Ik ken persoonlijk geen enkel voorbeeld van trans-ouders die dan hun kinderen ook in die richting duwen. Het lijkt me sowieso al een heel marginale situatie in sowieso een niche problematiek. Ik wil trouwens wel eens weten dan wie je Hollywood voorbeeld is.
Ik kan je verzekeren dat 99% van de ouders hun kinderen helemaal niet de trans richting in duwen, integendeel. Zelfs als je heel open bent in dat soort zaken, komt zoiets toch nog altijd als een shock, en vraag je je af hoe serieus die gevoelens van je kind zijn. En dat is een heel fragiele balans opzoeken tussen je kind respecteren maar ook rekening houden met andere mogelijkheden. Als je kind zich out als homo, ga je wellicht ook niet aan je kind vragen of hij/zij wel zeker is, en dat er ook mooie mensen van het andere geslacht rondlopen...
De discussie ging overigens nog niet eens over puberteitsremmers e.d. Het probleem is dat met een standpunt als dat van VB, er zelfs niet eens een discussie over kan zijn. Voor hen is transgender gewoon een psychiatrische ziekte die men zoveel mogelijk moet bekampen. Het totaal van de pot gerukte voorbeeld van TVG spreekt gewoon boekdelen.
Feit is wel, opnieuw al aangehaald hierboven, dat het accepteren van transgenderism ook een hoop maatschappelijke problemen met zich meebrengt: trans in de sport, genderneutrale ruimtes (bvb toiletten), gender-educatie op school (vanaf welke leeftijd gepast?), leeftijdsrestricties op medische ingrepen (hormonen, GCS, etc...), enz enz... Tegenstanders gaan wellicht gewoon zeggen dat je daar helemaal niets voor moet doen en dat hun problemantiek gewoon genegeerd moet worden. Vraag me af of die dan ook zo denken over toiletten voor gehandicapten, oversteekplaatsen voor blinden, braille opschriften in musea, CC ondertitels op streaming media, enz...