Elektrische wagens

Staat toch duidelijk dit :

Ik ga er dan vanuit dat sommige brandverzekeraars dit zullen negeren, en andere hier dan ook een verhoging van de kost zullen voorzien. Zowel bij laadpalen (waar het vermogen hoger is want speciale infrastructuur om op te laden die de batterij kan overbelast geraken indien de koeling niet correct werkt) als voor een EV (een kortsluiting of een andere pech - automatische combustie bij een benzine/dieselmotor is niet echt praktisch mogelijk).
Andere risico's maar daarom nog niet meer risico.

tja, dacht dat het opladen langs een stopcontact veel meer risico in nam dan een laadpaal zelfs aangezien op een stopcontact geen beveiliging zit. Je hebt wel van die laadkabels die dat kunnen waarnemen als het te warm word ofzoiets dacht ik, heb er zo eentje in men wagen liggen.

tja, dacht dat het opladen langs een stopcontact veel meer risico in nam dan een laadpaal zelfs aangezien op een stopcontact geen beveiliging zit. Je hebt wel van die laadkabels die dat kunnen waarnemen als het te warm word ofzoiets dacht ik, heb er zo eentje in men wagen liggen.
Geen beveiliging op uw stopcontact?
Ik hoop voor u van wel hoor...

Heb het niet over aarding.

Wij van WC-eend raden enkel WC-eend aan.
Op die site staan bewust fouten om het te doen lijken alsof je echt een paal nodig hebt. Klopt niet elk stopcontact is beveiligd, niet 10A nominaal. Maar een kortsluiting die beveiligd is met 10 of 20A gaat even snel uitschakelen.
Overbelasting is een punt, maar daarom zit er aan de DC-kant van uw lader een beveiliging.

Wij van WC-eend raden enkel WC-eend aan.
Op die site staan bewust fouten om het te doen lijken alsof je echt een paal nodig hebt. Klopt niet elk stopcontact is beveiligd, niet 10A nominaal. Maar een kortsluiting die beveiligd is met 10 of 20A gaat even snel uitschakelen.
Overbelasting is een punt, maar daarom zit er aan de DC-kant van uw lader een beveiliging.
Hun oorzaak en gevolg logica zit ook niet helemaal juist. Bvb "er kan kortsluiting ontstaan door langdurig op te laden"...
Daarnaast zeggen ze ook dat "Type 1 heel gevaarlijk is" om daarna te zeggen dat de meeste branden uitbreken bij type 2 laden.
En bij bvb de laadkabel van BMW, zit dezelfde beveiliging van een laadpaal gewoon in de kabel...

Hun oorzaak en gevolg logica zit ook niet helemaal juist. Bvb "er kan kortsluiting ontstaan door langdurig op te laden"...
Daarnaast zeggen ze ook dat "Type 1 heel gevaarlijk is" om daarna te zeggen dat de meeste branden uitbreken bij type 2 laden.
En bij bvb de laadkabel van BMW, zit dezelfde beveiliging van een laadpaal gewoon in de kabel...
Klopt grotendeels wat je zegt, en bij Audi (en Porsche gebruikt dezelfde lader dacht ik, van VW geen idee) zit de beveiliging ook op de laadkabel. Volgens mij zijn er trouwens geen merken die een Mode 1 kabel meeleveren, en ik weet ook niet of die verkocht worden. Dat is in feite een kabel met gewone stekker zonder enige vorm van elektronica tussen, maar ik heb er nog nooit zo één gezien. Dus het is wat flauw van die site om mode 1 te benoemen als heel gevaarlijk: dat is namelijk waarschijnlijk de reden waarom dat in de praktijk gewoon niet voorkomt.

Ik gebruik hier al 2 jaar de kabel die bij de auto zat, de stekker kon ik verwisselen voor een 3 fasige stekker. Een 3 fasig stopcontact in de garage was er al (en een meter heb ik in de kast bijgehangen). Een laadpaal zou voor mij geen enkele functionaliteit toevoegen, behalve dan dat ik die blok elektronica niet tussen de kabel zou hebben.

Dit lijkt me echt nog wel iets. Ideaal voor de commute.
Een range van 1000 mile is er wel gewoon over, een mens moet ook al eens pissen

Ik denk niet dat er veel wagens zijn waar je meer mee gaat opvallen :cool:

Ge verwacht bijna dat er vleugels gaan van onder komen en hij opstijgt :D
Wel (nog) niet verkrijgbaar in de EU

Ondertussen al jaren geleden en nooit meer iets van gehoord. Dat soort bedrijfjes hebben de neiging om plots van de aardbodem te verdwijnen...

Ondertussen al jaren geleden en nooit meer iets van gehoord. Dat soort bedrijfjes hebben de neiging om plots van de aardbodem te verdwijnen...
Bedrijf is heropgestart en zal eind dit jaar uit leveren. Ze hebben een orderboek voor $ 250 miljoen dollar aan reservaties.

In Deinze zou er net een nieuwe snellader zijn bijgekomen.
E17 afrit Deinze. Esso richting Deinze. 2 x 60kw laders en 1x 350 -175 kw.
Powerland platform cpo en msp. Alle laadpassen mogelijk. Uitbater is een Esso dealer

Al wat research gedaan maar vind het antwoord op volgende vragen niet. ivm Alfen Pro laadpalen: deze hebben load balancing icm digitale meter, maar kunnen deze ook worden ingesteld worden dat ze enkel energie overschot van zonnepanelen gebruiken (code 2.8.0)? Kan het vermogen van de laadpaal ingesteld worden via een app?

Al wat research gedaan maar vind het antwoord op volgende vragen niet. ivm Alfen Pro laadpalen: deze hebben load balancing icm digitale meter, maar kunnen deze ook worden ingesteld worden dat ze enkel energie overschot van zonnepanelen gebruiken (code 2.8.0)? Kan het vermogen van de laadpaal ingesteld worden via een app?
Ik zie nergens vermelding van zelfconsumptie zonne-energie, wel dat de Alfen compatibel is met de Smappee Infinity. Die laat je dan toe om slim te laden op zelfconsumptie.
Volgens mij kan je dan beter eens informeren bij smappee voor de slimme lader die ze zelf uit hebben gebracht, die kan dat allemaal, en je hebt dan geen complex systeem van integratie van die Smappee Infinity met de Alfen. En waarschijnlijk een pak goedkoper (smappee infinity kost 1000-1500 EUR om te installeren bij een bestaande laadpaal).

Laatst bewerkt:
Ik zie nergens vermelding van zelfconsumptie zonne-energie, wel dat de Alfen compatibel is met de Smappee Infinity. Die laat je dan toe om slim te laden op zelfconsumptie.
Volgens mij kan je dan beter eens informeren bij smappee voor de slimme lader die ze zelf uit hebben gebracht, die kan dat allemaal, en je hebt dan geen complex systeem van integratie van die Smappee Infinity met de Alfen. En waarschijnlijk een pak goedkoper (smappee infinity kost 1000-1500 EUR om te installeren bij een bestaande laadpaal).
Geen vrije keuze qua laadpalen helaas. Valt me wel tegen, zou verwachten dat ze hier op een of andere manier wel een geintegreerde oplossing voor aanbieden..

Terug
Bovenaan