FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ham heeft wel reden om te klagen MAAR hij heeft toch al veel wedstrijden het 'kampioenengeluk' aan zijn zijde gehad. Dat geluk kan niet blijven duren hé.

Ah ja en Red Bull geeft Verstappen vleugels ;)

Moet nog stoppen geloof ik
Ah ja. Maar dan kan Giovinazzi het puntje pakken voor Alfa. Ik zie ze anders nog zonder punten eindigen, en dat scheelt nogal in prijzengeld dacht ik.
Hoe zielig zijn jullie eigenlijk?

Je kan voor iemand supporteren, of geen fan zijn van iemand, maar moet je dan commentaar geven die precies van een 8 jarige komt?
Die reacties vind ik er zelf ook wat over, maar van de andere kant is Hamilton weer aan het bleiten voor iets wat puur zijn eigen fout is. Als ie die 7e plaats maar niks vindt had ie gisteren maar harder moeten rijden. Of verwacht hij dat zijn team hem door strategie efkes 5 plaatsen moet laten winnen of zo?

Hopelijk dat Ricciardo snel wat meer kan gewoon worden aan de Mclaren ... 2 Mclarens vanvoor was mooi geweest. Norris echt goei seizoen 3e in kampioenschap .. 😁

Ik heb er het meeste genot van dat Alonso dit seizoen tot op heden, een pak slaag krijgt van Ocon.
Het is wachten tot ie ontploft, ... dat komt dus niet goed .. dat is een bom die gaat ontploffen straks.

Snap niet waarom RB Perez niet binnen haalt om die snelste ronde te pakken? Verwachtte ze dat die Norris nog ging pakken voor p3? 🤷🏼‍♂️

Snap niet waarom RB Perez niet binnen haalt om die snelste ronde te pakken? Verwachtte ze dat die Norris nog ging pakken voor p3? 🤷🏼‍♂️
Combinatie van risicofactoren vermoed ik: de kleine kans dat Norris een klein slippertje maakt, de marge op Vettel die groot genoeg was, maar dan mocht er niet te veel foutlopen bij de stop, en dan nog het voornaamste: die tijd van Hamilton was misschien zo goed dat Perez teveel risico zou moeten nemen om hem te kunnen passeren.

De kans was wel klein, Hamilton reed de snelste ronde ooit in Monaco. Maar ja wie niet waagt niet wint natuurlijk.
Maar Hamilton kon al heel de wedstrijd van de verste verte niet aan de pace van de Red Bulls. En Perez zat in een goede flow, dus had wel gekunnen.

Misschien gewoon bang voor een crash...

Misschien dat Perez achter verkeer terecht kwam,was misschien onmogelijk geweest dan.
Plus de tijd dat Lewis neerzette is ook niet zo makkelijk te evenaren denk ik.

Vind het toch ook opvallend dat als er pech is met Mercedes dat het met Bottas is.
Nu niet dat het met opzet is ofzo en zeker vandaag niet,maar ik vind dat ze Bottas ook vaak strategisch opofferen in het voordeel van Lewis.
Heeft toch al regelmatig Lewis moeten laten passeren.
Op zich ook niet zo onlogisch omdat Lewis betere piloot is,maar heeft toch al vaak cadeaus gehad van Bottas.
Bij een type Verstappen zou het niet waar zijn,die zou zeggen dat hij hem maar moet passeren in een duel on-track.

De kans was wel klein, Hamilton reed de snelste ronde ooit in Monaco. Maar ja wie niet waagt niet wint natuurlijk.
raar argument. op het moment dat Hamilton die stop doet ervoor had Tsunoda net dat record gereden. Dus waarom Perez het met versere banden niet zou gekund hebben? ok, Hamilton zijn ronde was meer dan een seconde sneller, maar Perez in de Red Bull had dat ook nog wel gekund.

Ik denk dat ze bij zo'n "free stops" ook wel mogelijke foutjes in rekenen? en dat ze dus vonden dat hij niet vér genoeg voor Vettel reed?
Nu ja, waarschijnlijk wilden ze Perez effectief een kans op het podium geven.

Ik ben toch eens benieuwd hoe die zever over de flexi wings gaat aflopen, daar gaat het kampioenschap toch deels van afhangen.

Op beelden van vandaag is overduidelijk te zien dat de front wing bij Merc immens flexibel is.
Al dat gekibbel tussen Horner en Toto is ideaal voor DTS.

Toch wel een pokke circuit om op te racen....
bwa, 't is ook een beetje idioot van FIA en FOM om elke keer weer in te zetten op méér aerodynamica en méér bochtensnelheid en grotere wagens, terwijl het circuit waar ze hun belangrijkste race op houden daar absoluut niet geschikt voor is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan