Fotografiethread

In Gent aan de Bijloke staan twee rijen Japanse kerselaars, en ik denk in het Miljoenenkwartier ook. Binnen een paar weekjes misschien ook eens gaan zien. Die Japanse tuin ziet er idd mooi uit maar als dat zo druk is ga ik daar nooit echt van kunnen genieten.
Ik kan as we speak beamen dat er in de Plantentuin aan de Ledeganck ook nog in bloei staan

Gisteren was echt een dream come true!
Ik kon via via voor de organisatie van E3 Saxo Bank Classic foto's nemen op en rond het podium van de voorstelling tot de huldiging etc. Sfeerbeelden, renners, kortom alles maar niet op de baan zelf. In de voormiddag kreeg ik bericht dat een van de fotograferen voor de organisatie ziek was uitgevallen en dat ik plots de finish mocht fotograferen. Ik, als hobbyist met 'simpel' materiaal, tussen alle grote kanonnen! Ik voelde me echt een kind in een snoepwinkel.
Als klap op de vuurpijl stoppen Wout Van Aert (Winnaar) en zijn kompaan, Laporte recht voor onze neus om uit te blazen. Leverde mij hét beeld op waar ik stiekem content mee ben. Dit smaakt naar zoveel meer!

Amai, fantastisch gedaan ook. Echt mooie foto's. Ik kan geloven dat het een indruk heeft nagelaten. Nog geen telefoontjes gehad van alle sportkranten om voor hun te komen werken?

Amai, fantastisch gedaan ook. Echt mooie foto's. Ik kan geloven dat het een indruk heeft nagelaten. Nog geen telefoontjes gehad van alle sportkranten om voor hun te komen werken?

Dankjewel! Dit was echt een dream come true. Geen idee waar het me zal leiden. Voorlopig nog nergens, maar laat ons hopen dat het ergens wordt opgepikt! Het is een passie en een hobby, dus dit is al te zot voor woorden, alles wat komt is surplus.
Bij deze, als er iemand connecties heeft bij een of ander magazine/agentschap/…:D

Knap werk @Spector ! Ik heb zelf weinig met de koers, maar wat een mooie beelden!

Vandaag naar de Japanse Tuin in Hasselt geweest. @Green Mamba een tip: ga tegen openingsuur. Toen we er rond 10u15 kwamen vonden we nog net een parkeerplaats. Lange rij om binnen te geraken, maar het ging wel vooruit. Eens binnen viel het mee van drukte, behalve aan de waterval. Echt fraaie foto's van de waterval ga je niet kunnen trekken door de druktee, maar de tuin is groot genoeg dus er zijn genoeg rustige plekken. Deze week sakura-spam op mijn Insta. :fingerguns:

Knap werk @Spector ! Ik heb zelf weinig met de koers, maar wat een mooie beelden!

Vandaag naar de Japanse Tuin in Hasselt geweest. @Green Mamba een tip: ga tegen openingsuur. Toen we er rond 10u15 kwamen vonden we nog net een parkeerplaats. Lange rij om binnen te geraken, maar het ging wel vooruit. Eens binnen viel het mee van drukte, behalve aan de waterval. Echt fraaie foto's van de waterval ga je niet kunnen trekken door de druktee, maar de tuin is groot genoeg dus er zijn genoeg rustige plekken. Deze week sakura-spam op mijn Insta. :fingerguns:
Nice. Jammer genoeg kunnen we door de vrienden die mee gaan pas tegen 10h vertrekken. Dat wordt spannend morgen dus.

Eentje van de Japanse Tuin in Hasselt dat ik gisteren heb gemaakt. :love:

uc0a23odhwp81.jpg

@Spector Ronde van Vlaanderen zondag? :D

Voorlopig niet. alhoewel ik mega zwaar aan't twijfel ben :D
Das in onze vriendenbende nogal een traditie om dat samen te kijken ergens. dus ik vermoed dat de ronde een hoogdag zonder camera zal worden. Tenzij ik tussen nu en zondag een telefoon krijg dat ik voor iemand mag foto's trekken? :sarcastic:
Ben vandaag wel begonnen met roadmap voor Roubaix. Eens zien wat de haalbaarheid is om wat plekken te doen :)

Straks passeert de RvV hier! Hopelijk kan ik een mooi plaatje schieten, heb nul ervaring met snel bewegende dingen en in een paar seconden is het voorbij dus ik heb weinig verwachtingen :D

Straks passeert de RvV hier! Hopelijk kan ik een mooi plaatje schieten, heb nul ervaring met snel bewegende dingen en in een paar seconden is het voorbij dus ik heb weinig verwachtingen :D

Zoek een coole spot en betrek de sfeer in uw beeld. Gegarandeerd succes dan ;-)
Als je renners wil schieten is het inderdaad wel héél snel voorbij :p Ik oefen altijd eens op de caravaan die passeert.
Vergeet vooral niet te genieten ;-) succes!!

Zoek een coole spot en betrek de sfeer in uw beeld. Gegarandeerd succes dan ;-)
Als je renners wil schieten is het inderdaad wel héél snel voorbij :p Ik oefen altijd eens op de caravaan die passeert.
Vergeet vooral niet te genieten ;-) succes!!

Ik wou gisteren al eens gaan oefenen met de amateurs maar moest op m'n driejarige dochter letten en fotografie en kleine kinderen is een moeilijke combo.

Heb inderdaad al een plekje voorzien, aan een bocht met kapelletje waar ze wat moeten vertragen maar ik heb vooral "schrik" dat het een hoop foto's uit focus zal opleveren of op z'n minst focus op de verkeerde plaats :p.

Ik wou gisteren al eens gaan oefenen met de amateurs maar moest op m'n driejarige dochter letten en fotografie en kleine kinderen is een moeilijke combo.

Heb inderdaad al een plekje voorzien, aan een bocht met kapelletje waar ze wat moeten vertragen maar ik heb vooral "schrik" dat het een hoop foto's uit focus zal opleveren of op z'n minst focus op de verkeerde plaats :p.
Een kleiner diafragma kiezen hé, dan heb je meer in focus. Al is een groot diafragma wel een meerwaarde als die effectief op de "juiste" wielrenner richt.

Terug
Bovenaan