Beetje vreemd dat je iemand niet kan ontslaan voor het gebruik van verboden middelen op de werkvloer.
Ik heb alle begrip voor mensen die met verslavingen kampen maar vind wel dat de werkgever hier toch al veel gedaan doet om de werkneemster te helpen (begrip tonen, meerdere gesprekken, toegang tot gratis psycholoog).
Zeker geen makkelijke situatie aangezien ze haar werk goed doet maar aan de andere kant moet je ook denken aan hoe dat overkomt naar de klanten. Die mensen moeten je kunnen vertrouwen en je moet ze het gevoel geven dat je respectvol omgaat met hun dierbaren, lijkt mij wat moeilijker als u werkneemster dan naar de weed ruikt om die mensen volledig op hun gemak te krijgen. Laat staan dat ze dan tijdens haar werkuren onder invloed rijdt en dan een ongeval krijgt (of het nu haar fout is of niet), dat komt dan toch slecht over, zeker in een sector waar de klanten toch redelijk "lokaal" zijn.
Slecht functioneren kan wel een reden zijn voor ontslag, bij een verslaving. Als je dan een werknemer hebt die niet meer de baan op mag en die klanten niet voldoende vertrouwen kan geven lijkt mij mss dan wel een basis voor "slecht functioneren"