Bij verstappen moeten ze al vrij vlug beslist hebben om voor 1 pitstop te gaan, bij Mercedes was het al van Vrijdagavond duidelijk dat ze problemen hadden voor het juiste gebruikskader te vinden voor de zachte band, en dat hun wagens beter presteerde op mediums, en na de race zinspeelde Bottas daar ook op dat het van voor de wedstrijd afgesproken was om indien mogelijk twee pitstops te doen. Als je dat weet als piloot, dan pas je je rijgedrag daar op aan, Verstappen moest zijn banden veel meer sparen dan Hamilton, daarom kon hij tijdens de tweede stint niet even agressief rijden als Hamilton. Hamilton reed trouwens maar 14 rondes met dat setje.
Op het einde van de race deden zowel Bottas als Verstappen een poging voor de snelste ronde, ik denk Verstappen 2 a 3 rondes later, en alle twee op de zachte band, en nadat Verstappen de snelste tijd had neergezet, probeerde Bottas het opnieuw in de 65ste ronde, en dat was zijn beste tijd, 1,23 seconden trager dan Verstappen, en ongeveer 0,05 seconden sneller dan Perez. Bottas is natuurlijk geen Hamilton, maar hij is toch meer dan capabel genoeg om een snelle ronde neer te zetten, en toch kwam hij zelfs niet in de buurt van de tijd die Verstappen neerzette.
Dus nee, voor mij was het niet duidelijk dat de Mercedes sneller was, daarvoor is het verschil te klein, net zoals ik niet durf te zeggen dat de Red Bull sneller was.