Elektrische wagens

Qua totaal buitenvolume is een Ioniq 5 te vergelijken met een Audi A6 Avant, al zijn de dimensies wat anders.
  • 30 cm korter
  • 18 cm hoger
  • even breed
  • iets langere wielbasis voor de Ioniq 5 (300 cm vs 292 cm)
Een Audi A6 Avant 55 TFSI e heeft 504 liter koffervolume (1535 met bank plat), de Ioniq 5 527 liter (1578 met bank plat).

LOL @ "vergelijkbaar met Peugeot 208"! :laugh:

Probleem :lol:

ik heb dus die vervangwagen, en heb 'm dus morgen ook nog want een onderdeel voor mijn ICE-auto is niet binnen.
Nu moet ik morgen de baan op, ge hoort mij al komen.

Laden: Ik heb geen laadpas oid, kan ik overal terecht om te tanken mits een visa kaart ergens in te steken?

Probleem :laugh:

ik heb dus die vervangwagen, en heb 'm dus morgen ook nog want een onderdeel voor mijn ICE-auto is niet binnen.

Laden: Ik heb geen laadpas oid, kan ik overal terecht om te tanken mits een visa kaart ergens in te steken?
Dat denk ik niet eigenlijk :S

in die auto ligt een laadstekker, maar die ziet er niet compatibel uit met een klassiek stopcontact.
foto van de kabel? Ik zou vermoeden dat ze een gewoon 230V kabel meegeven.
Als het zo'n Type 2 stekker is (+- een halve cirkel), dan is het voor een laadpaal en ben je er dus niks mee.

Probleem :laugh:

Er zijn er sommigen waar je via een app kan betalen, dus heb je geen laadpas of dergelijke nodig.
Normaal moet in de koffer een normale kabel zitten zodat je in je stopcontact kan opladen, althans zo was het bij mijn buur die ook een EV als vervangwagen gekregen had voor enkele dagen..

Deze zit er bij @anders.

QKJTSP0.jpg

zie, ik heb nog geen EV en zit al met range anxiety :lol:

volgens boordcomputer heb ik nog 195 km te goed. Maar moet morgen ongeveer 130km heen en terug via snelweg.

Dat wordt slipstreamen aan 90 achter een vrachtwagen zeker?

Er zijn er sommigen waar je via een app kan betalen, dus heb je geen laadpas of dergelijke nodig.
Normaal moet in de koffer een normale kabel zitten zodat je in je stopcontact kan opladen, althans zo was het bij mijn buur die ook een EV als vervangwagen gekregen had voor enkele dagen..

Nope, geen normale kabel gevonden :(

een 4411 mag ik niet gebruiken :lol: ik zit daar al jaren met een geblokkeerde account wegens openstaand saldo van 0,00 euro

Y7UCTDG.jpg

zie, ik heb nog geen EV en zit al met range anxiety :laugh:

volgens boordcomputer heb ik nog 195 km te goed. Maar moet morgen ongeveer 130km heen en terug via snelweg.

Dat wordt slipstreamen aan 90 achter een vrachtwagen zeker?
Bij veel laadpalen kan je een app gebruiken. Shell recharge bijvoorbeeld ook denk ik.

Bij veel laadpalen kan je een app gebruiken. Shell recharge bijvoorbeeld ook denk ik.
Heb net even die app geinstalleerd en geregistreerd.
Helaas pindakaas

In order to charge at public charging locations, you will need a charge card connected to your account.

Heb net even die app geinstalleerd en geregistreerd.
Helaas pindakaas

In order to charge at public charging locations, you will need a charge card connected to your account.
Kan verkeerd zijn, of misschien ondertussen veranderd. Er zijn wel zeker laadpalen waar je zonder pas kan laden. Ik heb dat ook al gedaan in Nederland bijvoorbeeld. Of openbare zoals de Lidl of Ikea die gratis zijn.

Kan verkeerd zijn, of misschien ondertussen veranderd. Er zijn wel zeker laadpalen waar je zonder pas kan laden. Ik heb dat ook al gedaan in Nederland bijvoorbeeld. Of openbare zoals de Lidl of Ikea die gratis zijn.
Kan die account in die app precies niet activeren zonder eerst een kaart toe te voegen.

Terug
Bovenaan