En wat is het kostenplaatje precies om geen M, V of X meer op nieuw gedrukte identiteitskaarten te laten zetten (misschien ook afgezet tov het heraanvragen bij geslachtsverandering)?
Ik vind het ook wel moeilijk om tegelijk te stellen dat het om een enorme minderheid gaat en we daarom daar niet naar moeten cateren, maar tegelijk dat het zo'n onoverkomelijke kost zou zijn. Het is wel een beetje het ene of het andere natuurlijk. Maar ik begrijp dat zelfs een béétje extra kost hier al te veel zou zijn.
Je focust nu natuurlijk bewust op een administratieve kost die je inderdaad gerust kan aanpakken.
Ik vind het zowel qua financiële kostprijs als qua eerlijkheid een terechte vraag wel om ingrepen die medisch niet noodzakelijk zijn, maar esthetisch van aard, om die wel degelijk ten laste van de persoon zelf te laten.
Wat dat betreft volg ik dat een gevoel, hoe lastig ook, je geen echten rechten (i.c. op geld van 't RIZIV) moet garanderen, want vrouwen die graag grotere borsten willen, mensen die een beugel willen, een neuscorrectie, etc.