EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Italië wordt hier naar mijn gevoel toch overschat hoor. Niet dat ze ons niet gewoon met 2-0 naar huis kunnen spelen, maar ook zonder De Bruyne en Hazard zijn wij gewoon aan elkaar gewaagd. Het grootste probleem gaat zijn dat Martinez in dat geval Mertens gaat laten starten.

Als beiden niet klaar geraken, en ik vrees dat dat het geval zal zijn, zou ik starten met Carrasco en Praet. Het middenveld gaat cruciaal zijn tegen Italië.

Laatst bewerkt:
Italië wordt hier naar mijn gevoel toch overschat hoor. Niet dat ze ons niet gewoon met 2-0 naar huis kunnen spelen, maar ook zonder De Bruyne en Hazard zijn wij gewoon aan elkaar gewaagd. Het grootste probleem gaat zijn dat Martinez in dat geval Mertens gaat laten starten.

Als beiden niet klaar geraken, en ik vrees dat dat het geval zal zijn, zou ik starten met Carrasco en Praet. Het middenveld gaat cruciaal zijn tegen Italië.
Italië hun middenveld is hun grootste sterkte dus daar gaan we inderdaad goed moeten staan.
Achterin zijn ze positioneel fenomenaal met 2 maar ook wel beide een heel eind in de 30 en dus niet zo snel. Als Lukaku deftig aangespeeld kan worden en het dan op kracht en snelheid moet doen tegen die 2 bejaarden zie ik genoeg kansen vallen. Der staat natuurlijk ook wel nog een heel goeie keeper in de goal daar.

Persoonlijk ben ik wel bang van die rushes van Spinazzola. Onze rechterflank is nu niet meteen de sterkste op defensief vlak, en al zeker niet als ze zouden starten met Mertens.
Qua aanval heb ik dan weer niet zo'n stress. Ik had veel meer schrik van Ronaldo - Silva dan ik nu heb van Immobile. Die is ook iets kleiner dus die past nog beter in Vermaelen zijn achterzak.

Vooral dat.

Onze "B-Spelers" zijn toch gewoon een pak beter dan wat er bij Oostenrijk rond loopt? En die hebben het Italië best wel moeilijk gemaakt.
Maar ik vrees wel dat Bobby de verkeerde keuzes gaat maken en er een Mertens gaat opzetten die totaal niet in vorm is.

Als ons middenveld er niet staat, wordt Lukaku ook niet in stelling gebracht ... want zowat de enigste die dat kan (zonder KDB/hazard) is Tielemans. En als die zit te verzuipen op dat middenveld, kan hij Lukaku niet deftig aanspelen.

Laatste partij Italië stelde inderdaad niet veel voor, maar Italië heeft in hun eerste wedstrijden bewezen dat ze ook veel meer kunnen dan dat, toch zeker met Locatelli. Ook het niveau van de Duivels is nogal wat op en af gegaan tijdens dit toernooi, zelfs al hebben ze iedere groepsfase match gewonnen.
Er is geen enkele favoriet op het toernooi die op dat vlak een feilloos, overtuigend parkoers afgelegd heeft.
Als Zwitserland van Frankrijk kan winnen, dan maakt iedere ploeg die nu nog overblijft kans om te winnen. Op papier is het verschil misschien groot, maar in praktijk is er geen enkel land dat consistent op hun topniveau kan blijven spelen.

Als ons middenveld er niet staat, wordt Lukaku ook niet in stelling gebracht ... want zowat de enigste die dat kan (zonder KDB/hazard) is Tielemans. En als die zit te verzuipen op dat middenveld, kan hij Lukaku niet deftig aanspelen.
Middenveld met Dendoncker - Witsel - Tielemans, die laatste als meest vooruit geschoven man. Kan die ballekes ook wel leggen en heeft een geweldig afstandsschot
En dan moet hm minder hakjes doen in onze eigen 16

Geheel terzijde: wel zot dat de zoon van Lilian Thuram gisteren op het veld stond :)

Het verdere verloop wordt wel interessant... De vraag is hoe sterk Italië en Spanje echt zijn. Vooral Spanje is heel vreemd dit toernooi: bij momenten heel goed voetbal, en bij momenten zakt het helemaal in elkaar.

Laatste partij Italië stelde inderdaad niet veel voor, maar Italië heeft in hun eerste wedstrijden bewezen dat ze ook veel meer kunnen dan dat, toch zeker met Locatelli. Ook het niveau van de Duivels is nogal wat op en af gegaan tijdens dit toernooi, zelfs al hebben ze iedere groepsfase match gewonnen.
Er is geen enkele favoriet op het toernooi die op dat vlak een feilloos, overtuigend parkoers afgelegd heeft.
Als Zwitserland van Frankrijk kan winnen, dan maakt iedere ploeg die nu nog overblijft kans om te winnen. Op papier is het verschil misschien groot, maar in praktijk is er geen enkel land dat consistent op hun topniveau kan blijven spelen.

Vergeet ook niet dat Italië verlengingen heeft gespeeld en veel energie moeten steken erin.
België heeft het in 90minuten kunnen doen. Italië heeft wel een dag extra rust.
Details gaan het hem doen.

Tuurlijk gaat de reputatie van Lukaku ook veel doen, zeker tegen de Italianen.
Mertens wordt ook niet onderschat door hen, mss zelfs overschat.

Hoe dwaas dat het al om 18u Engeland - Duitsland is.

Kunnen ze dat niet even omwisselen met die match van 21u? (Zweden-Oekraïne)

Waarom niet Doku? van wat ik al heb gezien van Carrasco bij de Belgen vind ik echt wel triestig.

Vergeet ook niet dat Italië verlengingen heeft gespeeld en veel energie moeten steken erin.
België heeft het in 90minuten kunnen doen. Italië heeft wel een dag extra rust.
Details gaan het hem doen.

Tuurlijk gaat de reputatie van Lukaku ook veel doen, zeker tegen de Italianen.
Mertens wordt ook niet onderschat door hen, mss zelfs overschat.
Die 30 minuten meer of minder op het veld van een match die 6 dagen geleden plaatsvond zal het nu ook niet gaan maken imo.

Belangrijker is dat de blessures bij die paar de sleutelspelers tijdens de voorbereiding of op de wedstrijd geen parten beginnen spelen. De impact van een gezwollen zal wel nog weken aanslepen.

Waarom niet Doku? van wat ik al heb gezien van Carrasco bij de Belgen vind ik echt wel triestig.
In de basis? Zou ik echt niet doen. Bakken talent en snelheid maar op dit moment nog 0 overzicht en kan zomaar wat counters lanceren voor de Italianen. Als we al op achterstand staan (of 2-0 voorsprong) kan je die gok wagen, maar toch niet om de match te starten?

Als Hazard niet fit is, moet het Carrasco zijn. En geloof me, het doet me pijn dat te moeten zeggen.

Mijn inziens heeft Lloris het harder verkloot dan Mbappé. Die penalty ervoor van Vargas had hij altijd moeten hebben. Vrij centraal getrapt en in de goeie hoek. Nu kraait geen (Franse) haan hiernaar maar is Mbappé wel de dupe die zijn penalty zelf ineens zo slecht niet trapte.
Als de Franse verdediging geen 1-3 voorsprong verkloot, moet Lloris geen 5 extra penalty's pakken, en moet die van Mbappé er niet in.
toch straf dat 2 "toplanden" er niet in slagen een 1-3 voorsprong niet vast te houden

Hier ben ik het nu eens grondig mee oneens.

Hij valt inderdaad wat tegen. Ik ben benieuwd hoe Simeone als coach zou gereageerd hebben op wat hij doet met die counters tegen Portugal. Toch blijft Carrasco een intrensiek betere speler dan Doku. Zijn ervaring en Atlético-mentaliteit kunnen we zeker gebruiken in deze fase van het toernooi.

Doku mag invallen wanneer we snelheid nodig hebben. Voor de rest hoop ik dat die tiener tegen een volgend toernooi uitgroeit tot een sterkhouder voor ons.

Die 30 minuten meer of minder op het veld van een match die 6 dagen geleden plaatsvond zal het nu ook niet gaan maken imo.

Belangrijker is dat de blessures bij die paar de sleutelspelers tijdens de voorbereiding of op de wedstrijd geen parten beginnen spelen. De impact van een gezwollen zal wel nog weken aanslepen.

Niet onderschatten hoe intensief het is.
Gisteren zag je ook bij de Fransen dat meerdere spelers rond minuut 100 er volledig door zaten. Als je echt in je reserves moet graven dan kan het zijn dat die niet genoeg zijn aangevuld tegen de volgende match.

Tuurlijk gaan blessures in begin een veel grotere invloed hebben maar als er weer verlengingen zijn gaan de RD een kleine voordeel hebben qua fysieke reserves.

Mijn inziens heeft Lloris het harder verkloot dan Mbappé. Die penalty ervoor van Vargas had hij altijd moeten hebben. Vrij centraal getrapt en in de goeie hoek. Nu kraait geen (Franse) haan hiernaar maar is Mbappé wel de dupe die zijn penalty zelf ineens zo slecht niet trapte.
als er één iemand het verkloot heeft is het toch wel Deschamps zeker
Hoe kan je nu zo lamentabel presteren met zo'n spelerspotentieel
Ze hebben maar één op de vier wedstrijden gewonnen he!

Een keeper de schuld geven dat hij een penalty niet stopt? Dat is gewoon oneerlijk...

Lloris heeft de Fransen eigenhandig in de wedstrijd gehouden door die penalty van Rodriguez in de reguliere speeltijd te stoppen. Die was niet eens slecht getrapt, dus een geweldige save. Anders was het 2-0 voor de Zwitsers...

Mbappé zijn penalty was wel slecht getrapt, trouwens. Veel te centraal:
fussball-em-sommer-parade-mbappe.jpg

Vergeleken met die in de reguliere speeltijd van Rodriguez die gestopt wordt door Lloris:

MjAyMTA2MzBmZmNjMzA5NTI1MDc1NjEzZTRkY2MxMWQ2OGNjYjY

Laatst bewerkt:
Toch blijft Carrasco een intrensiek betere speler dan Doku.
Euh. Meer ervaren, dat zeker. Meer talent? Durf ik in twijfel te trekken. Grootste manco is het gebrek aan overzicht van Doku. Als ik zie hoe vaak Carrasco zich tergend traag vast dribbelt, twijfel ik soms ook aan diens overzicht.

Hoe dan ook, ik zou eveneens voor de ervaring kiezen, maar dat hoeft voor mlij niet per se Carrasco te zijn.

Volgens mij is er ook maar één ding echt belangrijk in aanloop naar de kwartfinale en dat is een fitte De Bruyne.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan