Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Burnley gaat een heel moeilijk seizoen tegemoet als ze geen realistisch voetbal gaan spelen. Of echt elke keldermatch winnen, dat kan ook.
Anderzijds win je deze week ook gewoon verdient in de league cup tegen Nottingham.
En heb je veel nieuwe spelers die je in moet spelen en het systeem nog moeten leren kennen.
Tottenham ook gewoon leuke goede ploeg onder de nieuwe coach.

Ik wil geen anti-supporter zijn maar ik heb toch wel schadenfreude als ik zie dat Chelsea verloren heeft.

Chelsea heeft deze eerste transferperiode met Poch meer uitgegeven dan Tottenham tijdens alle 11 transferperiodes samen dat hij daar aan de slag was.
Ik ben Chelsea sympathisant en zelfs ik kan niet anders dan lachen met deze idioterij.

Wel zwaar eerste wedstrijden he ; ni te rap afschrijven
Tegen nummer 1 en 2 en de 8 ste als promovendus

Er zit tenminste Purple talents in de PL , sommige doen het uitstekend andere minder maar blijven focussen op het slechte he
Niet slecht bedoeld hè, maar zie jij nu echt niet in dat je @Niklas' en mijn post niet al te serieus moet nemen? Sarcasme herkennen is blijkbaar niet uw sterkste kant.

Ik wil geen anti-supporter zijn maar ik heb toch wel schadenfreude als ik zie dat Chelsea verloren heeft.

Chelsea heeft deze eerste transferperiode met Poch meer uitgegeven dan Tottenham tijdens alle 11 transferperiodes samen dat hij daar aan de slag was.

En tegelijkertijd hebben ze quasi alle basisspelers van vorig seizoen verkocht. Faut le faire...

Heb het een paar weken geleden al min of meer gepost in de transferthread, maar dit was gewoon een waanzinnige transferperiode van Chelsea. En nu zitten ze met een hoop jonkies zonder al te veel PL ervaring. Dat kan goed uitdraaien op termijn, maar zeker nog niet dit seizoen denk ik.

Volgende 'logische' stap zou zijn om Pochettino veel te snel buiten te gooien wegens slechte resultaten :unsure:

En tegelijkertijd hebben ze quasi alle basisspelers van vorig seizoen verkocht. Faut le faire...

Heb het een paar weken geleden al min of meer gepost in de transferthread, maar dit was gewoon een waanzinnige transferperiode van Chelsea. En nu zitten ze met een hoop jonkies zonder al te veel PL ervaring. Dat kan goed uitdraaien op termijn, maar zeker nog niet dit seizoen denk ik.

Volgende 'logische' stap zou zijn om Pochettino veel te snel buiten te gooien wegens slechte resultaten :unsure:
Ik denk nog altijd dat die Boehly niet helemaal door heeft dat hij in ponden in plaats van dollars betaalt want als je de inkomende transfers eens overloopt en hoeveel geld die uitgegeven heeft aan welk kaliber spelers... Die moeten toch ook problemen krijgen met FFP als dat nog iets zou voorstellen.

Deze periode 400 miljoen pond uitgegeven om City en Arsenal terug bij te benen en geen enkele van die transfers geraakt meteen in de basis bij die ploegen, de meerderheid ook niet bij Liverpool of zelfs Manchester United. Nkunku misschien maar we gaan pas binnen enkele maanden weten of bij die ook al het talent en levensvreugde weggezogen wordt eens hij het blauwe shirt aan trekt. Caceido misschien op basis van zijn prestaties bij Brighton maar die heeft toch ook geen vliegende start gehad. De spelers die vorige transferperiode gehaald zijn hebben ook nog niet zoveel getoond, op Enzo Fernandez na en Sterling die er een beetje aan't doorkomen is. Daarstraks op Reddit gelezen dat ze Mudryk 'Ukraine Bolt' noemen omdat die enkel goed is in snel lopen.

Mooi dat Kompany z'n voetbalfilosofie blijft volgen maar met de zware start van het seizoen had die toch inderdaad wat realistischer kunnen beginnen. Volgende week uit tegen Forest maar daarna is het weer tegen Manchester United, Newcastle en (nuja) Chelsea. Dan is de kans groot dat je na speeldag 8 nog steeds 0 punten hebt en is de druk groter om te presteren tegen de laagvliegers.

zou Lavia al spijt hebben
Poch had vorige week al gezegd dat Lavia niet matchfit is en enkele weken nodig zou hebben. Ik heb de wedstrijd niet live gevolgd maar wat ik opmaak uit motd en de stats achteraf is gewoon weer veel van hetzelfde, zeker geen slecht spel maar kansen niet afmaken en tegen de lamp lopen op een (zeldzame) tegenprik. Die jackson, jah als je ziet wat die daar mist vandaag, sorry dat is het niet hoor... toch zeker niet als diepe spits. Chelsea sukkelt al jaren met die positie en dat lijkt niet te veranderen. Nkunku is er natuurlijk ook nog maar ik weet niet of die de oplossing gaat zijn voor dit probleem. Ipv. al dat geld weg te smijten aan tientallen spelers hadden ze beter geïnvesteerd in een type Kane.

Jackson ken ik niet goed genoeg, maar Nkunku is toch eerder een tweede spits? Zou een goed duo met Lukaku kunnen vormen.

En Lukaku was tot voor kort ook hun recordaankoop, dus dat zegt allemaal niets.

Neen, ik weet dat beide partijen zich in zodanige hoeken hebben geduwd dat verzoening heel moeilijk is, zeker in een sector gedomineerd door ego en bij het minste op de tenen getrapte supporters, maar feit blijft dat Chelsea al een paar jaar het antwoord op hun grootste probleem gewoon in huis heeft. Pamper Lukaku en je moet niet meer op zoek naar een goalmachine, zo simpel is het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan