Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of dat hij aan goed seizoen bezig en dat we teveel focussen op zijn negatieve kanten :)
Goeie pre-season, maar tegen janneke en mieke oefenmatchen deftig spelen is niet echt indrukwekkend. Dit was weer vintage Youri... Zinsverbijstering en een assist aan de tegenpartij. Vorige seizoenen heeft hij dat ook zo enorm vaak gedaan. Een fout in de box of een pass recht naar de tegenpartij. En hij doet het op zo'n manier dat er héél vaak goals uit voortkomen.

vooral hier, afschuwelijk.
Die had toch echt potentieel, maar hij is echt nooit een niveautje hoger gaan spelen en gaat nu gewoon wegdeemsteren. Jammer.

Wat een match gisteren trouwens op Anfield. 10-1 had geen verkeerde uitslag geweest, met momenten echt wervelend voetbal.
Aja, Dominik Szoboszlai :love::love::love:.

Ik ben een Tielemans fanboy, maar het doet toch pijn om te zien hoe die zijn potentieel niet aan het waarmaken is. OF zijn potentieel is gewoon steeds fout ingeschat :biglaugh:
Ik denk aan een combinatie van beiden. Ietwat overschat geweest (al is dat makkelijk gezegd achteraf natuurlijk).
Maar ook gewoon een eerder luie persoonlijkheid die dacht dat hij er met zijn talent alleen wel geraken.
En nu hij wat "ouder" wordt is er ook gewoon minder krediet.

Ik denk aan een combinatie van beiden. Ietwat overschat geweest (al is dat makkelijk gezegd achteraf natuurlijk).
Maar ook gewoon een eerder luie persoonlijkheid die dacht dat hij er met zijn talent alleen wel geraken.
En nu hij wat "ouder" wordt is er ook gewoon minder krediet.
Ik denk dat hij effectief een énorm goede speler is/was, maar dat er iets aan de hand is. Drie seizoenen geleden was hij sensationeel bij momente, boordevol potentieel. Liverpool, United en andere topclubs die terugkwamen in de geruchtenmolen. En dan vorig jaar echt een stinker van een seizoen gespeeld. En het seizoen ervoor zat ook al vol fouten. Voor België ook uitsluitend slecht gespeeld. Traag, geen mobiliteit, geen dynamiek, elke pot een reusachtige fout die tot een 100% doelkans leidt.

En dat werd tot voor kort mooi gecompenseerd door fenomenale goals maar nu is het toch voornamelijk kommer en kwel. Het is niet zomaar dat hij bij Aston Villa is terechtgekomen als vrije speler na alle tamtam over niet bijtekenen.

Dusja, of het in het kopje zit of in zijn lichaam, geen idee. Maar het lijkt alsof het vet nu al van de soep is.

Ik zie dat inderdaad ook niet meer goedkomen. Komt ook altijd zo laks over, alsof het hem niet boeit. Maar we zullen zien. Bij de RD heeft hij alvast zijn plaats niet meer imo.

Ik dacht altijd dat het een speler was die ook beter zou worden als hij op hoger niveau speelde met spelers van hoger niveau naast hem.
Boy was I wrong :oink: echt spijtig eigenlijk met zo'n potentieel.

Het lijkt ook wel alsof hij zijn goed seizoen bij Leicester precies ook wat te danken heeft aan het team (en aan Maddison?) dat toen enorm goed draaide. En er zijn wel meer spelers die perfect meekunnen in een goed draaiende ploeg maar wiens gebreken allemaal boven water komen de moment dat het wat minder draait...

Lijkt me inderdaad de speler geworden die fantastisch is als de druk op andere spelers ligt. Maar ondertussen is dat zo gegroeid dat de verwachtingen van hem wel enorm zijn en de druk dus op hem terecht komt.

Achteraf bekeken is de stap naar Aston Villa dan misschien niet zo slecht. Ipv helemaal ten onder te gaan bij een topclub.
Hopelijk kan hij nog wat rechttrekken

Ik heb het gevoel (op basis van de beperkte matchen die ik van hem zie, toegegeven) dat het vuur op is bij hem. Hij heeft altijd al een nonchalante indruk gegeven in zijn spel, maar de laatste paar jaar is dat het enige dat je nog ziet. Weinig drive, foute beslissingen, te laag tempo, ...

Villa leek geen slechte stap, maar die draaien goed onder Emery en in de beste 11 is momenteel absoluut geen plaats voor Tielemans.
Als hij dan mag spelen, zoals gisteren en in de Conference League, draait het vierkant en is hij ook één van de slechtste op het veld.
Zo gaat hij nooit in de basis geraken, ik vrees ervoor..

Coming from a Youri fanboy.
Mag altijd gewoon terug naar Anderlecht komen volgend jaar. :unsure:

Tielemans toch wel 2 goeie passes gegeven die uiteindelijk een doelpunt opleveren vandaag voor Villa. Hopelijk meer van dat.

Ik quote deze nog even van 16 september (tegen Crystal Palace).

Het is ook niet allemaal slecht bij Tielemans, he, maar zo ongelofelijk wisselvallig.
Af en toe verstuurt hij prachtige passes (en maakt hij wereldgoals), maar dat compenseert zijn gebreken niet (die hier al opgesomd zijn). Veel te vaak slechte matchen, met veel te weinig eens een goeie match.

Praet moet toch op te pikken zijn als Belgische club, komt bij Leicester ook in de Championship niet aan de bak. Geen idee hoe goed die nog is, toch al jaren weinig speelminuten.

Dendoncker ook geen onrealistische piste.

En dan te zeggen dat we met Mount konden opgescheept zitten!
1695890788232.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan