FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Iets anders: vandaag toevallig eens een Formule 2 race gekeken. Théo Pourchaire won die, en hij was ook echt gewoon de snelste van het pak. Niet slecht als 17 jarige rookie, daar gaan we nog van horen. Piastri maakte ook een heel goede indruk vond ik. Ticktum heeft zich nogal klungelig vast gereden en de motor laten afslaan, maar die jonge mannen mag je natuurlijk niet op één fout beoordelen. Zhou vond ik maar plattekes: op zich niet slecht, maar met zo'n ervaring moet je meer vooraan zitten. En Vips die ik hier al af en toe tegengekomen ben was al helemaal een platte pannekoek, als die altijd zo middelmatig rijdt heeft ie niet veel in de F1 te zoeken.

Verder viel mij op dat het zonder bandenwarmers echt sukkelen is de eerste 2 ronden na een pitstop. Na een pitstop verloor een rijder nog dik 5 seconden op de baan. Misschien heeft het met de lage snelheid in Monaco te maken (en de tracktemperatuur was ook nogal laag), maar het vergt wel een aangepaste strategie. Als ze dat ooit naar de F1 brengen gaan we weer s

Die heeft race 1 gewonnen en stond 10de bij de reverse-grid. Om dan in Monaco naar P3 te gaan kan je dat toch niet slecht noemen?
Ah, da's reverse grid, dat verklaart al een hoop waarom die bekende namen zowat tussenin zaten.

Nu, ik vond Zhou nog altijd niet echt snel rondrijden. Hij hing de ganse tijd 7e, en heeft 2 plaatsen kunnen winnen door heel laat te pitten en op de koude banden toch nog 2 man voor te blijven (op een andere track dan Monaco hadden die ongetwijfeld kunnen inhalen). Maar het gaat je race in Monaco inderdaad geen goed doen als je op plaats 10 moet starten, dan verlies je al snel een hoop tijd zonder dat je er iets aan kan doen.

Ah, da's reverse grid, dat verklaart al een hoop waarom die bekende namen zowat tussenin zaten.

Nu, ik vond Zhou nog altijd niet echt snel rondrijden. Hij hing de ganse tijd 7e, en heeft 2 plaatsen kunnen winnen door heel laat te pitten en op de koude banden toch nog 2 man voor te blijven (op een andere track dan Monaco hadden die ongetwijfeld kunnen inhalen). Maar het gaat je race in Monaco inderdaad geen goed doen als je op plaats 10 moet starten, dan verlies je al snel een hoop tijd zonder dat je er iets aan kan doen.
Als je de F1 app hebt kan je alles nog terug bekijken. Zijn sprint race 2 was wel niet om over naar huis te schrijven, daar weet ik niet wat er gebeurd is.

Als je de F1 app hebt kan je alles nog terug bekijken. Zijn sprint race 2 was wel niet om over naar huis te schrijven, daar weet ik niet wat er gebeurd is.
Reed net buiten de punten en gokte tijdens VSC op slicks, maar dat draaide zodanig slecht uit dat hij nóg eens binnengekomen is om terug te wisselen voor wets.

Leclerc zijn versnellingsbak is oké, start dus vanaf pole!

Sainz leek wel sneller dan Leclerc dit weekend tot nu toe, benieuwd of er team orders komen bij Ferrari als ze achter elkaar rijden, want kunnen toch veel punten winnen dit weekend..

De mensen die zitten te zeveren het was express hier is uw antwoord. Hij kan zelfs niet starten!
Echt zonde!. Dus dan weet je ook meteen wat het was NIET EXPRESS!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan