EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Italië de verdiende finalist op basis van het volledige tornooi.
Hebben het zeker verdiend. Desondanks waren ze in 2 van hun 3 knockout matchen niet eens de betere ploeg, dus dat mag ook zeker vermeld worden. Zou niet inzien waarom het voor Spanje minder verdiend was geweest.

Spanje verdiende op basis van de match wel te winnen. Het gebrek aan efficiëntie breekt hen weer zuur op. Morata kan beter even geen penalty's meer trappen.

Ik snap toch soms niet hoe sommige penalties trappen.

Trapt toch gewoon met uwe wreef in de hoek, zo goed als altijd binnen. Waarom altijd van die plaatsballen met binnenkant voet.
Met de wreef doet bijna niemand omdat het haast onmogelijk is om de bal in de hoek te leggen.
Als de keeper in de goeie hoek zit, is er veel kans dat je penalty gestopt zal worden.
Gewoon hard in de hoek met binnenkant voet is nog steeds het verstandigst.

Zalig kerel die Chiellini. Tegen Witsel was hij ook al zo aan het lachen. Hij weet wrs dat dit zijn laatste of voorlaatste toernooi is en is zich gewoon aan het amuseren. :biglaugh:

Hebben het zeker verdiend. Desondanks waren ze in 2 van hun 3 knockout matchen niet eens de betere ploeg, dus dat mag ook zeker vermeld worden. Zou niet inzien waarom het voor Spanje minder verdiend was geweest.
Spanje heeft mij echt nog niet weten te bekoren, los van gisteren. Los van Pedri, die een fantastisch tornooi speelde. Maar misschien is dat puur persoonlijk en zeggen de cijfers iets anders.

Met het tempo van gisteren hadden onze Belgen toch helemaal niks te zoeken in dit EK? Tegen Spanje waren we ook weggespeeld vrees ik.

Het moet toch leuk zijn om een coach te hebben die weet hoe hij een ploeg moet aanpakken. Of die met 2 wissels alles kan omgooien.
Beide coaches sturen hier bij en hadden hun huiswerk gedaan. Luis Enrique zet het middenveld van Italië perfect vast met 3 man centraal, Mancini gooit Immobile eruit om Insigne als valse 9 te zetten en plots hebben ze meer balbezit,...

Enorm aangename match in elk geval! Als dit Spanje nog wat kan groeien en een deftige afwerker/keeper vindt zijn ze bij de favorieten voor in Qatar imo. Eventueel nog een vervanger voor Laporte want die heeft toch ook wel wat steken laten vallen dit toernooi.
De beste ploeg van het toernooi, tussen de 2 baklijnen. Erin hoegenaamd gene vette waardoor het al een prestatie is dat ze tot de halve finales zijn geraakt.

Ik kan er niet aan doen, maar die Olmo doet mij denken aan James Cook
Jop! Heerlijke voetballer maar vanaf ik zijn gezicht zag kreeg ik er direct een afkeer van :D

Spanje geraakt dan wel niet voorbij Zweden en Polen, dus de prestatie van gisteren is wel te relativeren
Dat is hier exact mijn punt. Iedere ploeg die 1 goede wedstrijd speelt op dit EK, is plots meerdere maatjes te groot voor België. Vind ik heel kortzichtig allemaal. Hier is de logica precies:
- Ploeg X verslaat ploeg Y.
- Ploeg Y verslaat ploeg Z.
--> Ploeg X verslaat ploeg Z.

Maar zo werkt het niet in de praktijk.

Dit was inderdaad de beste (en enige echt overtuigende?) match van Spanje, zeer leuk voetbal gezien gisteren!

De opmerkingen dat België niet kon winnen van dit Spanje, tja, mogelijks speelde België plots wel op niveau, net zoals Spanje nu plots pakken beter speelde dan in het begin van het EK, wie weet. Na alle theorie, statistieken en voorbeschouwingen moet de match nog altijd gespeeld worden en word telkens toch duidelijk dat voetbal geen exacte wetenschap is. Net zoals Engeland nu het thuisvoordeel heeft, maar dit kan evengoed nadelig zijn en mogelijks bijten ze vanavond hun tanden stuk...(zou lachen zijn natuurlijk :unsure: )

Vraag me af hoe het Morata gaat vergaan nu, kreeg al veel commentaar maar leek naar het einde toe zich toch te bewijzen (vorige keer 2 goals in de verlengingen, de gelijkmaker nu gescoord) maar dan ofc de penalty gemist, en ik vrees dat mensen vooral dit gaan onthouden. Benieuwd hoeveel zelfvertrouwen/vertrouwen die gaat hebben/krijgen bij de start van het volgende seizoen...

Al bij al vind ik dit wel een leutig EK om eerlijk te zijn. Hopelijk vanavond meer van hetzelfde!

omdat heel hun groepsronde op heen bal trok,
met hakken over de sloot gewonnen van kroatie,
en zelfs tegen de zwitsers weer met wat geluk gewonnen.

nee over het ganse toernooi verdiende italië het een PAK meer.
gisteren was spanje wel iets beter.

Als je dit ziet is het lachwekkend dat er waren die echt serieus dachten dat wij kans maakten op die beker. Tegen zowel Engeland, Italië als Spanje hadden we geen schijn van kans. Die ploegen hebben dubbel zoveel kwaliteit.
Tegen Italië was het tactische lafheid, Spanje weten we niet en Engeland hebben we nog redelijk simpel geklopt in november.

We moeten daar niet onnozel over doen, we hadden kwaliteit en het is deels in de vuilbak gesmeten door tactische blunders, persoonlijke voorkeuren, domme wissels en ongelukkige blessures. Doen alsof we geen schijn van kans hadden is ridicuul. Alsof Italië door ons liep alsof we er niet waren? Zelfs ondanks dat Martinez zonder middenveld wou spelen hebben we toch nog wat kunnen klaarspelen.

Bon leuke match, veel spanning. Ik heb mogen genieten bij mijn Italiaanse schoonfamilie. Luis Enrique is niet een bijster speciale coach, maar had zich toch mooi aangepast. En tijdens de match ook nog tactische aanpassingen doorvoeren die succesvol blijken. Dat allemaal voor de 97ste minuut zeg! Het klikte redelijk mooi, maar zonder te scoren koopt ge niks natuurlijk.

Uiteindelijk gaat Italië verdiend door. Uw mindere matchen winnen is ook deel van kampioen te worden. Voor Spanje komt dit tornooi simpelweg net te vroeg. Zoals ik eerder zei: dit was een 50/50 match want Spanje heeft gewoonweg zó veel kwaliteit dat er gewoon elke moment gevaar dreigt. En dan hebben ze nog een paar van hun betere spelers achtergelaten omdat die voor de verkeerde ploeg spelen. Gelukkig voor Italië hadden ze echter geen killerspits in deze generatie, en hun wingers zijn voorlopig nog geen solide afwerkers. De Italianen kunnen hun mooie tornooi dus verderzetten. Ik denk (en hoop) ook dat, eender welke ploeg tegen hen in de finale komt, het gaat een spannende pot worden. Denemarken speelt als bezetenen en Engeland loopt over van kwaliteit.

De wissels van Mancini waren wel weer... Apart. Ze wilden counteren tegen de Spanjaarden, maar Immobile verkwanselde elke baltoets én was te traag om achter de verdediging te komen. Dit was misschien de moment geweest om Belotti te laten starten, ondanks dat Immobile zijn gebikkel wel uiteindelijk die kans voor Chiesa bezorgde. Soit, Barella zijn tong hing al tot op de grond in minuut 65 +- maar pas toen hij kansloos te laat kwam bij die goal van Moratta werden pas verse krachten op het middenveld ingebracht. Ik begrijp dat niet, want dat is net een positie waar hij over een prima wissel beschikt.

Wel spijtig dat Morata net scoort, ik vind dat toch zo een beunhaas.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch mijn vragen bij die redeneringen. Iedereen zit al het ganse WK te zeggen dat Spanje geen schijn van kans heeft om te winnen, dat Italië hen zelfs een pak rammel ging geven vanavond, etc. Dan maken ze het Italië heel lastig, en is het antwoord meteen dat België nooit zou kunnen brengen wat Spanje brengt gezien onze huidige vorm. Precies alsof wij met 11 incompetente bejaarden op dat veld staan die voor het eerst een match samen spelen. Veel van wat we hier zien, is het gevolg van tactische keuzes. Spanje heeft ook een hoop zwakke plekken in deze ploeg, als je het individueel gaat bekijken. En opnieuw, niet vergeten dat Oostenrijk Italië ook met de rug tegen de muur heeft gezet met een gelijkaardige aanpak. Maar blijkbaar kunnen we ook niet aan het niveau en de vorm van Oostenrijk tippen.

Iedereen draait hier met de wind:
Na de groepsfase: Italië is veruit de sterkste ploeg van het WK.
Na Italië - Oostenrijk: Italië deed het duidelijk enkel goed omdat ze tegen Janneke en Mieke mochten spelen in de groepsfase. België kan dat zeker winnen.
Na Italië - België: Italië is oppermachtig en wint het EK met de vingers in de neus.
Na Italië - Spanje: Wat Spanje doet kan België nooit gezien de huidige vorm.

Dít hier is een match waar het 50/50 is, waar het beide kanten op kan. Degene die beweren dat België - Italië ook 50/50 was , hebben volgens mij toch niet goed gekeken. Iedereen zijn mening enzo, maar als je het verschil niet ziet tussen die twee matchen, weet ik toch ook niet meer wat ik nog meer kan zeggen.
Het gebeurt wel vaker op een eindronde dat een ploeg 3/4 middelmatige prestaties levert, om dan eens een knalprestatie te leveren. Omgekeerd hetzelfde, een ploeg die 3 wedstrijden knalprestaties aflevert, om vervolgens kansloos onderuit te gaan.

Zoals Spanje (zeker de eerste helft) speelde, hoog op het veld met 70% balbezit, nee dat zag ik de RD in de huidige vorm niet doen nee tegen dit Italië. Dat is ook geen schande. Ligt dat aan de tactiek? Voor een gedeelte ongetwijfeld wel, maar in die 5 wedstrijden hebben ze mij nooit zo overtuigd en zagen we te vaak dat ze de bal niet in de ploeg konden houden, de bal te makkelijk inleverden en teveel duels verloren. Ik had het hier eerder al over een gebrek aan durf, lef en vertrouwen. Het beeld is een paar keer voorbij gekomen waarbij een Lukaku en De Bruyne naar voren willen en druk zetten, maar de rest gewoon niet volgt. Dat is een tekenend beeld voor mij. Nu goed, genoeg andere landen die ook hun beste niveau niet gehaald hebben.

Je moet het ook niet naar het andere uiterste drijven, nee we speelden niet met 11 bejaarden. We zijn niet van de mat gespeeld door de Italianen. Ook de Italianen hebben gebibberd en de kansen waren er om de 2-2 te scoren. Wat niet wegneemt dat we de mindere van de twee waren. Gelet op mijn eerste zin, als we doorgaan tegen de Italianen, spelen we tegen Spanje misschien een heel andere wedstrijd en hebben we misschien wel die topdag die nu ontbrak.

Het gebeurt wel vaker op een eindronde dat een ploeg 3/4 middelmatige prestaties levert, om dan eens een knalprestatie te leveren. Omgekeerd hetzelfde, een ploeg die 3 wedstrijden knalprestaties aflevert, om vervolgens kansloos onderuit te gaan.

Zoals Spanje (zeker de eerste helft) speelde, hoog op het veld met 70% balbezit, nee dat zag ik de RD in de huidige vorm niet doen nee tegen dit Italië. Dat is ook geen schande. Ligt dat aan de tactiek? Voor een gedeelte ongetwijfeld wel, maar in die 5 wedstrijden hebben ze mij nooit zo overtuigd en zagen we te vaak dat ze de bal niet in de ploeg konden houden, de bal te makkelijk inleverden en teveel duels verloren. Ik had het hier eerder al over een gebrek aan durf, lef en vertrouwen. Het beeld is een paar keer voorbij gekomen waarbij een Lukaku en De Bruyne naar voren willen en druk zetten, maar de rest gewoon niet volgt. Dat is een tekenend beeld voor mij. Nu goed, genoeg andere landen die ook hun beste niveau niet gehaald hebben.

Je moet het ook niet naar het andere uiterste drijven, nee we speelden niet met 11 bejaarden. We zijn niet van de mat gespeeld door de Italianen. Ook de Italianen hebben gebibberd en de kansen waren er om de 2-2 te scoren. Wat niet wegneemt dat we de mindere van de twee waren. Gelet op mijn eerste zin, als we doorgaan tegen de Italianen, spelen we tegen Spanje misschien een heel andere wedstrijd en hebben we misschien wel die topdag die nu ontbrak.
Opnieuw vind ik dat deze post vol tegenstrijdigheden zit. Dus goed, we gaan er duidelijk niet geraken. Ik heb mijn mening over Martinez, en die gaat absoluut niet veranderen. En ik ben ook van mening dat België, ondanks de blessures, wel degelijk veel meer had kunnen betekenen in dit tornooi. En van die mening ga ik ook niet afwijken.

Villa sporza net bekeken, was mij tijdens de match ook al opgevallen maar als je ze zo in een compilatie na mekaar ziet zijn die passes van Busquets nog indrukwekkender. Dat is toch ook wat wij gemist hebben van Witsel en zelfs Tielemans.

Dat is hier exact mijn punt. Iedere ploeg die 1 goede wedstrijd speelt op dit EK, is plots meerdere maatjes te groot voor België. Vind ik heel kortzichtig allemaal.
Enkele maatjes te groot op dàt exact moment is wel terecht.
En dat is simpelweg omdat ik België geen enkele match op dat niveau heb zien spelen. Wij zijn niet boven onszelf uitgestegen. Hell, we zijn niet eens aan ons gebruikelijk niveau geraakt. Uiteindelijk hebben een hoop ploegen maar 1 echt goeie match hebben gespeeld dus als dat net niet tegen ons is speel je los kampioen. Maar 1 ploeg op niveau en je hebt het aan u rekker als je zelf niet thuis geeft.

Met het Spanje van de voorrondes vegen we de vloer aan natuurlijk. Laat ze maar breien, op de counter lopen ze in een gigantisch mes want ik schat KDB-Lukaku wel hoger in dan de voorlijn van pakweg Zweden. Maar het Spanje van gisteren, met ook weer een 3-mans middenveld dat zonder problemen het onze gaat domineren en die snelheid van uitvoering? We raken geen bal als wij het niveau maar halen van dit EK. Of er ooit een ingaat is natuurlijk nog wel te zien want hun scoringsprobleem is gigantisch. En zelfs dan heb je uiteraard nog die ene kans per helft waar Laporte een herseninfact krijgt en stuur je Lukaku alleen af op die vliegenvanger. Het moet dus nog altijd gespeeld worden, maar ik geef ons weinig kans tegen Spanje, maar enkel als beide teams op het niveau speelden van de match tegen Italië.

Rest natuurlijk de vraag in hoeverre ons niveau ligt aan de vorm en de blessures en in hoeverre aan het tactisch inzicht van de trainer. Je ziet hoe moeilijk Spanje het Italië heeft gemaakt gisteren, gewoon door centraal 3 op 3 te spelen ipv 2 op 3 en door wat meer druk te zetten op de man in balbezit (Insigne loopt 30m voor hij de 2-0 maakt en wordt enkel een beetje aangevallen door de man met geel die dus niet te zot kan doen)
Dat hadden wij ook gekund, daar ben ik zeker van. Zelfs zonder Eden en met een halve Kevin. Uiteindelijk werd gisteren het Italiaans middenveld half opgevreten door ene van 32 jaar die al heel wat van zijn snelheid kwijt is.

Uiteindelijk werd gisteren het Italiaans middenveld half opgevreten door ene van 32 jaar die al heel wat van zijn snelheid kwijt is.
En een 19jarige die nog maar een seizoen op het hoogste niveau speelt.

Dat minimaliseert natuurlijk het gigantische talent van beide jongens, maar ik snap je punt wel. Ik zei het voor onze match tegen Italië al dat de sleutel op het middenveld ging liggen, en dat is gebleken. Wij konden buiten het eerste kwartier nooit een vuist maken op het middenveld, met continue veel te veel ruimtes tussen de linies. Als je dan kijkt hoe Spanje het aangepakt heeft. Hadden die daar een Lukaku in de spits staan, was Spanje altijd door. We hebben natuurlijk niet de middenvelders lopen van Spanje, maar Oostenrijk heeft allesbehalve de middenvelders lopen van België en die hebben het de Italianen ook knap lastig gemaakt. Dan ligt het toch puur aan de tactiek en ingesteldheid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan