Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had mij misschien moeten verduidelijken. Ik zou het ook onnozel vinden om hem te ontslaan, met het materiaal dat hij heeft en op dit moment als, maar Everton staat nu de laatste jaren niet bekend om slimme zetten te doen.
Het probleem is dat ik denk dat ze op Brentford niks gaan rapen en dan is het de week nadien tegen Luton al écht van moeten he.

Nu, ik zie Ten Hag nog sneller vliegen dan Dyche eigenlijk. Of Boehly met z'n grillen gewoon plots Pochettino buitensmijten.

Ten Hag moet inderdaad beginnen opletten. Tegenvallende resultaten, conflicten met spelers (Sancho), wat kritiek op spelers die hij persoonlijk gehaald heeft (Onana bv.).

Die prijs betalen voor Onana was dan ook compleet van de pot gerukt, net als die voor Antony. Onana is er 20 waard, Antony 35-40.

Vorig jaar was er bij momenten dan nog echt een lijn in het spel te zien en beter wordende resultaten. Maar dat was vooral dankzij Casemiro vrees ik. Nu is het gewoon kommer en kwel én slappe transfers.

Een goede keeper gratis laten gaan om eentje van dezelfde grootorde te halen die iets beter is met de voeten voor 50 miljoen... Dat is gewoon op elk vlak retedom. Onana flatert heus niet minder dan De Gea.

De transferpolitiek van United was al om van te huilen, laat staan als je ook nog eens jaarbudgetten van teams gaat geven voor matige Eredivisie spelers.

Die prijs betalen voor Onana was dan ook compleet van de pot gerukt, net als die voor Antony. Onana is er 20 waard, Antony 35-40.

Vorig jaar was er bij momenten dan nog echt een lijn in het spel te zien en beter wordende resultaten. Maar dat was vooral dankzij Casemiro vrees ik. Nu is het gewoon kommer en kwel én slappe transfers.

Een goede keeper gratis laten gaan om eentje van dezelfde grootorde te halen die iets beter is met de voeten voor 50 miljoen... Dat is gewoon op elk vlak retedom. Onana flatert heus niet minder dan De Gea.

De transferpolitiek van United was al om van te huilen, laat staan als je ook nog eens jaarbudgetten van teams gaat geven voor matige Eredivisie spelers.
Ik wil niet zeggen dat de prijs voor Onana terecht is, maar ik begrijp wel dat Ten Hag een voetvallende keeper wilt hebben om zijn spel te kunnen spelen. Uiteraard moet het dan ook lukken, want zoals nu gaat de druk alleen maar toenemen.

Ik wil niet zeggen dat de prijs voor Onana terecht is, maar ik begrijp wel dat Ten Hag een voetvallende keeper wilt hebben om zijn spel te kunnen spelen. Uiteraard moet het dan ook lukken, want zoals nu gaat de druk alleen maar toenemen.
Ik snap dat EtH iemand als Onana wou, maar tegelijk is Onana niet zó goed aan de bal en de ploeg heeft veel grotere noden. Je hebt niets aan een voetballende keeper als je zelf niet aan voetballen toekomt. Om daar al dat kapitaal voor op te geven én een keeper die sowieso beter is dan de middelmaat snap ik echt niet. United heeft een scorende spits en een betrouwbare flank nodig. En liefst ook nog een CB/LB die niet elk seizoen 3-4 maand revalideert. Die 70 miljoen voor Hojlund is ook helemaal van het padje in dat opzicht. Al dat geld voor 9 Serie A doelpunten waarvan niet echt eentje tussenzit waarvan je gaat denken : Dit is de nieuwe Ruud Van Nistelrooij/Van Persie.

Elke zomer investeert United zo slecht zowel in termen van op welke positie ze versterking halen als op vlak van welke prijs ze betalen. En je zit inmiddels op een positie waar Liverpool, City én Arsenal gewoon aantrekkelijker zijn. Het is gewoon belachelijk.

Ik snap dat EtH iemand als Onana wou, maar tegelijk is Onana niet zó goed aan de bal en de ploeg heeft veel grotere noden. Je hebt niets aan een voetballende keeper als je zelf niet aan voetballen toekomt. Om daar al dat kapitaal voor op te geven én een keeper die sowieso beter is dan de middelmaat snap ik echt niet. United heeft een scorende spits en een betrouwbare flank nodig. En liefst ook nog een CB/LB die niet elk seizoen 3-4 maand revalideert. Die 70 miljoen voor Hojlund is ook helemaal van het padje in dat opzicht. Al dat geld voor 9 Serie A doelpunten waarvan niet echt eentje tussenzit waarvan je gaat denken : Dit is de nieuwe Ruud Van Nistelrooij/Van Persie.

Elke zomer investeert United zo slecht zowel in termen van op welke positie ze versterking halen als op vlak van welke prijs ze betalen. En je zit inmiddels op een positie waar Liverpool, City én Arsenal gewoon aantrekkelijker zijn. Het is gewoon belachelijk.
Helemaal mee eens.

Niet mee eens. De posities waar Ten Hag voor shopt zijn helemaal juist, het zijn gewoon de spelers die ze uitkiezen die enorm slecht zijn.

Vorig jaar ook heel het seizoen zitten zeggen dat de eerste die je moet vervangen De Gea is. Je kan niet dominant aan de bal worden met een keeper zoals De Gea. Dus juiste positie, foute keuze speler.

Een spits moest er natuurlijk ook komen maar weeral juiste positie, foute speler.

Een middenvelder moest er ook komen, een 8. Weeral juiste positie, foute speler.

Heeft vorig jaar als 95m gespendeerd aan een flankspeler terwijl je daar ook al Sancho, Rashford en Garnacho voor hebt.

Dan hadden ze nog een CB nodig maar als je middelmatige spelers dikke contracten geeft dan moet je niet Wenen als ze blijven zitten voor hun geld. Dat zal je trouwens bij Chelsea ook zien gebeuren binnen 2 jaar.

Ten Hag ligt voor kerstmis buiten. Vorig seizoen was het al niet veel soeps. Op het begin zag je de aanzet tot beter voetbal willen spelen dus is er wat goodwill gekomen maar in de 2de helft van het seizoen zag je daar nog maar weinig van. United is nog altijd het beste als het hetzelfde countervoetbal speelt als onder Olé. En dat is niet ok als je kijkt naar hoeveel geld Ten Hag al gespendeerd heeft aan spelers waar hij al eens mee had samengewerkt. Dat United vorig seizoen 60+ matchen gespeeld heeft (beetje zoals Liverpool in 21/22) zal niet helpen, kijk maar naar Casemiro.

Ten Hag heeft veel geluk dat Neville elke week aan het spuien is dat het de Glazers hun fout is dat United zo slecht speelt…

Ook belachelijk dat veel United supporters het allemaal op de Glazers steken.
Kan volledig volgen dat je die liever buiten hebt maar de sportieve issues kun je toch moeilijk op hen steken?
Gebrek aan investering kan je toch ook niet bovenhalen?

Ze hebben Maguire gehouden en Evans een nieuw contract gegeven. Die kunnen misschien mee in de kelder van de Championship maar daarmee speel je niet voor de knikkers..

Ook belachelijk dat veel United supporters het allemaal op de Glazers steken.
Kan volledig volgen dat je die liever buiten hebt maar de sportieve issues kun je toch moeilijk op hen steken?
Gebrek aan investering kan je toch ook niet bovenhalen?
Hebben een pak meer geld uit de club gehaald dan ze geïnvesteerd hebben en hebben de club met een enorme schuld opgezadeld.

Let’s start with the basics. Since they bought the club in a highly controversial leveraged buyout in 2005, the Glazers have taken more £1.1 billion out of United. According to football finance blogger Kieron O’Connor of the Swiss Ramble, United have paid £743 million in interest payments since the takeover, when the Glazers acquired United for £790m but only put up £200m of their own money, saddling the Red Devils with eye-watering debt.

Between 2010 and 2022, the club has paid out £517m in interest, almost as much as the rest of the Premier League in the same period. The six members of the Glazer family who have been directors have also taken an estimated £50m in directors’ fees in that time. In the last seven years, they have collected £166m in dividends.

If you count the £465m the Glazers have received in selling Class A shares, none of which has been reinvested in the club, the total amount the family has taken out of United stands at more than £1.6bn. That’s £1.6bn that could have been spent on transfer fees, salaries and redeveloping a creaking Old Trafford and outdated training ground, but instead went towards enriching a billionaire family.

In terms of owner funding between 2012 and 2021, United ranked bottom of the Premier League on minus £154m. Manchester City’s owners invested £684m, Chelsea's £516m. United may have spent large sums of money recently - they have the second-largest wage bill in the Premier League, only trailing Chelsea - but all that money has come from the club itself and its vast commercial revenues, a lot of which stems from its heritage and the sustained success under Sir Alex Ferguson.

It is a phrase many are now familiar with. The Glazer family brought Manchester United in 2005 in what is called a leveraged buyout. It was something United fans protested against at the time and have continued to do so ever since.

The£790m deal came about by a significant amount of borrowed money being used to fund the acquisition of the club, with the debt of that borrowed money being secured against the club itself. The Glazers essentially gave themselves the debt, used the money to buy the club, and then the debt becomes Man Utd's to pay back.

That process itself is and was controversial, especially when you factor in the interest that the debt accrues and the dividends that have been paid to shareholders - primarily the Glazers themselves - along the way.

De onvrede bij de Man Utd fans lijkt mij meer dan terecht. Zeker wetende dat de club voor de overname volledig schuldenvrij was.

De Gea laten gaan voor Onana vind ik inderdaad toch ook wat vreemd.

Sowieso was die kritiek op De Gea tamelijk overdreven vond ik. Sure, hij blunderde er al eens op los als een miniem, maar hoe vaak heeft hij hun rechtgehouden? Vaker wel dan niet imo. Ik weet trouwens niet of er een betere keeper is dan De Gea qua lijnreflexen. Thibaut mss, maar veel verschil zal daar ook niet opzitten.

Los daarvan begin ik toch ook meer en meer te twijfelen aan Ten Hag zijn people management. Dat akkefietje met Ronaldo vorig jaar blijkt toch geen toeval te zijn.

De onvrede bij de Man Utd fans lijkt mij meer dan terecht. Zeker wetende dat de club voor de overname volledig schuldenvrij was.
Meer dan terecht, maar dat is niet de reden waarom Ten Hag het niet op de rails krijgt. United heeft genoeg geld gespendeerd de laatste jaren om beter te zijn dan ze nu zijn.

Neville was begin van het seizoen aan verkondigen hoe Klopp waarschijnlijk graag zijn middenveld zou wisselen voor het middenveld van Liverpool. Geen woord over de glazers. Maar 5 matchen in het seizoen en het is weer de Glazers die het probleem zijn.

Sowieso was die kritiek op De Gea tamelijk overdreven vond ik. Sure, hij blunderde er al eens op los als een miniem, maar hoe vaak heeft hij hun rechtgehouden? Vaker wel dan niet imo. Ik weet trouwens niet of er een betere keeper is dan De Gea qua lijnreflexen. Thibaut mss, maar veel verschil zal daar ook niet opzitten.

Los daarvan begin ik toch ook meer en meer te twijfelen aan Ten Hag zijn people management. Dat akkefietje met Ronaldo vorig jaar blijkt toch geen toeval te zijn.

:unsure:

De Gea was 10 jaar gelden een top keeper. De laatste 5 jaar, 1 seizoen uitgezonderd, is die niet in de top 10 in de PL. Heeft veel te lang op zijn vroege reputatie geteerd.
Zit trouwens nog altijd zonder een club, zo een goeie keeper is het…

De Gea was 10 jaar gelden een top keeper. De laatste 5 jaar, 1 seizoen uitgezonderd, is die niet in de top 10 in de PL. Heeft veel te lang op zijn vroege reputatie geteerd.
Zit trouwens nog altijd zonder een club, zo een goeie keeper is het…

Ja ik vind ook wel dat De Gea wat te veel kritiek gekregen heeft, maar het was inderdaad tijd voor iemand anders.
Maar ik vraag me af of Onana intrinsiek goed genoeg is. Degelijker keeper, zeker wel, maar echte top? Valt ook nog maar te bezien...

Het is natuurlijk wel moeilijk in te schatten bij keepers. Ik las ergens dat Onana dit seizoen al 30 schoten op doel heeft gehad (en er 10 heeft binnengelaten), terwijl De Gea op hetzelfde moment vorig seizoen 9 schoten op doel had (en er 7 had binnengelaten). Je bent als doelman zo afhankelijk van je ploeg en je verdedigers... Hoeveel te meer die klungelen, hoeveel te groter de kans dat de keeper gaat flateren.

In het algemeen is het ook te gemakkelijk om de keeper de schuld te geven.
Ik vergeet nooit hoe Mignolet aan de kant werd geschoven bij Liverpool, om in de plaats die vliegenvanger Karius te zetten want dat was echt een toptalent. En dan deksel op de neus in de Champions League finale omdat Karius toch niet goed genoeg bleek te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan