Elektrische wagens

Sowieso 1 aprilgrap. Waarom anders die timing.

Update, 17:52: Voltswagen is nog niet niet geregistreerd als merk bij het Amerikaanse patentburea en ook is voltswagen.com niet in handen van Volkswagen, merken verschillende tweakers op in de reacties. Dat zou erop kunnen duiden dat het toch om een 1 aprilgrap gaat. Het is echter niet gebruikelijk dat grote bedrijven daarover liegen.

Misschien moeten ze hun aprilgrappen op 13 januari beginnen doen. Dan denkt zeker niemand meer dat het om een aprilgrap gaat!

Daar moet toch serieus wat miserie op komst zijn met garages en kleine zelfstandigen die failliet gaan gaan... Met 30 - 200€ kunnen die hun servicepunt niet open houden hoor...
Desgewenst kunnen ze de wagens voorzien van software -updates, beveiligingsupdates, ... en het business model van Microsoft overnemen, zonder de update werkt de helft niet meer en om het spannend te maken weet je vooraf niet welke helft :ROFLMAO:

Vriend van me heeft één van de eerste 100 Tesla's die geleverd zijn in België, ondertussen ruim 250 000 km overschreden en heeft werkelijk nog geen enkel probleem dat het vernoemen waard is gekend. Heeft die wagens destijds betaald met zijn Tesla aandelen - heeft hij tot op vandaag nog spijt van.

Ze hebben hier vandaag zo een evbox komen installeren om op te laden. Nu heb ik mijn wagen inzitten (mercedes plug in hybride), maar geeft die mercedes app precies aan dat ik maar tegen 3.6Kw zit op te laden. Het is hier 1 fase wel en zit een 32A zekering achter die box. In de app staat het gelimiteerd naar 30A wat neer zou moeten komen op een 6.9Kw. Iemand ideetje?

Ze hebben hier vandaag zo een evbox komen installeren om op te laden. Nu heb ik mijn wagen inzitten (mercedes plug in hybride), maar geeft die mercedes app precies aan dat ik maar tegen 3.6Kw zit op te laden. Het is hier 1 fase wel en zit een 32A zekering achter die box. In de app staat het gelimiteerd naar 30A wat neer zou moeten komen op een 6.9Kw. Iemand ideetje?
Is dat geen normale snelheid voor een hybride aan wisselstroom?

Is dat geen normale snelheid voor een hybride aan wisselstroom?

Das is langs een stopcontact dacht ik, dit is echt langs een box en dan lees ik dit (ongeacht hybride of full EV):

Laadpalen voor elektrische auto's bestaan er in verschillende vormen en maten. U kan kiezen voor een laadpaal die werkt met wisselstroom. Dit zijn de meest gebruikte laadpalen en kunnen een vermogen hebben van 3,7kW tot 22kW. Een laadpaal kan tot 10x sneller opladen dan laden via het stopcontact. Wilt u echter een laadpaal met een vermogen van 11kW of hoger, dan moet u beschikken over een 3-fasige aansluiting. Onder de 11kW is een 1-fasige aansluiting voldoende.

Ik val dus onder die 11KW max, maar zekering achter de wallbox is dus 32A (gelimiteerd naar 30A in de applicatie) wat neer komt op max 6.9KW.

soit , heb ondertussen even gemailed naar de mensen van EVBox. Kan wel zeggen dat hun site boecht is amai. Constant errors :D

En hebben ze die 32A achter een 16A zekering gezet :p ? Of heb je andere grote verbruikers opstaan waardoor die dat limiteert naar 3.6kw ?

Nee die zit rechtstreeks achter de hoofdschakelaar van 40A, op dit moment alleen PC & amerikaanse frigo op. Dus zou geen probleem mogen zijn.

Je zit het precies te zoeken aan de kant van de laadpaal, maar staat er geen limiet ingesteld in de auto zelf misschien? En kan de auto het wel aan (ik denk van wel als ik de site van Mercedes bekijk)?

Nee die zit rechtstreeks achter de hoofdschakelaar van 40A, op dit moment alleen PC & amerikaanse frigo op. Dus zou geen probleem mogen zijn.
Ben je zeker dat je een gekocht hebt met een vermogen van 7.4kw ? Lijkt namelijk dat er 2 versies op 1 fase bestaan 1 van 3.7kw en 1 van 7.4. Lijkt mij dat ze 1 van 3.7kw hebben geïnstalleerd...

Blijkbaar zou je op 1 fase maar aan 3.7 kunnen laden bij Mercedes. Missschien ook eens checken bij Mercedes hoe het precies zit. (heb dat ook maar snel gelezen bij het opzoeken dus niet 100% zeker of dit klopt)

Godver, ik lees het nu ook. Is bellen naar den dealer se.
Ook zojuist in deze informatie op pagina 18 gelezen dat er effectief verschillende modellen bestaan. Codering staat daar uitgelegd. Dus kijk ook even naar het typenummer van uw laadpaal:

Blijkbaar zou je op 1 fase maar aan 3.7 kunnen laden bij Mercedes. Missschien ook eens checken bij Mercedes hoe het precies zit. (heb dat ook maar snel gelezen bij het opzoeken dus niet 100% zeker of dit klopt)
Waar haal je die info vandaan ? Ik lees dat toch nergens :(

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan