EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Al dat leedvermaak hier :p

De halve finale op het WK zat nog heel diep bij iedereen precies!
Ongetwijfeld ook :p Al had ik dat toch helemaal niet bij Argentinië, Wales, ...

Het is gewoon een irritante ploeg met teveel arrogante en onsympathieke personen.

En ik ben sowieso al niet echt fan van de Franse mentaliteit :p

Frankrijk verliest en er wordt bijna gevierd alsof we het EK gewonnen hebben. 🤨 Het toernooi is nog niet gedaan he mannen.

Toch opvallend, voor hetzelfde geld was er in de moeilijkere tabelhelft ondertussen al geen sprake meer van Spanje, Frankrijk en Italië..

Frankrijk verliest en er wordt bijna gevierd alsof we het EK gewonnen hebben.
Het gaat'm om de arrogantie die heerlijk in hun gezicht ontploft. Ik zou zelfs voor Nederland gejuicht hebben mochten zij het zijn die dit klaargespeeld hadden. Of Liechtenstein. Of Duffel FC.

Geen enkele Franse ging naar Mbappe om hem te troosten of op te peppen. Daar zat iets serieus mis in die groep, zal wel naar buiten komen de komende weken.
In de Franse pers was er al sprake dat de vele vedetten hun "moment of sunshine" zouden opeisen. In de groepswedstrijden was er ook wat gemor dat Deschamps de leden wat inwisselde om iedereen een beurt te laten maken.

Onderling is er ook wat rivaliteit, maar het drama niveau Thuis moeten geïnteresseerden eens in de boekskes gaan opzoeken. En wat is er van waar, zijn leuke headlines voor nieuwsarme tijden.

Mss ligt het aan de opstelling maar denk dat er meer speelde waarom ze niet over de Zwitsers heen walsten.

Toen ik in 2002 in Parijs werkte was het nog leuker.
Toen lachte mijn (Franse) baas in een vergadering met me, waar ik als enige Belg zat met minstens 10 Fransozen 'Ahh les petites Belges, ils étaient aussi au Mondial? Et, obtenu un beau résultat?"

Frankrijk was toen wereldkampioen maar bakte er - letterlijk - niet van, zelfs geen doelpunt gemaakt in de poulewedstrijden. En dus na dat WK zaten die klojo's nog zo'n steken te verkopen

Ik heb toen met afgestreken gezicht gezegd dat we erg ontgoocheld waren. Want we hadden de wereldkampioen (1998, Frankrijk) met 1-2 verslagen in eigen huis tijdens een oefenwedstrijd vlak voor het WK, en dat we dus dachten dat we klaar waren voor het WK. Maar toen bleek op het WK dat we de enige ploeg waren die 'de wereldkampioen' hadden laten scoren, dus zo goed was dat resultaat dan toch niet.

Je kon toen echt een speld horen vallen in die vergaderzaal.

Ooit tijdens een fusiemeeting, toen een ander stel debiele Fransen me zo hard tegen staken (te arrogant om in te zien of te dom om te begrijpen dat mijn concept superieur was aan hun rotzooi, Franse CEO had mij dan ook opgedragen om dat te implementeren en dat probeerden zij dus te verhinderen).
Toen heb ik midden in een vergadering mijn verbazing uitgesproken over het feit dat ik de vorige avond een monument had gezien van een oorlogsmisdadiger die blijkbaar in Frankrijk nog wel werd geëerd. Toen ik daarna aangaf dat wij Napoleon zien als iemand die dood en vernieling in Europe heeft gezaaid, merkte ik toch dat ik écht wel hun zwakke plek had gevonden . Als 30-jarige Belg alleen in een vergaderzaak met 10 Fransen (die daar niet mee konden lachen) 🤡

Neen ik hou wel van mijn Franse collega's🤡

ezapm09rn2871.png

Zo zie je maar op een toernooi vanaf de knockout fase kan iedereen van iedereen winnen en verliezen. Niet vergeten dat wij nog niet zo lang geleden ook bakje vol kregen van die zwitsers.

Frankrijk kon ook alleen maar verliezen. Veruit de, op papier, beste kern. Leedvermaak heb ik niet, maar gun het de Zwitsers als underdog wel. Benieuwd wat ze tegen de Spanjaarden kunnen.

Zo zie je maar op een toernooi vanaf de knockout fase kan iedereen van iedereen winnen en verliezen. Niet vergeten dat wij nog niet zo lang geleden ook bakje vol kregen van die zwitsers.
ja, en elke analyst ter wereld telkens 2 weken volop bezig over gemakkelijke routes en moeilijke routes. Behalve Denemarken heeft nog geen enkele ploeg het gemakkelijk gehad deze 1/8ste finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan