Golf

GETHEZ

Well-known member
Bij deze een topic voor de golfsport. Sinds enkele uren heeft deze sport een nieuw glanzend 'Belgisch' randje gekregen door de winst van Thomas Detry op een PGA Tour event in Phoenix, waarbij Detry het haalde met 7 slagen voorsprong op zijn eerste achtervolgers.

GjYglUVXQAAbQEt.jpg

De birdie op de moeilijke 16 hole (met een heel stadion rondom de hole gebouwd) in zijn last round getuigde van zijn klasse, waarbij hij de bal netjes neerplofte op slechts 10 a 20 centimeters van de hole.

Het was met de billen dicht geknepen totop het einde, maar 3 holes van het einde kon het al bijna niet meer misgaan, en breidde hij zijn aantal strokes under par nog zelf wat uit. Waar hij in het verleden een beetje bezweek onder de druk in zulke situaties, consolideerde de Brusselaar deze winst helemaal, bij de laatste hole, door hem netjes in 1 keer binnen te putten van een dikke meter afstand.

Well done Thomas!

Knap knap, is toch ook een sport die wel leeft én geld opbrengt (een zeer ruim miljoen dollar nu voor Detry) en hier toch amper of niet bekend is, ik zou ook met moeite tien golfnamen van actieve profs kunnen opnoemen denk ik en de enige die echt wat wereldwijde bekendheid heeft zal nog steeds good old Tiger Woods zijn.

Neefje van de vriendin doet het ook op deftig niveau wel bij de jeugd (iets van topsport ofzo gecontacteerd vorig jaar bij overstap richting middelbaar) en op zich is het wel degelijk mooi om volgen zo'n wedstrijd. Zit veel in, techniek, mentaal sterk zijn, kracht, souplesse, ... . Onterecht onderbelichte sport wat mij betreft :) .

Golf krijgt hier inderdaad weinig coverage in de media.
Nu dat Detry gewonnen heeft wel meteen 2 artikels op Sporza. Zo chauvinistisch zijn we wel :)

Ik kijk bijna elk weekend. Zowel European als PGA tour.
Ik speel ook zelf, al staat dat de laatste jaren wel op een lager pitje.

Maar wat een prestatie gisteren... Heeft het wel zeer spannend gehouden, zeker de eerste 9 holes kon er nog vanalles mislopen. Zeer zenuwachtig begonnen, het zou toch niet weer? Ondertussen kwam ene Scotty Scheffler ook opzetten in de achtergrond. Dan doe je toch in uw broek denk ik :p Denk in de eerste 7 of 8 holes geen enkele fairway of green geraakt. Maar uiteindelijk koel gebleven en dan ongelofelijk sterk geëindigd.

Dik verdiend voor Thomas. Hij was er al een aantal keer heel dichtbij, maar nu is het dan eindelijk gelukt.
En meteen een dik bezet toernooi met veel prijzengeld.

Qua talent is Pieters misschien nog een klein trapje beter, maar talent is niet alles in golf.
Pieters heeft nooit gewonnen op de PGA tour. Wel al aantal keer op de European Tour, maar die is lager aangeschreven.

Pieters en Detry hebben samen trouwens het WK golf gewonnen, maar tellen ze niet mee als officieel toernooi (en dus geen officiële zege).

Ik kijk het soms op het play sports golf kanaal, heb niks van de eerste ronden gezien wel, maar alles vanaf de 4de hole in de last round ofzo all the way tot het einde. Ik kreeg ook wat schrik van Scheffler, want weet wel dat dit een sterke speler is, maar deze zakte gelukkig op het eind een beetje in. Hij heeft idd de laatste paar holes zelf nog wat extra afstand gemaakt tss de eerste achtervolger. Echt knap gedaan, en nogmaals die 16th hole, een soort van gladiatoren pit, waarbij ze u uitbooen als je slecht speelt heeft hij even iedereen stil gekregen, perfecte plaatsing op een feet ofzo van de hole... Good job.

Het is ook te zien als je via HBO Max ook de sportkanalen neemt.

Ik blijf het enorm jammer vinden dat Pieters voor de centen koos. Grappig wel dat hij toen expliciet vermeldde dat het losser was en ze shorten mochten dragen, maar dat ze dat blijkbaar vanaf dit seizoen niet meer mogen. :')

Ik probeer ook zo veel mogelijk te zien, speel zelf al bijna 25 jaar als is het de laatste jaren pak minder. Ga dit jaar proberen meer te spelen.

Vorig jaar max 10 x gespeeld.

Vroeger ook met ons vader naar tornooien gaan zien, zowel in België als dicht nabij gelegen landen.

Blijft een fantastische sport eigenlijk.

Ooit de kans gehad voor topsportschool te gaan doen in Hasselt toen ze kwamen “scouten” op een jeugd tornooi als 12 jarige.

Maar nooit op ingegaan, ik vond dat plezant maar niet dat ik op internaat wou gaan.

Rory McIlroy heeft afgelopen weekend met het winnen van de Masters zijn langverwachte 'career grand slam' binnen gehaald. Het winnen van de 4 major toernooien. Sinds 1990 is dat enkel ene zekere Tiger Woods gelukt (wel 3x).
Komt nu dus echt in het rijtje bij de allergrootste golfers ooit. Zalig spannend toernooi ook.

Momenteel komen enkel Spieth (heeft nog een PGA Championship nodig) en Mickelson (US Open) in de buurt van een grand slam.
Zie dat niet snel gebeuren alleszins.

Terug
Bovenaan