Genderdiscussie in politieke campagne

Akkoord dat het nu nog geen groot probleem vormt.
Maar om advocaat van de duivel te spelen:
Zeiden ze in de VS 10 jaar geleden niet hetzelfde?
En kijk eens waar ze nu staan:
Pure indoctrinatie vanaf de kleuterklas. Het klaslokaal dat volhangt met LGBTQ... vlaggen. Op uitstap met de klas naar een drag show. Leraars die constant over LGBTQI praten en kinderen aanmoedigen om met een dokter te gaan praten over hormonentherapie (en meer!)). Ouders die in heel dat proces buitenspel worden gezet.
Ze zijn daar VOLLEDIG van het padje af.

Ik zeg niet dat dat overal zo is. Maar er zijn alvast honderden gevallen terug te vinden van scholen waar dit gebeurt.

Er is hier vandaag vooralsnog geen sprake van in Belgie. Helemaal akkoord.
Maar zeg nooit nooit.
Dingen kunnen sneller veranderen dan men soms denkt.
Dus ik vind het goed dat we nu al bewust zijn van de mogelijke excessen. Zodoende kan men die ook sneller aanpakken, mochten ze ooit de kop opsteken.
Ja hoor. Volle klassen trans en homokinderen nadien.

Ze kunnen dat best een nieuwe naam geven. Want de discussie van woke, genderidentiteit, etc gaat toch enkel over dat QIA+ deel. De LBG staat daar eigenlijk los van, dat gaat gewoon over op wie je verliefd wordt en wordt zelfs door VB gewoon aanvaard (niet met volle goesting maar soit, ze zijn ook niet tegen ofzo). De T mag wat mij betreft bij de LBG al is daar meer discussie rond omdat je qua paspoorten, sport, etc meer regelgeving nodig hebt. Maar de LBG, de holebi's zoals het noemde voor al die andere letters erbij kwamen, staan toch echt totaal niet ter discussie
Het recht op adoptie en trouwen - dus gelijke rechten - door LBG dan weer wel. Het valt nog te verdedigen dat je als kandidaat-adoptieouder (man, vrouw of wat dan ook) een heel gedegen procedure moet doorlopen vooraleer een kind aan jou wordt toevertrouwd tegenover het gegeven dat je geen verantwoording moet afleggen als je op een biologische wijze een kind wil maken. Ook die discussie rond commercieel draagmoederschap moet wettelijk correct gekaderd worden.

Pure indoctrinatie vanaf de kleuterklas. Het klaslokaal dat volhangt met LGBTQ... vlaggen. Op uitstap met de klas naar een drag show. Leraars die constant over LGBTQI praten en kinderen aanmoedigen om met een dokter te gaan praten over hormonentherapie (en meer!)). Ouders die in heel dat proces buitenspel worden gezet.

Ik zeg niet dat dat overal zo is. Maar er zijn alvast honderden gevallen terug te vinden van scholen waar dit gebeurt.

Maar zeg nooit nooit.
Dus ik vind het goed dat we nu al bewust zijn van de mogelijke excessen. Zodoende kan men die ook sneller aanpakken, mochten ze ooit de kop opsteken.
OK, als er honderden scholen in de VS bestaan waar gebeurt wat jij beschrijft, dan zal het vast niet moeilijk zijn om je beweringen ook te staven met enkele objectieve, neutrale bronnen?

Maar zeg nooit nooit.
En zijn daar cijfers van of is dat vooral veel twitterhysterie, gretig gedeeld onder conservatieven? Het grote woke-spook is daar gewoon een favoriet topic van de conservatieven, iets dat het VB hier graag eens zou overdoen.

En vooral, wie is daarvoor hier vragende partij in ons nuchterder politiek landschap?

Ik vind altijd een dunne lijn tussen 'lachen met', 'uitlachen' en 'belachelijk maken'. Als ik bvb de stukken van Ricky Gervais zie over transgenders, kan ik me eigenlijk enkel inbeelden dat zoiets gewoon transfobie in de hand werkt. Maar dat kan je eigenlijk over alle comedy over minderheden zeggen natuurlijk. Maar bvb Jim Jefferies heeft ook een stuk rond LGBTQ, en op de een of andere manier vind ik die gewoon veel respectvoller dan Gervais.
Heb je het dan over dit stuk?
Hoe zou dat transfobie in de hand werken?

Ja hoor. Volle klassen trans en homokinderen nadien.
Heb ik dat ergens gezegd?
Ik heb 0 problemen met LGBT. Heb goede kennissen in al deze 4 categorieen. Ja ook trans.

Waar ik wel problemen mee heb, is om dat door ieders strot te duwen. Overal en op elk moment. En al zeker als dat gebeurt bij kinderen.
Zien we dat anno 2024 in Belgie? Neen.
Een paar uurtjes per jaar onderwijs over seksualiteit, genders, etc. is prima.

Maar in de VS? Wat daar gebeurt kan je echt niet meer als normaal en gewenst bestempelen.
Op een paar jaar tijd zijn ze daar geevolueerd naar een dictatuur van de LGBTQxxxxx minderheid. Wil je daar simpelweg niet mee geconfronteerd worden, wordt je uitgemaakt voor grofvuil.

Genoeg voorbeelden van te vinden online.
Het feit dat veel val die dingen vooral worden gedeeld door "conservatieven" op twitter, etc. betekent niet dat ze niet bestaan.

OK, als er honderden scholen in de VS bestaan waar gebeurt wat jij beschrijft, dan zal het vast niet moeilijk zijn om je beweringen ook te staven met enkele objectieve, neutrale bronnen?
Er wordt snel overdreven. Een tijd geleden was er drama omdat Zweedse scholen jongens zou verbieden om nog met auto's te spelen omdat ze van hogerhand de opdracht hebben gekregen om de genderstereotiepen te bestrijden. Maar er werd helemaal niets verboden, het aanbod werd uitgebreid en jongens en meisjes werden aangemoedigd om niet met de typische jongens- en meisjesdingen te spelen. Maar de vraag is in hoeverre scholen dat moeten en mogen "aanmoedigen", die genderneutraliteit. Dat is ook weer een hellend vlak.

Mijn dochter is ook pas meisje-meisje geworden sinds de kleuterschool, ik heb haar daar niet voor aangemoedigd. Die genderstereotypes zitten dan ook hard ingebakken in onze maatschappij. Ook daar is de vraag: in hoeverre moeten we dat gaan problematiseren? Activisten trekken al decennialang verschillende stuipen en tegenwoordig is hypervrouwelijkheid, met de Barbiefilm als voorbeeld, weer een dingetje geworden. Morgen is het weer iets anders. Gerommel in de marge, maar de marge wordt nu wel heel fel uitvergroot.

Het is goed dat er discussie over bestaat, maar het debat wordt snel toxisch. Hoe gepolariseerder de maatschappij, hoe moeilijker de nuance te vinden is.

@AgeofAI Je moet nu echt wel afkomen met concrete links. "Ga maar zoeken op tinternet" volstaat hier niet. ;)

Het feit dat veel val die dingen vooral worden gedeeld door "conservatieven" op twitter, etc. betekent niet dat ze niet bestaan.
Dat ze bestaan wil echter niet zeggen dat het een groot maatschappelijk probleem is. Dat -zeker in de VS, waar een grote mond hebben verheerlijkt wordt- er wat extremisten elkaar verwijten, verbaast mij niets. Dat er zo'n wacko voor een klas staat en kinderen wat probeert aan te praten, zou me ook niet verbazen.

Dat dit echter op een schaal gebeurt dat dit problematisch is, en vooral problematischer dan de hele polarisatie in die maatschappij, en dat daarboven er systematisch kleuters worden geïndoctrineerd, kinderen naar drag shows worden meegenomen, kinderen aangespoord worden met dokters te praten over hormoontherapie, ... ja dat lijkt me nu wel iets waarvoor een zekere bewijslast geldt voor dat zomaar als waar moet worden aangenomen. En bewijs is dan meer dan een of ander hysterische tweet of OANN/Fox-artikel.

Ik vind ook het internet ook voorbeelden dat mensen geloven in een platte aarde of een satanische cabal die de wereldpolitiek stuurt. Net zoals Fox ooit claimde dat we in België massaal kinderen euthanasie geven. Maar ik zou daar liever geen beleid op baseren.

hoewel de gemoederen hoog kunnen oplopen, houden we het taalgebruik beleefd
Op een paar jaar tijd zijn ze daar geevolueerd naar een dictatuur van de LGBTQxxxxx minderheid. Wil je daar simpelweg niet mee geconfronteerd worden, wordt je uitgemaakt voor grofvuil.
Ja hoor. Geloof jij oprecht uw eigen zever?

Heb ik dat ergens gezegd?
Ik heb 0 problemen met LGBT. Heb goede kennissen in al deze 4 categorieen. Ja ook trans.

Waar ik wel problemen mee heb, is om dat door ieders strot te duwen. Overal en op elk moment. En al zeker als dat gebeurt bij kinderen.
Zien we dat anno 2024 in Belgie? Neen.
Een paar uurtjes per jaar onderwijs over seksualiteit, genders, etc. is prima.

Maar in de VS? Wat daar gebeurt kan je echt niet meer als normaal en gewenst bestempelen.

Ik constateer dat je geen neutrale, objectieve bronnen hebt gevonden. Je bent met andere woorden zuiver fake news aan het verspreiden.

Nog zo een voorbeeld van ‘humor’ wellicht: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240604_96560841
Ik zou zeggen "de maskers vallen af", maar bon, die zijn al lang afgevallen natuurlijk. Zoveelste bewijs van hoe TvG op nationale televisie enigszins poogt om zijn partij als salonfähig voor te stellen, om zo kiezers die minder goed opletten te misleiden, terwijl de aanhangers en mindere goden intussen volop de drek bovenhalen.

Heb je Tom Van Grieken geboord in Q music leugendetector?

Kan hij dan zo goed liegen of is dat allemaal zever?

inhoudelijk betekent: niet op de man en niet op voorhand het slachtoffer spelen
Ik constateer dat je geen neutrale, objectieve bronnen hebt gevonden. Je bent met andere woorden zuiver fake news aan het verspreiden.
Gefeliciteerd. Mij schaakmat proberen zetten omdat ik niet op 1,2,3 afkom met een lijst van bronnen tijdens de werkuren op een werkdag. Goed bezig manneke (oei sorry, ik mag u niet zomaar “genderen”)

Ik zal de komende dagen wat bewijslast zoeken en hier posten. Dus wacht nog even met die ban beste moderatoren :)

Videos, foto's, artikels, ... van dat soort wijdverspreid LGBTQ+ fanatisme in de VS.
Mag ik dan ook vragen dat de mensen die zo allergisch reageren op mijn vorige posts (die het hebben over de VS en niet België) ook de inhoud zelf van die links zo objectief mogelijk proberen bekijken, en niet puur afzetten als zever wegens wie de afzender/deler is.
Dus geen: "kijk eens door welke Twitter account dit wordt gepost, bah, kan je echt niet serieus nemen" Terwijl de video in kwestie wel heel duidelijk mijn punt maakt.

VB is er wellicht te conservatief in , daar zou een N-VA moeten kunnen van profiteren. Het probleem is dat N-VA geen volkspartij is. Waar moet de conservatieve arbeider/lage middenklasse op stemmen. Dat is een grote groep.

Neem nu de fameuze genderneutrale toiletten. Ik kan me zo een klein restaurant, vroeger café, voor de geest halen in mijn gemeente waar je gewoon twee WC-kotjes hebt en twee urinoirs voor mannen in dezelfde ruimte. Lijkt me niet echt de uitzondering te zijn in oude gebouwen. Soms is dat wat awkward, zeker als je daar aan het urinoir staat en er achter je rug enkele vrouwen gezellig staan te babbelen terwijl ze aanschuiven, maar goh, zou men daar vroeger ook zo'n drama rond gemaakt hebben?
25 jaar geleden had je W817, waar Steve 'den homo' was. Nobody cared. En ik denk dat dat programma 25 jaar geleden heel wat mensen heeft geholpen om zoiets te normaliseren.

Mocht dat EXACTE programma nu als nieuw op ketnet komen, zou het een WOKE-stempel krijgen. Ik noem dat maatschappelijke achteruitgang.

Er wordt snel overdreven. Een tijd geleden was er drama omdat Zweedse scholen jongens zou verbieden om nog met auto's te spelen omdat ze van hogerhand de opdracht hebben gekregen om de genderstereotiepen te bestrijden. Maar er werd helemaal niets verboden, het aanbod werd uitgebreid en jongens en meisjes werden aangemoedigd om niet met de typische jongens- en meisjesdingen te spelen. Maar de vraag is in hoeverre scholen dat moeten en mogen "aanmoedigen", die genderneutraliteit. Dat is ook weer een hellend vlak.

Mijn dochter is ook pas meisje-meisje geworden sinds de kleuterschool, ik heb haar daar niet voor aangemoedigd. Die genderstereotypes zitten dan ook hard ingebakken in onze maatschappij. Ook daar is de vraag: in hoeverre moeten we dat gaan problematiseren? Activisten trekken al decennialang verschillende stuipen en tegenwoordig is hypervrouwelijkheid, met de Barbiefilm als voorbeeld, weer een dingetje geworden. Morgen is het weer iets anders. Gerommel in de marge, maar de marge wordt nu wel heel fel uitvergroot.
Wat AgeofAI doet is niet gewoon overdrijven hé, dat is hysterische bangmakerij gebaseerd op fake news.

"Hellend vlak", "problematiseren", ik vind zelfs die termen eigenlijk al van een mug een olifant maken. Het enige wat die scholen doen is er proberen voor te zorgen dat alle kinderen zichzelf kunnen zijn. Dat heeft op zich zelfs niets met genderneutraliteit te maken. Een omgeving, dé omgeving waar ze nota bene het meeste tijd doorbrengen, creëren waar ze zich niet hoeven te schamen voor wie ze zijn, wat hun afkomst is, hoe ze eruitzien, hoe ze zich voelen, of waarin ze geïnteresseerd zijn. Waar jongens die graag dansen zich niet moeten schamen 'want dansen is voor meisjes', waar meisjes die liever voetballen niet mee mogen doen op de speelplaats want 'voetballen is voor jongens'.

Mag ik dan ook vragen dat de mensen die zo allergisch reageren op mijn vorige posts (die het hebben over de VS en niet België) ook de inhoud zelf van die links zo objectief mogelijk proberen bekijken, en niet puur afzetten als zever wegens wie de afzender/deler is.
Dus geen: "kijk eens door welke Twitter account dit wordt gepost, bah, kan je echt niet serieus nemen" Terwijl de video in kwestie wel heel duidelijk mijn punt maakt.
Mediawijsheid voor dummies: het is niet omdat een video duidelijk je punt maakt, dat die jouw punt bewijst. Zoals hierboven al gezegd, je kan op het internet ook héél erg goede video's vinden die "bewijzen" dat de aarde plat is, dat we geregeerd worden door reptielen en dat de piramides gebouwd zijn geweest door aliens. Bronnen zijn belangrijk. Feiten zijn belangrijk.

Het feit dat je je nu al probeert in te dekken met "kijk naar de inhoud, niet naar de afzender" is omdat je eigenlijk weet dat je bronnen niet te betrouwen zijn. En toch ga je er in mee. Da's eigenlijk nog erger. Da's alsof je weet dat de verkoper voor de deur een charlatan is, maar je toch beslist om 3 stofzuigers te kopen. En vervolgens zijn verkooppraatje promoot bij anderen.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd. Mij schaakmat proberen zetten omdat ik niet op 1,2,3 afkom met een lijst van bronnen tijdens de werkuren op een werkdag. Goed bezig manneke (oei sorry, ik mag u niet zomaar “genderen”)

Ik zal de komende dagen wat bewijslast zoeken en hier posten. Dus wacht nog even met die ban beste moderatoren :)

Videos, foto's, artikels, ... van dat soort wijdverspreid LGBTQ+ fanatisme in de VS.
Tja, wel tijd om uitgebreide posts te droppen die bol staan van de extreme stellingen, maar wanneer er dan om bewijs wordt gevraagd is de werkdag plots druk druk druk. Niveau zeg. Als er dan toch 'genoeg voorbeelden van te vinden zijn online,' waarom geef je ze dan niet onmiddellijk mee, manneke?

Zo is het wel heel makkelijk natuurlijk. Kan ik hier ook komen posten dat Tom van Grieken een hakenkruis boven zijn bed heeft hangen en dat ik daar de komende dagen wel bewijs van zal posten. Het is immers druk druk druk, en tijdens de werkuren op een werkdag ga ik geen bewijzen posten voor mijn extremistische claims hoor manneke. Mods, ban me alsjeblieft niet voor mijn overduidelijk overtreden van de regels, ik zal 'binnen een paar dagen' wel bewijs komen posten!

En voor de goede orde: hier en daar een foto of een video van een fanatiekeling is niet hetzelfde als bewijs leveren voor een systematisch probleem, of voor een 'LGBTQ dictatuur'. Goed dat je jezelf al indekt, maar zo werkt het dus niet. Zo kan je ook niet gaan bewijzen dat alle Vlamingen kindermoordenaars zijn aan de hand van wat artikels over Dutroux en andere gore figuren*. Voor jouw doldwaze claims over systematische problemen mag er wel stevig bewijs komen, en dus inderdaad niet enkel wat verdwaalde Twitterfilmpjes.

* En neen, daarmee bedoel ik niet dat kindermoordenaars hetzelfde zijn als LGBTQI+, voor alle duidelijkheid.

[Edit] En dan reageren met een lach-emoji. Heel sterke argumentatie. Echt een ongelofelijke bijdrage voor het forum alweer. Mensen die zich in de laatste sprint naar de verkiezingen nog willen informeren zullen ongetwijfeld intellectueel een heel pak rijker zijn nu.

Laatst bewerkt:
Eén van zijn betere: “Als ik me 75 voel, heb ik toch ook geen recht op pensioen? Je kan je geen andere leeftijd toe-eigenen, maar wel een ander geslacht. Ik vind dat allemaal zo gek.”
Maar geeft een ander geslacht je dan andere rechten? Uiteindelijk draait het toch om gelijk en waardig behandeld worden?
Een van de belangrijkste zaken van de laatste decenia is toch juist dat mannen en vrouwen gelijk behandeld worden? Gelijke rechten hebben?

Maar goed, dat past natuurlijk niet bij het "Vrouwen aan de haard"-gedachtegoed. Dan zou je daaraan kunnen "ontsnappen" als je je identificeert als man. Misschien is het daarop dat ze willen anticiperen?

Terug
Bovenaan