zelf ineens zo slecht niet trapte.
Goh, Lloris heeft zijn team in de tweede helft wel rechtgehouden door die penalty te pakken.

Denk dat hun doelman weinig te verwijten valt.

Ik denk dat hij bedoelt dat veel landen nu denken "Het is voor ons" omdat Frankrijk eruit ligt. Blijkbaar de enige ploeg waar iedereen echt schrik van had. :tongue:

Mon dieu wat hoop ik dat we vrijdag winnen.
idd.

Denemarken geïnspireerd door het hele Eriksen-verhaal en treffen met Tsjechië een haalbare tegenstander in de kwartfinale.

Tsjechië op een wolk na het uitschakelen van Nederland en treffen met Denemarken een haalbare tegenstander in de kwartfinale.

Zwitserland heeft de grote buur voor de bijl doen gaan en denken nu alles en iedereen aan te kunnen.

Engeland denkt iedere eindronde dat ze minimaal de finale spelen.

Spanje lijkt zich opnieuw heruit gevonden te hebben.

Italië lijkt met deze vernieuwde generatie over goede papieren te beschikken.

Of Zweden of Oekraïne staat straks in de kwartfinale, met het oog op een wedstrijd tegen het huidige Duitsland of Engeland, dat kan erger.

Enkel België lijkt me compleet kansloos te zijn. :rofl:

Blijft voorlopig nog over:
Group A: Italië, Wales,, Zwitserland
Group B: België, Denemarken
Group C: Nederland, Oostenrijk, Oekraine
Group D: Engeland, Kroatië, Tsjechië
Group E: Zweden, Spanje
Group F: Frankrijk, Portugal, Duitsland

vet = gekwalificeerd voor de 1/4 finales
italic = speelt nog 1/8 finales
doorstreept = uitgeschakeld

Als Duitsland vanavond verliest van Engeland, dan is er geen enkele ploeg meer die de groep des doods overleeft na de 1/8e finales. Toeval (sterke tegenstanders), overdrijving van groep des doods of krachten al teveel in de groepsfase gebruikt (of combinatie van de 3)?

Ook groep C kan al in de 1/8e finales eruit liggen. Dat was natuurlijk minder een verrassing (enkel Nederland leek me daar een deftig team).

idd.

Denemarken geïnspireerd door het hele Eriksen-verhaal en treffen met Tsjechië een haalbare tegenstander in de kwartfinale.

Tsjechië op een wolk na het uitschakelen van Nederland en treffen met Denemarken een haalbare tegenstander in de kwartfinale.

Zwitserland heeft de grote buur voor de bijl doen gaan en denken nu alles en iedereen aan te kunnen.

Engeland denkt iedere eindronde dat ze minimaal de finale spelen.

Spanje lijkt zich opnieuw heruit gevonden te hebben.

Italië lijkt met deze vernieuwde generatie over goede papieren te beschikken.

Of Zweden of Oekraïne staat straks in de kwartfinale, met het oog op een wedstrijd tegen het huidige Duitsland of Engeland, dat kan erger.

Enkel België lijkt me compleet kansloos te zijn. :rofl:

Denemarken : goeie ploeg dat inderdaad ver kan geraken.
Tjechië : veel krachten verspeeld en op karakter door, geen idee of dit tweede keer lukt.
Zwitserland : heel veel krachten verspeeld en ook op karakter door. Kan zijn dat zij dit nog een ronde kunnen maar ik vrees ervoor.
Engeland : eerst zien of ze voorbij de Duitsers geraken. Als ze spelen zoals in groepsfase moeten ze kleedkamer niet buiten komen en forfait geven.
Spanje : heel veel moeite gehad tegen meerdere landen, ook al heel veel krachten verspild daardoor.
Italië : Eerste deftige tegenstander (oostenrijk) en ze hebben ook verlengingen nodig gehad. Aanvallend wel goed.
Zweden : stugge ploeg, we zullen zien wat de match zegt :)

Ik kijk niet naar Villa Sporza maar zou het kunnen dat ze dat wat luchtiger houden omdat er met zo'n groot landentornooi ook veel 'niet-kenners' kijken? Da's een oprechte bedenking die ik me maak, niet zo'n soort sarcastische vraag. Niet dat ik dat goed praat (ik hoor liever diepgaande analyses van experts) maar goed.
Correct. Ook op vtm is 'vandaag is rood' bewust luchtig gehouden voor de modale, occasionele kijker.

Ik kijk niet naar Villa Sporza maar zou het kunnen dat ze dat wat luchtiger houden omdat er met zo'n groot landentornooi ook veel 'niet-kenners' kijken? Da's een oprechte bedenking die ik me maak, niet zo'n soort sarcastische vraag. Niet dat ik dat goed praat (ik hoor liever diepgaande analyses van experts) maar goed.
Ik ben zo'n niet-kenner. WK en EK volg ik wel door de sfeer die er hangt (en dan ook vooral wanneer de Belgen spelen), de rest van de competities absoluut niet. Dus zo'n luchtige nabespreking zonder teveel technische analyse gaat er bij mij wel in.

Dus zo'n luchtige nabespreking zonder teveel technische analyse gaat er bij mij wel in.
Bij mij ook wel, maar ik mis toch echt een figuur als Jan Mulder dit jaar.
Geen idee waarom, maar die bracht toch elke keer iets extra vond ik in zijn voor- en nabesprekingen. Een soort van gezelligheid/enthousiasme die ik met gasten als Heleen Jaques En Radzinski nu niet meteen ervaar.

Granit Xhaka, wat een baas gisteren, samen met Zuber..

120 minutes played
100% long-ball accuracy
92% passing
87 passes
3 key passes
3 fouls drawn
3 interceptions
2 accurate through balls
2 tackles
1 assist

Toch wel raar dat ze de meest onzekere speler als laatste lieten trappen. Mbappé trapt die er in normale omstandigheden wrs altijd in, maar liet zich door Sommer van de kaart brengen (net voor het trappen het handje naar links zodat Kylian wel naar rechts zou trappen).
Enfin, Zwitsers hebben verdiend gewonnen. De Franse verdediging was een giller. Ik hoop dat ze Dechamps buitengooien, want die man weet het echt niet meer.

Ik heb nu de indruk dat elke ploeg die in de kwartfinale staat gewoon evenveel kans heeft WK te worden.

Elke ploeg heeft zijn gebreken. De zogezegde minderen goden krijgen nu een boost nadat Frankrijk eruit ligt.
De overgebleven toplanden denken nu: Dit is onze kans nu de Fransen eruit liggen.

Dwz elk land in de kwartfinale heeft nu 12,5% kans EK te worden (als je iedereen evenveel kansen toedicht), ook België. Dus de kans dat het België wordt is reëel maar ook wéér niet zo héél groot. (we moeten realistisch blijven)

Allé ja, zo denk ik er nu over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan