Elektrische wagens

Geen vrije keuze qua laadpalen helaas. Valt me wel tegen, zou verwachten dat ze hier op een of andere manier wel een geintegreerde oplossing voor aanbieden..
Nope. Alfen niet, EVBox niet
En dat zijn de laadpalen waar de leasemaatschappijen mee werken omdat ze automatisch factureren.
Die smappee charger kan dat dus ook, maar is nog erg nieuw.

D5Ba8uE.jpg
Stevige sponsoring door BMW voor Flanders Classics. Race director in een iX3

(start Scheldeprijs)

Dat was al lang bekend he, was zelfs een (foute) twitterpost over waarbij er een 3-reeks op de foto stond :D.

Wel mooie kleurencombinatie moet ik zeggen :D

ik vind hem wel geslaagd! Interieur is misschien iets gedateerd maar voor de rest een EV met weinig franjes aan. Enkel de aero wielen en de gril geven een ‘EV look’ 😁

ik stond onlangs op te laden aan de laadpalen van Brussels Airport Company, ik dacht uw wagen daar misschien te zien 😅

ik vind hem wel geslaagd! Interieur is misschien iets gedateerd maar voor de rest een EV met weinig franjes aan. Enkel de aero wielen en de gril geven een ‘EV look’ 😁

ik stond onlangs op te laden aan de laadpalen van Brussels Airport Company, ik dacht uw wagen daar misschien te zien 😅
Ik ben er tot nu toe maar 1x geweest met de nieuwe wagen. En voorlopig ziet het ernaar uit dat het zo nog wel een tijdje kan blijven.
Het blijft wel zot dat je merkt dat die parking echt veel laadpalen heeft, maar dat die dus tegen 2025 (en wss ervoor) op quasi elke plek een laadpaal zouden moeten hebben... Daar hebben ze bij de overheid echt nog niet over nagedacht.

Ik ben er tot nu toe maar 1x geweest met de nieuwe wagen. En voorlopig ziet het ernaar uit dat het zo nog wel een tijdje kan blijven.
Het blijft wel zot dat je merkt dat die parking echt veel laadpalen heeft, maar dat die dus tegen 2025 (en wss ervoor) op quasi elke plek een laadpaal zouden moeten hebben... Daar hebben ze bij de overheid echt nog niet over nagedacht.
Is een één paal met pakweg 5 stekkers geen optie? Lijkt me logistiek een pak makkelijker.

Is een één paal met pakweg 5 stekkers geen optie? Lijkt me logistiek een pak makkelijker.
Dat zal ook wel kunnen (zal wel evenveel kosten, alleen wat minder palen). Nu zijn het volgens mij ook palen met 2 stekkers.
Maar ze hebben er nu op de "hoofdparking" een stuk of 20 (nuja, 40 stekkers dus) staan en dat aantal zou daar toch moeten vertienvoudigen als ze hun hele vloot elektrisch willen maken.

Dat zal ook wel kunnen (zal wel evenveel kosten, alleen wat minder palen). Nu zijn het volgens mij ook palen met 2 stekkers.
Maar ze hebben er nu op de "hoofdparking" een stuk of 20 (nuja, 40 stekkers dus) staan en dat aantal zou daar toch moeten vertienvoudigen als ze hun hele vloot elektrisch willen maken.
Wij hebben op het werk palen met 4 stekkers. Ik weet nu wel het werk niet.
Deze geven ook prioriteit waardoor je niet ze alle 4 tegelijk laadt. Qua kostprijs scheelt dat volgens mij wel een stukje hoor.

Volgende week wordt de EQS onthuld. Ik heb gelezen dat die een drag coefficiënt van 0,20 zou hebben. Dat is volgens mij de laagste van alle EVs op de markt tot nu toe?

Volgende week wordt de EQS onthuld. Ik heb gelezen dat die een drag coefficiënt van 0,20 zou hebben. Dat is volgens mij de laagste van alle EVs op de markt tot nu toe?
Hij blijkt ook serieuze range (700 km ofzo) te hebben. Zou heel indrukwekkend zijn, alleen vermoed ik ook dat het prijskaartje wat zal tegen vallen.

De range zou inderdaad het gevolg zijn van de lage drag coefficient in combinatie met een grote batterij (120 kWh dacht ik). Het prijskaartje zal wel vlot over de 100.000 gaan vrees ik, of toch voor de versie met de grootste batterij.

De range zou inderdaad het gevolg zijn van de lage drag coefficient in combinatie met een grote batterij (120 kWh dacht ik). Het prijskaartje zal wel vlot over de 100.000 gaan vrees ik, of toch voor de versie met de grootste batterij.
Toch logisch dat hij over de 100k gaat. Dat is een wagen uit de S-klasse eh.

Ik gok eerder tegen de 200k aan zelfs. Of misschien er zelfs los boven.
Dat denk ik totaal niet. Dan koopt niemand dat. En veel te duur tegenover de concurrentie.
De Plaid+ van Tesla gaat 150 kEUR kosten. Ik zie geen enkele reden waarom die Mercedes EQS goedkoper zou zijn de Tesla Model S (betere afwerking, veel stiller interieur, betere demping) of de Mercedes S.
Ik vermoed 115 kEUR voor de instapversie RWD 90kWh en 135kEUR voor de AWD 110 kWH. En wanneer je die nog wat verder uitrust, ga je waarschijnlijk wel aan ergens tegen de 175 kEUR uitkomen.

Terug
Bovenaan