Grenzen aan humor? Will Smith slaat terug.

Maar dat komt nu al verschillende keren terug. En misschien lees ik erover, hè? Maar kan misschien eens iemand reageren die vindt dat het goed is dat er lappen gegeven zijn? Die vindt dat "comedians lappen moeten krijgen", zoals jij zegt? Want ik lees het echt nergens.

Wat ik zie, is dat de meeste mensen hetzelfde zeggen. Namelijk dat dat geweld niet kan en geen oplossing mag zijn. En niet hoort, en zeker niet op een liveuitzending voor iemand die zichzelf een rolmodel noemt. Het verschil is toch alleen maar dat sommigen de mop ook niet vinden kunnen, en begrijpen dat er een tegenreactie volgt, maar het niet oké vinden dat dat geweld is in dit geval.
Ik heb hier wel degelijk al anders gelezen, ik kan een naam herinneren (BK...)
Het is zeker de minderheid hoor, gelukkig want anders zijn we volledig de weg kwijt.

Als we het hebben over de grap zelf dan kunnen de voorbeelden uit het filmpje van de ideale wereld toch ook niet ?

Als hij overigens echt met haar ziekte had willen lachen, dan had ie toch veel 'viezer' kunnen grappen? (iets met (kale) plekken fozo, enfin ik ben geen comedian)
Dit ging gewoon over een kort coupke, zoals Demi Moore in GI Jane of Nathalie Portman in V for Vendetta.

Als hij overigens echt met haar ziekte had willen lachen, dan had ie toch veel 'viezer' kunnen grappen? (iets met (kale) plekken fozo, enfin ik ben geen comedian)
Dit ging gewoon over een kort coupke, zoals Demi Moore in GI Jane of Nathalie Portman in V for Vendetta.
Dus omdat het groffer kan, is het niet grof?

Dus omdat het groffer kan, is het niet grof?
Waar zeg ik dat? Qua uit context trekken van posts kunt gij er wat van precies. Ofwel trekt ge graag systematisch mijn posts uit hun context. Da's nu al 3x op rij :unsure:
Ik zeg nergens dat de mop al dan niet grof was (ik vind ze overigens totaal niet grof, maar bon).
Ik *denk* dat als je met alopecia wil lachen, je niet uitkomt bij een GI Jane mop. Een kort coupke, dat lijkt me de stap naar GI Jane logisch. Van alopecia naar GI Jane, daar zit geen logica achter. Want je wordt niet compleet kaal (of kort getrimd) van alopecia als ik het goed begrijp.

Ja. Dat mag. Niets belet ons van dat smakeloos te vinden en af te keuren. Het is niet omdat iemand smakeloos is in zijn uitspraken dat men fysiek geweld mag gebruiken.
Enige uitzondering is wettelijke zelfverdediging. Ik laat mij niet het ziekenhuis in slaan, noch door een man, noch door een vrouw.
Maar dat wil natuurlijk wel zeggen dat de andere partij als eerste is begonnen (zonder enige aanleiding) en zelfs dan nog hangt het er vanaf
(Met de hand? Met de vuisten? Met een basebalknuppel? Een mes? ...)

---

Als ze over mij of mijn vrouw lachen -en het is er over- dan zou ik ook nooit slaan. Ik zou die persoon wel even apart nemen (privé) en hem even aangeven dat de grap niet grappig was voor mij en dat hij dit beter voor zich kan houden.

Waar zeg ik dat? Qua uit context trekken van posts kunt gij er wat van precies. Ofwel trekt ge graag systematisch mijn posts uit hun context. Da's nu al 3x op rij :unsure:
Ik zeg nergens dat de mop al dan niet grof was (ik vind ze overigens totaal niet grof, maar bon).
Ik *denk* dat als je met alopecia wil lachen, je niet uitkomt bij een GI Jane mop. Een kort coupke, dat lijkt me de stap naar GI Jane logisch. Van alopecia naar GI Jane, daar zit geen logica achter. Want je wordt niet compleet kaal (of kort getrimd) van alopecia als ik het goed begrijp.

Nu niet zeveren he, ze heeft deze coupe door ziekte. Dus de link met GI Jane is er wel, ook de reden waarom CR wss nog niets heeft gecommuniceerd.

Ps: ik spreek WS zijn reactie absoluut niet goed

Ik vind het opvallend hoe ik overal lees dat "Chris Rock erover ging en lacht met een serieuze ziekte".
Voor mij is dit helemaal geen ongepaste grap, die vrouw van Will Smith heeft een broske en hij maakt een verwijzing naar een vrouwelijk filmpersonage dat ook een broske had/kaal was.
Braver dan dat worden moppen niet hoor. Al de rest verzint de buitenwereld er zelf bij.

Ik vind het opvallend hoe ik overal lees dat "Chris Rock erover ging en lacht met een serieuze ziekte".
Voor mij is dit helemaal geen ongepaste grap, die vrouw van Will Smith heeft een broske en hij maakt een verwijzing naar een vrouwelijk filmpersonage dat ook een broske had/kaal was.
Braver dan dat worden moppen niet hoor. Al de rest verzint de buitenwereld er zelf bij.

85% kent Chris Rock niet eens, laat staan dat ze door hebben dat iedereen geroast werd en dat zo goed als traditie is om aanwezigen te roasten.
Enkel één mopke gezien waarvan ze dan maken alsof het een platvloerse monoloog van beledigingen was.

Het is veelal de opmerking dat Rock in fout was met dan (soms) in de marge dat Smith niet mocht slaan.
Enfin toch op social media vooral veel woorden die vuil gemaakt worden aan waarom Rock zijn mop niet mag en dan nog een kort zinneke over Smith.
Ook in die reacties is de proportie vaak zoek.

Haaruitval ligt gevoelig bij vrouwen, dus ik kan wel begrijpen dat die moppen van Chris Rock er serieus inhakken op dat moment. Voor jou was dit dus misschien geen ongepaste map, maar dat is niet relevant.

Eigenlijk is dat net heel relevant. Want als ik (en vele anderen) het geen ongepaste grap vinden, is het per definitie al niet als zekerheid te stellen "Chris Rock maakt ongepaste grap".
Alles ligt gevoelig bij iemand.

Eigenlijk wel. Want als ik (en vele anderen) het geen ongepaste grap vinden, is het per definitie al niet als zekerheid te stellen "Chris Rock maakt ongepaste grap".
Alles ligt gevoelig bij iemand.
Natuurlijk ligt er altijd wel IETS gevoelig bij iemand, maar dat neemt niet weg dat sommige mensen zich terecht in hun gat gebeten voelen door een grap die zij ongepast vinden. Ik hou van sarcastische humor, maar begrijp perfect dat dit in het verkeerde keelgat schiet bij sommige mensen.

And again: Men neme een acteur die kaal wordt door chemo. Een grap als "I like the looks, waiting for American History X2?" is voor u niet gelinkt aan de ziekte?

Dezelfde mensen die ik op social media Will Smith zie verdedigen omdat iemand een mop over zijn vrouw maakte zijn voor een groot deel dezelfde die platvloerse beledigingen over het uiterlijk van Miss België maken.

Dezelfde mensen die ik op social media Will Smith zie verdedigen omdat iemand een mop over zijn vrouw maakte zijn voor een groot deel dezelfde die platvloerse beledigingen over het uiterlijk van Miss België maken.
Dat kan goed zijn. En hoeveel van die mensen die je dat op social media ziet doen zijn in haar gezicht dat gaan zeggen?
Will Smith (en zijn vrouw) zullen op sociale media ook al wel veel meer bagger over zich gehad hebben dan die ene mop, maar daar gaat het niet om.

Dat kan goed zijn. En hoeveel van die mensen die je dat op social media ziet doen zijn in haar gezicht dat gaan zeggen?
Will Smith (en zijn vrouw) zullen op sociale media ook al wel veel meer bagger over zich gehad hebben dan die ene mop, maar daar gaat het niet om.

Ah want regelrechte, land verspreidde beledigingen hebben minder impact ofzo?
Gewoon hypocriete onzin noem ik dat.

Er zegt niemand dat wat er op social media gebeurt wél oké is he. Maar je vergelijkt hier 2 compleet losstaande fenomenen met elkaar.

Ik vergelijk de overheersende publieke reactie op social media met elkaar.
Waar het vaak dezelfde mensen zijn die anderen lelijk noemen en regelrecht uitlachen om hoe ze er uit zien die dan tegelijk een geweldenaar verdedigen die op het podium liep om een comedian in zijn gezicht te slaan omwille van 1 mop over het uiterlijk van zijn vrouw.

En ik noem dat hypocriet op het schizofrene af.

Als Chris Rock niet wist dat de vrouw van Will Smith aan een aandoening leed, dan was er in feite niet zo veel aan de hand. Toch geen reden om te beginnen meppen (wat nooit verstandig is op een live ceremonie).

Als Chris Rock niet wist dat de vrouw van Will Smith aan een aandoening leed, dan was er in feite niet zo veel aan de hand. Toch geen reden om te beginnen meppen (wat nooit verstandig is op een live ceremonie).
Of, het maakt het nog erger. Want hier zijn er meerderen die vinden dat je vooral niet mag lachen met dodelijke ziektes, en voor hetzelfde geld zat ze dus wel aan chemo...

Terug
Bovenaan