Elektrische wagens

Vroeger had je een VW Golf voor 25k, of een goede tweedehands voor 15k

met alle respect, maar ga eens shoppen met 25k voor een elektrische wagen? Of 15k voor een tweedehands?

dat is voorlopig én de komende jaren enkel voor de rijken bestemd

met alle respect, maar ga eens shoppen met 25k voor een elektrische wagen? Of 15k voor een tweedehands?

En kijk een naar TCO ipv naar aankoopprijs...

Je ging een PHEV kopen. Ben benieuwd welke je gaat kopen voor 25 kEUR

En kijk een naar TCO ipv naar aankoopprijs...
Niet zeveren he. Thuis opladen kost geld. Tesla heeft dacht ik een all-in abonnement, maar kost ook €60 per maand. En waar moet ik opladen als ik na een concert in Sportpaleis nog even moet ‘tanken’? Dan moet ik toch omrijden? Of zal dat toevallig op mijn baan zijn? Hier in de buurt kan je ook opladen (15 wagens) en meestal zijn die bezet...

TCO is ook wel grappig als je al 60k hebt uitgegeven. Bekijk die golf hierboven eens. Wanneer zal je aan 60k zitten?

Om daar verder op in te pikken: een golf GTE kost een pak meer dan een ID3 he. (X3 30e trouwens ook tov iX3)
Je moet ook wel spoelen met appelen gaan vergelijken eh :P
Uiteindelijk is een PHEV goed eh, maar je hebt wel nog altijd alle nadelen van een verbrandingsmotor. Je hebt niet de nadelen van een EV. Voor mij blijft een PHEV toch zo een beetje mossel noch vis.
Je zit nog altijd te stekkeren, en thuis staat die daar toch makkelijk 10u aan de kabel, dus boeit het werkelijk niemand of de batterij na 3uur vol is, of pas na 10u. Dan zit je nog altijd met het standaard ICE onderhoud.

Het is goed voor mensen die groener willen rijden, maar schrik hebben van de beperkingen van een EV. Ik voorspel wel een gigantische dump van PHEV’s binnen dit en enkele jaren. De prijs gaat volgens mij fors dalen op de tweedehandsmarkt en de afschrijving gaat ook fors stijgen.

Niet zeveren he. Thuis opladen kost geld. Tesla heeft dacht ik een all-in abonnement, maar kost ook €60 per maand. En waar moet ik opladen als ik na een concert in Sportpaleis nog even moet ‘tanken’? Dan moet ik toch omrijden? Of zal dat toevallig op mijn baan zijn? Hier in de buurt kan je ook opladen (15 wagens) en meestal zijn die bezet...

TCO is ook wel grappig als je al 60k hebt uitgegeven. Bekijk die golf hierboven eens. Wanneer zal je aan 60k zitten?
Je beseft dat TCO ook restwaarde mee in rekening neemt he? Van waar kom je dan als je na een concert in het Sportpaleis moet bijtanken? Ergens aan de kust ofzo?
En er zijn veel publieke laadpalen op uw route, het zullen alleen niet allemaal snellaadpalen zijn.
En bekijk nu de ID3 eens? Die kost geen 60k, maar 36k.

De ID3, haha. Kan het nog kleiner 🤣

Moet je nu echt de basis startprijs gebruiken om uw punt te maken? Neem maar 45k

de meeste concerten zijn om 21u op een donderdagavond, ik heb dit echt al veel gedaan en ik ben altijd juist op tijd, het zal aan mij liggen maar voor mij is tanken iets van maximum 5’

zolang dat niet zo is, is het voor mij niet interessant, ik ga echt niet ergens een kwartier in mijn wagen zitten wachten hoor

maar allé kom, de kleinste EV kost 40k
Ik ben blij dat we het daarover al eens zijn

voor mij is een wagen wel iets meer dan een smartje

Niet zeveren he. Thuis opladen kost geld.
Mijn Model 3 verbruikt all in met laadverliezen ongeveer 200Wh/km. Dat is met een prijs van 0.25 EUR/kWh 5 EUR per 100 km. Voor een wagen met 400 pk.
Tesla heeft dacht ik een all-in abonnement, maar kost ook €60 per maand.
Neen Tesla is 0 EUR vaste kost per maand, en 0.25-0.32 EUR/kWh bij het laden
Andere merken zijn duurder om onderweg te laden
En waar moet ik opladen als ik na een concert in Sportpaleis nog even moet ‘tanken’? Dan moet ik toch omrijden? Of zal dat toevallig op mijn baan zijn? Hier in de buurt kan je ook opladen (15 wagens) en meestal zijn die bezet...
Ik weet niet waar je woont, maar in Vlaanderen ga je overal tot aan de sportpaleis geraken met de ID.3 die sander voorstelde. En meestal ook terug thuis
Een occasie wagen vergelijken met een nieuwe. Je kan misschien ook de bus als alternatief nemen, is nog goedkoper
De ID3, haha. Kan het nog kleiner 🤣
Moet je nu echt de basis startprijs gebruiken om uw punt te maken? Neem maar 45k
De ID.3 heeft een ruimer interieur dan de Passat.
Wat is daar klein aan?

Laatst bewerkt:
Maar je linkte zelf een golf? ID3 is de grootte van een Golf hé.
ID.3 is veel ruimer dan de Golf. Valt absoluut niet te vergelijken qua interieurruimte. Zeker niet tov de plug-in Golf die ook nog wat kofferruimte verliest volgens mij
Wielbasis Golf 7 263 cm​
Wielbasis ID.3 277 cm​
Dat is dus een gigantisch verschil

Een grote Peugeot of Passat of weet ik wat is voor mij gewoon meer waard. Als je niet inziet dat een EV pokkeduur is, dan stopt het natuurlijk hier.

de ID3 wordt hier ook voorgedaan als betaalbaar met zijn 40k, dat is toch nog altijd €850 per maand 4 jaar aan een stuk

voor iets waar je met 5 naar het park niet aangenaam zit achteraan, neen daarvoor moet je met het huidige aanbod eerder 60k - 70k neerleggen

Een grote Peugeot of Passat of weet ik wat is voor mij gewoon meer waard. Als je niet inziet dat een EV pokkeduur is, dan stopt het natuurlijk hier.
Alle, letterlijk een X3 30e en een iX3, met dezelfde opties. De X3 30e kost 1000-en euro's meer.
Hoe is een PHEV dan goedkoper dan een EV?

Is dat niet meer de grootte van een VW Polo?

Je gaat toch ook geen 40K geven aan een Polo..

kun je daar achteraan met 3 ruim in zoals in een VW golf?
Nogmaals. De ID.3 is VEEL groter dan een Golf qua interieur

In dit filmpje zie je een man van 188 cm achterin zitten terwijl de bestuurderszetel ervoor ook afgesteld is voor hem. Dus daar passen twee mensen van 188 cm achter mekaar in . Probeer dat eens in een Polo, waarmee je deze wagen vergelijkt

Ik ben gewoon op zoek naar een betaalbare EV waarmee ik achteraan 3 mensen ruim kan plaatsen.

bedankt Ugar: ik stap zeker eens een VW dealer binnen als ik de tijd heb, ik heb er blijkbaar een verkeerd beeld over

maar no way dat ik voor zoiets lelijk zoveel geld betaal
Ik zal eens een offerte vragen voor een id3 met standaard airco, mooie velgen, lederen interieur, mp3 speler, etc
Ik denk dat we al snel aan 45k zitten

dan heb ik blijkbaar een koopje gedaan indertijd want ik heb 45k betaald voor een 640i van 2j oud met 20.000km
ik moet er geen tekening bij maken dat weinig wagens daar aan kunnen tippen
als ik deze nu zou verkopen, met 80.000km op de teller, krijg ik nog geen 28k
maar die persoon zal er wel een BOM van een wagen voor krijgen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan