Elektrische wagens

Dit is mijn kast en het zit zo in elkaar (nie letten op de warboel :D):
o8XcKUy.png

Ik laad een C300de op 1 fase 32A. De auto zou het inderdaad moeten kunnen.

Een zekering van 16A is gek omdat die zekering dan zou afslaan? Ik denk eerder een instelling in de laadpaal

Ik laad een C300de op 1 fase 32A. De auto zou het inderdaad moeten kunnen.

Een zekering van 16A is gek omdat die zekering dan zou afslaan? Ik denk eerder een instelling in de laadpaal
Ja ik denk het ook, ik ken wel een beetje van electriciteit en het ziet er allemaal toch goed uit. Misschien dat ik de paal is moet 'resetten' ofzo. Ik zal dat maar eens proberen.

Jou mercedes Me app geeft wel 7.2 aan onder 'charge status' dan?

En wat heb jij staan onder de oplaadinstellingen in uw wagen? Ik heb daar de opties 6A , 8A & maximum (wat mij doet denken dat het toch maar 16A gaat zijn)?

Laatst bewerkt:
Ook zojuist in deze informatie op pagina 18 gelezen dat er effectief verschillende modellen bestaan. Codering staat daar uitgelegd. Dus kijk ook even naar het typenummer van uw laadpaal:

Waar haal je die info vandaan ? Ik lees dat toch nergens :(
Was op een forum maar ging over de A klasse maar hij dus dus een E klasse. Zal dan toch iets met de laadpaal zijn.

Ja ik denk het ook, ik ken wel een beetje van electriciteit en het ziet er allemaal toch goed uit. Misschien dat ik de paal is moet 'resetten' ofzo. Ik zal dat maar eens proberen.

Jou mercedes Me app geeft wel 7.2 aan onder 'charge status' dan?

En wat heb jij staan onder de oplaadinstellingen in uw wagen? Ik heb daar de opties 6A , 8A & maximum (wat mij doet denken dat het toch maar 16A gaat zijn)?
Ja 7.2 op de app

Ik controleer de volgende rit de instellingen ;)

Altijd leuk, de Fast Car Buying Guides van Chris Harris. Deze keer voor elektrische wagens

"It looks like a bar of soap" 🤪

Uit die keuze, pretty spot on. Alleen zou ik de Polestar nemen ipv de Tesla Model 3.
Same, tuurlijk is de Model 3 qua aandrijflijn nog steeds de betere, maar als geheel kan ik me veel meer in de Polestar vinden.

Mbt de e-tron vind ik dat hij ook wel heel kort door de bocht gaat - die spiegels zijn optioneel, en om dan maar meteen naar de Taycan te gaan... De Taycan is zeker de max, maar de e-tron toch nog altijd een stuk handiger als echte gezinswagen.

Vraag voor de EV rijders, is er bij jullie een verhoging van de brandverzekering nav plaatsen van laadpaal?
Bij mij is er niks gevraagd over het hebben van een EV.

Ik zou niet weten waarom daarvoor een verhoging van de brandverzekering zou zijn.

Voor een elektrische wagen zou ik het echter wel begrijpen. Die batterij is nu eenmaal een verhoging van het risico, net zoals de thuisbatterij dit ook is.

Maar bij een gewone auto is er ook een brandgevaar. En er is volgens mij nog altijd helemaal geen bewijs dat er meer brandgevaar is bij een EV.

Mijn brandpolis is niet omhoog gegaan toen ik mijn EV bij dezelfde verzekeraar heb laten verzekeren. Ik zou ook niet weten waarom een laadpaal de premie zou laten stijgen.

De kans dat een EV in brand is niet hoger denk ik.
Maar als de batterij echt in brand staat, dan is ze wel zeer moelijk te blussen. Moet eigenlijk een hele week in een waterbad ongedompeld blijven.

Ja daar staat toch niks in over cijfers?
Staat toch duidelijk dit :
Kijkend naar de kans op brand en het effect bij een brandend elektrisch voertuig, is duidelijk dat er extra risico’s zijn wanneer elektrische voertuigen gestald en opgeladen worden in een parkeergarage*.
Ik ga er dan vanuit dat sommige brandverzekeraars dit zullen negeren, en andere hier dan ook een verhoging van de kost zullen voorzien. Zowel bij laadpalen (waar het vermogen hoger is want speciale infrastructuur om op te laden die de batterij kan overbelast geraken indien de koeling niet correct werkt) als voor een EV (een kortsluiting of een andere pech - automatische combustie bij een benzine/dieselmotor is niet echt praktisch mogelijk).

Terug
Bovenaan