JorisBlack
Well-known member
Hahaha sorry, het was het eerste voorbeeld dat in me opkwam als het gaat over de coach (en de fans) die het niveau van een keeper verkeerd inschatten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volledig terecht maar nu heb ik weer nachtmerries straks.Hahaha sorry, het was het eerste voorbeeld dat in me opkwam als het gaat over de coach (en de fans) die het niveau van een keeper verkeerd inschatten.
Maar waarom zou je De Gea als eerste vervangen als heel je ploeg er niet op is gestoeld om dominant te kunnen spelen tegen West Ham, laat staan tegen City, Brighton, Liverpool, Arsenal, enzovoort?Niet mee eens. De posities waar Ten Hag voor shopt zijn helemaal juist, het zijn gewoon de spelers die ze uitkiezen die enorm slecht zijn.
Vorig jaar ook heel het seizoen zitten zeggen dat de eerste die je moet vervangen De Gea is. Je kan niet dominant aan de bal worden met een keeper zoals De Gea. Dus juiste positie, foute keuze speler.
Een spits moest er natuurlijk ook komen maar weeral juiste positie, foute speler.
Een middenvelder moest er ook komen, een 8. Weeral juiste positie, foute speler.
Heeft vorig jaar als 95m gespendeerd aan een flankspeler terwijl je daar ook al Sancho, Rashford en Garnacho voor hebt.
Dan hadden ze nog een CB nodig maar als je middelmatige spelers dikke contracten geeft dan moet je niet Wenen als ze blijven zitten voor hun geld. Dat zal je trouwens bij Chelsea ook zien gebeuren binnen 2 jaar.
Ten Hag ligt voor kerstmis buiten. Vorig seizoen was het al niet veel soeps. Op het begin zag je de aanzet tot beter voetbal willen spelen dus is er wat goodwill gekomen maar in de 2de helft van het seizoen zag je daar nog maar weinig van. United is nog altijd het beste als het hetzelfde countervoetbal speelt als onder Olé. En dat is niet ok als je kijkt naar hoeveel geld Ten Hag al gespendeerd heeft aan spelers waar hij al eens mee had samengewerkt. Dat United vorig seizoen 60+ matchen gespeeld heeft (beetje zoals Liverpool in 21/22) zal niet helpen, kijk maar naar Casemiro.
Ten Hag heeft veel geluk dat Neville elke week aan het spuien is dat het de Glazers hun fout is dat United zo slecht speelt…
Dominant modern voetbal begint toch echt wel bij een voetballende doelman. Geen toeval dat ook Kompany Didillon meteen opzij schoof en Van Crombrugge haalde.Een keeper met goede voetjes is de kers op de taart van je dominante ploeg, niet je basis.
Niet vergelijkbaar hè. Ik heb het over zuivere lijnreflexen en jij komt met een filmpje van 1vs1 waar de keeper de helft v/d goed moet uitkomen. Twee totaal verschillende aspecten.
Ben ik het niet mee eens. Dus jij wil zeggen dat er in 4 seizoenen tijd er minstens tien keepers beter waren?De Gea was 10 jaar gelden een top keeper. De laatste 5 jaar, 1 seizoen uitgezonderd, is die niet in de top 10 in de PL. Heeft veel te lang op zijn vroege reputatie geteerd.
Zit trouwens nog altijd zonder een club, zo een goeie keeper is het…
Geloof je dat zelf wel?Dominant voetbal met druk op de bal begint met de doelman. Als die niet de ruimte achter je verdediging kan bespelen dan ben je verloren. Als die niet mee kan voetballen als je vanachter uit naar voren speelt bent je verloren. Kijk naar alle ploegen die zo willen spelen, die hebben allemaal dat type doelman.Maar waarom zou je De Gea als eerste vervangen als heel je ploeg er niet op is gestoeld om dominant te kunnen spelen tegen West Ham, laat staan tegen City, Brighton, Liverpool, Arsenal, enzovoort?
Een keeper met goede voetjes is de kers op de taart van je dominante ploeg, niet je basis.
Casemiro was trouwens de juiste speler, enkel opnieuw voor véél te veel geld. Lisandro Martinez idem, ook los 15-20 miljoen te veel voor betaald. Maar er was nog een kwalitatieve middenvelder nodig én toen ook al een scorende spits. Heel die kern van United is compleet uit balans in ieder geval. Enorm overpriced, iedereen krijgt veel te veel loon en geen enkele positie is dubbel bezet zoals dat bij de concurrenten is.
Dat is zelfs geen halve waarheid imo. Als je echt dominant wilt spelen heb je vooral een goede veldploeg nodig. Loopvermogen op elke positie, brekers op het middenveld waarvan minstens 2 ook een dikka pass kunnen geven, 9/11 spelers die mobiel zijn en zich constant vrijlopen, snelle flanken, ... Want anders heb je de bal niet, en dan kan je natuurlijk ook niet het balletje rondtikken enzovoort. Die keeper is een eventuele grote plus, maar natuurlijk totaal ondergeschikt aan heel de veldploeg voor alles wat er buiten de 16 gebeurt. Een keeper met goede voeten kan eens een speler vinden over 40-50 meter of een drukkende spits uitkappen waardoor je tijdelijk 10 tegen 9 speelt op het veld. Maar dat is misschien 5% van een match. Een goede veldploeg kan veel druk wegnemen van een keeper, omgekeerd not so much...Dominant modern voetbal begint toch echt wel bij een voetballende doelman. Geen toeval dat ook Kompany Didillon meteen opzij schoof en Van Crombrugge haalde.
Ben ik het niet mee eens. Dus jij wil zeggen dat er in 4 seizoenen tijd er minstens tien keepers beter waren?Geloof je dat zelf wel?
En dat hij zonder club heeft heeft meer te maken met zijn looneisen... Geen enkele topclub die dat kan ophoesten heeft een keeper nodig en de clubs die hem wel kunnen gebruiken kunnen hem niet betalen.
Ik weet ook niet hoe serieus ik jullie moet nemen aangezien jullie Liverpool-fans zijn, aartsrivaal van United? No offense hè.
Maar een keeper die al passend door de druk van de tegenstander raakt, kan ervoor zorgen dat je uiteindelijk al combinerend voor de keeper komt. Zoals gezegd, geen toeval dat veel ploegen die zo willen spelen heel veel centen leggen voor een keeper met goede voeten. Een goeie evolutie, want ik krijg net de wubbe van die keepers die de bal constant zonder idee naar voor jassen. Ik heb nog altijd nachtmerries van Silvio Proto.Te veel de keeper in het samenspel betrekken zorgt ervoor dat je hem ook kwetsbaar maakt. Ik heb niets tegen keepers die 20 m achter de libero spelen maar om van aan de kleine Carré uit voetballen … elk foutje betaal je cash (zie bvb Dupe dit weekend)

Denk dat het inderdaad tussen de 3 promovendi gaat en Everton.Toch wel een beetje bang voor Tresor daar… Vreselijk moeilijke situatie om daar aan het ballen te geraken. Vergeleken met de rest van de Prem heeft Burnley echt een heel erg matige ploeg. Samen met Luton en Sheffield de voornaamste degradatiekandidaat? Brentfield, Everton, Bournemouth, Wolves en Fulham hebben op het eerste zicht wat meer afgetekende kwaliteit.
Dat gaat heel erg spannend worden denk ik.
Als ze geen punten gaan beginnen pakken toch niet lang meer, vrees ik.
Het is voetbal hé, de wetten van de logica gelden daar niet. En dat geldt dubbel en dik voor clubs in degradatiegevaar.Met een hele kern gebaseerd op de wensen van Kompany, zullen ze toch echt wel wat meer geduld hebben en niet abuiselijk gaan denken dat een andere coach het plots beter gaat doen, toch. Vorig seizoen nog (bijna?) een recordseizoen gedraaid.