FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja gewoon onder safety car laten finishen zoals altijd?

In het voetbal fluiten ze ook niet random eens om de achterstaande ploeg ne penalty te laten nemen want dan is het terug spannender?
Dit lijkt me echt gewoon complete willekeur van toepassing van rode vlag om kunstmatig spectakel te creeeren?

Van mij hoeft dat echt niet.
Doet me wat denken aan de champcar race in Zolder jaren geleden.
Die was niet echt spannend. Safety car om na te kijken of de curbstone niet was los gekomen. Marchalls lopen er eens naartoe, kijken eens : "die hangt nog vast". Racen maar... Veld terug bij elkaar.

Rode vlag kwam zodat iedereen naar een verse veilige band kon wisselen en toch nog racen. Red Bull liet het ook zo weten aan de marshalls na de crash van Verstappen.
Moest het een gewone crash die niet aan een bandendefect lag, denk ik dat men hier gewoon onder de safetycar ging eindigen.

Rode vlag kwam zodat iedereen naar een verse veilige band kon wisselen en toch nog racen. Red Bull liet het ook zo weten aan de marshalls na de crash van Verstappen.
Moest het een gewone crash die niet aan een bandendefect lag, denk ik dat men hier gewoon onder de safetycar ging eindigen.
uiteindelijk: als de herstart onder SC even lang op zich had laten wachten als bij Stroll, dan was er geen enkel probleem geweest. Onder SC snelheden zullen die banden wel gehouden hebben.
Het was dus wat raar, maar Red Bull kan niet voorzien dat ze een standing start zouden krijgen dan, én dat Hamilton het dan nog eens verkloot. Ze hebben daar eigenlijk een groot risico genomen...

Idd, dit dus. Ik denk dat een standing restart op papier slechter was voor RBR dan een safety car restart, en toch hebben ze de suggestie gedaan voor een rode vlag, omwille van de veiligheid. Heeft volgens mij dus niks met kunstmatig spektakel te maken (ondanks dat het wel spectaculair was).

Hamilton zou per ongeluk het knopje voor de rembalans verdraaid hebben, waardoor er enkel op de voorwielen geremd werd.

Weet er iemand wat het probleem met George Russel was?

Rode vlag kwam zodat iedereen naar een verse veilige band kon wisselen en toch nog racen.
Dat klopt wel, maar ik begrijp wel wat Knarf wil zeggen. In alle andere gevallen finishen ze de race gewoon onder de safety car. Waarom nu niet ? Ik snap wel dat ze met deze banden de race niet meer veilig konden herstarten, maar waarom moest die deze keer plots herstart worden ? Om gewoon de race uit te rijden achter de SC waren deze banden nog meer dan goed genoeg. De vraag is dus waarom er een herstart moest komen. De crash van Max was gewoon niet erg genoeg om een rode vlag te tonen imo.

uiteindelijk: als de herstart onder SC even lang op zich had laten wachten als bij Stroll, dan was er geen enkel probleem geweest. Onder SC snelheden zullen die banden wel gehouden hebben.
Het was dus wat raar, maar Red Bull kan niet voorzien dat ze een standing start zouden krijgen dan, én dat Hamilton het dan nog eens verkloot. Ze hebben daar eigenlijk een groot risico genomen...

Je zou ergens kunnen zeggen:

Plots falende banden + wrak op het circuit waardoor er marshalls op het circuit zich moeten begeven of alternatief F1 wagens met plots falende banden door de pitstraat laten rijden => altijd rode vlag?

OK, de falende banedn waren iedere keer op +300 per uur dus de kans is veel kleiner dat het gebeurt aan 70 in de pitstraat of aan beperkte snelheid langs een wrak maar het lijkt mij toch een vrij onberekend risico om dat te doen.

Rode vlag en van die banden afgeraken was waarschijnlijk de veiligste oplossing waardoor men als "bonus" nog 3 laps rijden met veilige banden rijden en een deftig racefinish hebben.

Na twee gevallen kan je niet zomaar met zo'n tijdbommen rondrijden, zelfs onder beperkte snelheid dus de rode vlag is wel terecht hier.

Pech voor Max en Lewis maar wtf Bottas.. De hele race niemand ingehaald als ik me goed herinner.

Beste einde EVER. Voor mijn part mocht de race stoppen onder de rode vlag, maar die laatste 2 ronden zaten zalig vol actie en Hamilton kon niet beter eindigen. Nu blijft de WK stand nog interessant-spannend.

Brokstukken zouden opgeruimd zijn voor het einde, wat moesten ze dan doen, extra traag opruimen zodat ze toch onder safety car zouden eindigen? Safety car laten doorgaan zonder dat er nog hinder is op de baan?
We hebben een zalig einde gehad maar voor sommige mensen is het nooit goed :unsure: rode vlag en nog 2 rondjes knallen was de best mogelijke beslissing imo.

Beste einde EVER. Voor mijn part mocht de race stoppen onder de rode vlag, maar die laatste 2 ronden zaten zalig vol actie en Hamilton kon niet beter eindigen. Nu blijft de WK stand nog interessant-spannend.
Twas nu niet dat het al beslist was na deze race. Ging sowieso spannend blijven al dan niet na de fout van Hammy

Naar het schijnt heeft Hamilton per ongeluk op een fout knopje geklikt waardoor hij rechtdoor reed en was het aldus zeker géén stuurfout.

Heeft Vettel eigelijk een sanctie gekregen voor hoe hij zijn box uitreed in Q2 en bijna een engineer/mechanic omverreed en bijna op een andere wagen knalde?
Was imo gevaarlijker dan waarvoor Norris die penalty kreeg…

Toch maar vreemd dat ze dan na het incident van Stroll de race niet red-flaggen?
En op het einde als ze gewoon ze 3 rondjes onder SC kunnen laten rijden wel.

Als ik fake spectakel wil zien zal ik wel naar worstelen kijken ofzo. Dat is mijn mening.

Toch maar vreemd dat ze dan na het incident van Stroll de race niet red-flaggen?
En op het einde als ze gewoon ze 3 rondjes onder SC kunnen laten rijden wel.

Als ik fake spectakel wil zien zal ik wel naar worstelen kijken ofzo. Dat is mijn mening.
Ik snap de commentaar erop, maar na de 2de klapband (en mede omdat RBR zelf ook aan de FIA aangaf dat het misschien beter was op deze manier) wilden ze geen risico nemen denk ik.
Temeer omdat ze onder SC door de pits moesten rijden om die brokstukken weg te krijgen, stel u maar eens voor dat er toch toevallig bij het doorrijden van de pits enen zijnen band ontploft, de FIA zou kop van jut zijn. Ik weet dat die kans klein is, maar ik begrijp net om die reden wel waarom ze deze manier gekozen hebben.

Vroeger had er inderdaad geen restart geweest.
Maar het is wel duidelijk dat "het nieuwe F1" een andere weg in slaat. Daarom is er ook sneller een SC dan een VSC.

Uitendelijk brengt het wel meer spanning.

Vroeger had er inderdaad geen restart geweest.
Maar het is wel duidelijk dat "het nieuwe F1" een andere weg in slaat. Daarom is er ook sneller een SC dan een VSC.

Uitendelijk brengt het wel meer spanning.
ik denk eigenlijk dat je reglementen door elkaar haalt?
bvb de Monaco GP is in 2011 ge-redflagged in de 72ste ronde (dus óók na 75%), maar daarna gewoon verder gezet.
die 75% regel is enkel van toepassing als de race niet kàn verder gezet worden; bvb Maleisie 2009: race gestopt na 31 ronden door monsoon-regen, niet kunnen hervatten omdat het donker werd.

maar dat wilt niet zeggen dat de race sowieso eindigt na 75%. en dat is al zo sinds een regelwijziging in 2005 (eigenlijk hebben ze toen gewoon de woorden "stopping" en "restarting" vervangen door "suspending" en "resuming")

Die staande start erbij, da's iets anders, maar de rode vlag was wel de juiste call.

I disagree. uitrijden onder SC was de correcte optie.
maar goed, als het team dat juist gecrasht is zegt dat ze geen indicatie hadden, en vraagt voor een rode vlag, dan kan je als FIA nauwelijks anders.

I disagree. uitrijden onder SC was de correcte optie.
maar goed, als het team dat juist gecrasht is zegt dat ze geen indicatie hadden, en vraagt voor een rode vlag, dan kan je als FIA nauwelijks anders.
Let's agree to disagree :biglaugh: .
Ik had toch echt niemand met een klapband willen zien tegen 70/80 door de pitstraat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan