Garantie bij nieuwe TV

Akuma

Active member
Vinden jullie een extra garantie (bovenop de vaste 2 jaar zoals Europees bepaald), aangeboden door de handelaar, een goede zaak bij de aankoop van een nieuwe TV?

Zijn de kans op dode pixels in jaar 3 bv de moeite waard om het er toch nog bij te nemen vraag ik me af. Mettertijd neemt de kans enkel toe natuurlijk maar denken jullie dat het die meerprijs waard is?

Bij bijvoorbeeld PlatteTV bieden ze een aan (met 100% pixelgarantie) van 80€ (of 60€ met hun korting) voor de eerste 3 jaar (inclusief de jaren gedekt door Europa), en dan telkens 40€ per jaar daarna (dus 120€ voor 4 jaar en 160€ voor 5 jaar). Best veel dus.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Het hangt allemaal een beetje af van de kostprijs van de TV en wat je er zelf voor over hebt. We hebben dit toen niet genomen omdat die TV toch maar aan de muur hangt/op ene kast staat. Als er al dode pixels zijn, dan komt dit meestal voor binnen de garantie van 2 jaar.

Bij een oled zou ik die wel nemen maar bij een lcd niet. Mijn sony 55inch 4k smart heeft enkele jaren terug 699 gekost met de 21% btw actie in mediamarkt. Als dat kapot is smijt ge dat weg en schaf een groter formaat aan.

Terug
Bovenaan