Elektrische wagens

Ja ik snapte niet goed waarom je bezig zat over slipstreamen, 130 km op 195km range is toch geen probleem ?
Hangt van auto tot auto af hoe accuraat die inschattingen zijn. Misschien dat dat bij EV's sowieso wel accurater is dan een ICE. Maar mijn golf 6 die beloofde nog 40km op reserve en dat waren er hooguit 10km :D

Blij dat er nog mensen smaak hebben :unsure:
Da's wel een trend aan het worden bij de aziaten, bestaande platformen nemen, die verhogen met plastic en andere brol en er een batterij ondersteken.
De nieuwe Tucson hybride is ook ziek in dat bedje, met van verhoogde rondingen aan de wielen en onderaan. Binnenkort zien alle wagens eruit als een Renault Capture, pure horror.

Dunno ik vind het er cooler uitzien dan het zoveelste standaard interieur. Alle 'bedrijfswagens', A4,A6, BMW 3/5, etc zien er uiteindelijk toch gewoon hetzelfde uit.

Blij dat er nog mensen smaak hebben :unsure:
Da's wel een trend aan het worden bij de aziaten, bestaande platformen nemen, die verhogen met plastic en andere brol en er een batterij ondersteken.
De nieuwe Tucson hybride is ook ziek in dat bedje, met van verhoogde rondingen aan de wielen en onderaan. Binnenkort zien alle wagens eruit als een Renault Capture, pure horror.
Laat die ioniq 5 nu net een heel nieuw platform zijn...
Cooler.. Tot als ge erin zit, één grote hoop plastiek waarschijnlijk.
En daar zijn de merk-vooroordelen :). Dit interieur is duidelijk geïnspireerd op Mercedes, is Mercedes 1 grote hoop plastiek?

En daar zijn de merk-vooroordelen :). Dit interieur is duidelijk geïnspireerd op Mercedes, is Mercedes 1 grote hoop plastiek?
Merk vooroordelen? Dat is zoals mijn schoonbroer zijn Tucson, vrij knappe wagen als je hem van buitenaf bekijkt. Binnenin is dat allemaal plastiek. Ja er zijn mensen die dat niet erg vinden, mooi vinden, etc. Maar ik vind dat een grote afknapper bij een wagen.

Cooler.. Tot als ge erin zit, één grote hoop plastiek waarschijnlijk.
Ik snap dat argument niet echt. In die reviews ook, 'als ik hier op tik klinkt het wat plastiek achtig'. Ik heb nu gisteren 800km gereden, weet je hoeveel keer ik op random uit de weg stukken interieur getikt hebt?

Soit we zullen zien, maar ik sta op de lijst om een test rit te doen met de ioniq 5, dus zo gauw die er is zal ik het laten weten :p

Wat is hier speciaal aan? Da's weeral het zoveelste lazy interieur met gewoon een tablet tegen het dashboard geplakt.
Dan die hendels aan de zijkanten die gigantisch zijn, idem voor het stuur.

Die tabletten aan de zijkant om de spiegels te vervangen zijn het ultieme luie design. Nul moeite om dat ergens in te verwerken, letterlijk tegen de deur geplakt. :puke:

hyundai-ioniq-5-our-first-detailed-look-at-the-electric-crossovers-interior-1.jpg

ja, tis niet omdat mercedes er veel voor vraagt dat het plots mooi is. Die zijn daar inderdaad top in, overal plastic (piano of hoe noemt dat zelfs)_ en een tablet tegen het dashboard gooien.

Dat het op Mercedes is geinspireerd kan wel zijn, het lijkt alvast op de versie van de aldi als je die twee naast elkaar zet.

Merk vooroordelen? Dat is zoals mijn schoonbroer zijn Tucson, vrij knappe wagen als je hem van buitenaf bekijkt. Binnenin is dat allemaal plastiek. Ja er zijn mensen die dat niet erg vinden, mooi vinden, etc. Maar ik vind dat een grote afknapper bij een wagen.
Ik heb nu zelf een Hyundai en een (vrij dure) BMW, en dat verschil is klein hoor. Mijn BMW heeft bvb een sensatec overtrokken dashboard, de enige manier waarop je dat weet, is omdat er een naad over het dashboard loopt, want het materiaal voelt identiek aan als de soft-touch materialen die zowel BMW als Hyundai daarvoor gebruiken. De hoeveelheid plastic in beide wagens zal wel ongeveer hetzelfde zijn...

Ik heb wel nog iets opgemerkt.

Een Zoë elektrisch maakt meer geluid op de snelweg dan mijn Renault Espace Initiale Paris (maar die is natuurlijk wel buiten categorie goed geisoleerd)

Het is pas echt stil bij snelheden onder de 50 en op perfecte asfalt. Daarbuiten ongelofelijk veel wind & rolgeluiden.

Hangt van auto tot auto af hoe accuraat die inschattingen zijn. Misschien dat dat bij EV's sowieso wel accurater is dan een ICE. Maar mijn golf 6 die beloofde nog 40km op reserve en dat waren er hooguit 10km :D
Bij een EV lijkt me dat veel moeilijker om dat accuraat te krijgen. Ze gaan dat wellicht wel compenseren door met navigatie info in te schatten hoeveel de gemiddelde snelheden zijn voor je aan je bestemming komt.
Maar een ICE heeft door zijn grote inefficiëntie redelijk wat marge. Een EV daarentegen is mega efficiënt, dus een onverwachte factor kan al direct een redelijke invloed hebben op die range.

Wat is hier speciaal aan? Da's weeral het zoveelste lazy interieur met gewoon een tablet tegen het dashboard geplakt.

Die tabletten aan de zijkant om de spiegels te vervangen zijn het ultieme luie design. Nul moeite om dat ergens in te verwerken, letterlijk tegen de deur geplakt. :puke:

hyundai-ioniq-5-our-first-detailed-look-at-the-electric-crossovers-interior-1.jpg
Die camera lijkt geïntegreerd te zijn het het scherm. Dus dat is waarschijnlijk een pre productie model.

1619686699612.png

Die camera lijkt geïntegreerd te zijn het het scherm. Dus dat is waarschijnlijk een pre productie model.

Bekijk bijlage 1319
Uw foto is volgens mij gewoon zonder de camera's. Zie maar naar de spiegels. Asian petrolhead was een van de eerste met een Engelstalige review. Ik heb die een paar dagen geleden nog gezien. Maar dat gaan gewoon dezelfde auto's zijn als in de andere reviews. Wel cool ook die accessoires om uw auto te gebruiken om te kamperen.

Smaken verschillen nu eenmaal. Ik hoop alleen dat we hier ook niet constant gaan vallen in de premium is superieur discussies en de rest is voor plebs.

Uw foto is volgens mij gewoon zonder de camera's. Zie maar naar de spiegels. Asian petrolhead was een van de eerste met een Engelstalige review. Ik heb die een paar dagen geleden nog gezien. Maar dat gaan gewoon dezelfde auto's zijn als in de andere reviews. Wel cool ook die accessoires om uw auto te gebruiken om te kamperen.

Smaken verschillen nu eenmaal. Ik hoop alleen dat we hier ook niet constant gaan vallen in de premium is superieur discussies en de rest is voor plebs.
Mja beetje vreemd die reviews, want die kerel hier zei dat de prijzen nog niet gekend zijn. Maar dat is dan mss specifiek voor UK? Want hier is de prijs al een dikke maand gekend.

Die buitenkant van de ioniq ziet er toch nog wel goed uit. De binnenkant is minder, maar ben eigenlijk ook nietzo voor die tabletten ergens opplakken. Dan vind ik een VC ale audi veel mooier.

En dat die minder is dan een Mercedes EQC400 is toch logisch, hij kost gewoon een stuk minder...

Ik ben ook echt geen fan van dat luie ge-tablet plak sjiekenbak interieur. Doe eens wat moeite, verwerk uw schermen eens in uw kunststof.

Thuisgeraakt :D

129km gereden, slechts 107km van de range zien gaan.

Wat raar was: bij aankomst tussenstop 1 was er nog 155km range over, toen ik enkele uren later de auto weer startte om door te rijden stond ie weer op 180km range. Iemand heeft 'm stiekem komen bijladen!!! :unsure:

Thuisgeraakt :D

129km gereden, slechts 107km van de range zien gaan.

Wat raar was: bij aankomst tussenstop 1 was er nog 155km range over, toen ik enkele uren later de auto weer startte om door te rijden stond ie weer op 180km range. Iemand heeft 'm stiekem komen bijladen!!! :unsure:
Of hij rekent de weersomstandigheden er bij in ;)

Terug
Bovenaan