Ik kan moeilijk inschatten of zijn excuses oprecht zijn, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Ik ben benieuwd wat The Academy als sanctie zal opleggen, ik mag hopen dat de man zijn oscar toch wel mag behouden. Zijn prestaties als acteur staan voor mij los van een fout die hij maakt.
Wat ik mis in deze is een maatschappelijk debat of algehele afkeuring van dit gedrag. Ik heb natuurlijk niet alle nieuwbronnen gelezen maar waar is de pers die altijd zo strijdt voor gelijkheid en tolerantie?
Het is ironisch dat voor veel zaken het debat breed wordt opengetrokken maar voor zoiets fundamenteels als niet op je bek krijgen als comedian en het recht op vrije meningsuiting vind ik het akelig stil.
De VTM interviewde gisteren een meisje met alopecia om uit te leggen wat alopecia is, fine. Maar waarom gaan ze niet praten met comedians die al langer onder vuur liggen in een steeds gevoeliger wordend klimaat en waar dit toch wel kon dienen als een wereldwijd symbool. Toevallig een boek gelezen net van Andrew Boyle, een comedian die dat heel mooi uitlegt. Waarom kunnen we het daar eens niet wat meer over hebben?
Ironisch dat dezelfde journaliste duidelijk haar afkeur voor het badpakken defilé kon meegeven als iets wat toch niet meer kan in 2022 maar de aanval op comedians weinig tot niets over zegt.
VRT heeft wel een artikel met comedians gemaakt zag ik net, maar ik vind het al bij al wat mager. Zoals ik zei comedy vind ik een beetje de kanarie in de koolmijn.