Grenzen aan humor? Will Smith slaat terug.

Je kan uiteraard eens misschieten, maar ik vind je argument "het is een roast, dus het kan, en het zijn de Oscars, waar er nu eenmaal geroast wordt, dus niet neuten" niet opgaan wanneer je op voorhand weet (of minstens kan weten) dat je mopje effectief de persoon die je viseert zal kwetsen. Want dan is het geen roast meer. Dan is het gewoon een misplaatste, kwetsende mop. Waar verder eens ferm met de ogen rollen van het doelwit in kwestie voldoende was om dat duidelijk te maken.

Heb jij zo'n roasts al gezien? Hoe vaak wordt daar gelachen met zaken waarvan je weet dat het de deelnemers effectief kwetst?
Weten zullen we nooit doen, maar dat was toch niet allemaal gewoon "fun 'n games" hoor. Daar kwamen wel vantijd wat frustraties naar boven.

Enige uitzondering is wettelijke zelfverdediging. Ik laat mij niet het ziekenhuis in slaan, noch door een man, noch door een vrouw.
Maar dat wil natuurlijk wel zeggen dat de andere partij als eerste is begonnen (zonder enige aanleiding) en zelfs dan nog hangt het er vanaf
(Met de hand? Met de vuisten? Met een basebalknuppel? Een mes? ...)

---

Als ze over mij of mijn vrouw lachen -en het is er over- dan zou ik ook nooit slaan. Ik zou die persoon wel even apart nemen (privé) en hem even aangeven dat de grap niet grappig was voor mij en dat hij dit beter voor zich kan houden.
Wat heeft dat nog met dit topic te maken?

Fijn, Dan zal het al die voorgaande jaren niet zo geweest zijn zeker. Allemaal ingebeeld.
Dat doet er niet toe. Het blijft een prijsuitreiking, geen zaalshow. Je wordt uitgenodigd omdat je genomineerd bent voor een prijs, niet om naar een roasting-show te gaan.

Bij die roastingshows worden trouwens altijd op voorhand onderwerpen afgesproken waarmee gelachen mag worden.

Dat doet er niet toe. Het blijft een prijsuitreiking, geen zaalshow. Je wordt uitgenodigd omdat je genomineerd bent voor een prijs, niet om naar een roasting-show te gaan.

Bij die roastingshows worden trouwens altijd op voorhand onderwerpen afgesproken waarmee gelachen mag worden.
Wel, gaat gij vanaf nu dan uw eigen oscars uitreiken en dan mag jij bepalen wat er wel en niet kan.

Je kan uiteraard eens misschieten, maar ik vind je argument "het is een roast, dus het kan, en het zijn de Oscars, waar er nu eenmaal geroast wordt, dus niet neuten" niet opgaan wanneer je op voorhand weet (of minstens kan weten) dat je mopje effectief de persoon die je viseert zal kwetsen. Want dan is het geen roast meer. Dan is het gewoon een misplaatste, kwetsende mop. Waar verder eens ferm met de ogen rollen van het doelwit in kwestie voldoende was om dat duidelijk te maken.

Niet neuten is veel gezegd. Smith en zijn vrouw hebben het recht om achteraf kritiek te geven, hoor. Maar ik vond de mop daar zeker niet te ver.

Ik hoor vooral ook veel (niet nu jou persoonlijk) dat Jada zich gekwetst voelt na wat woorden.
Kan mij niet voorstellen voor iemand als Rock die als kind geslagen werd, aangerand en what not

Vanaf 1:35
Om dan zo een slag in je gezicht te krijgen. Terwijl een groot deel van de zaal erna je pestkop nog een luid applaus geeft en niemand later komt kijken hoe het met je gaat. (de beelden vind ik nu niet direct maar hij staat er op een moment echt verweesd bij).
Dat vind ik een veelvoud erger dan een mop waaraan iedereen zijn eigen subjectieve interpretatie van kan geven.

Waar zeg ik dat? Qua uit context trekken van posts kunt gij er wat van precies. Ofwel trekt ge graag systematisch mijn posts uit hun context. Da's nu al 3x op rij :unsure:
Ik zeg nergens dat de mop al dan niet grof was (ik vind ze overigens totaal niet grof, maar bon).
Ik *denk* dat als je met alopecia wil lachen, je niet uitkomt bij een GI Jane mop. Een kort coupke, dat lijkt me de stap naar GI Jane logisch. Van alopecia naar GI Jane, daar zit geen logica achter. Want je wordt niet compleet kaal (of kort getrimd) van alopecia als ik het goed begrijp.
Had Will Smith niet gereageerd maar een vuistleg, maar achteraf zijn beklag gedaan en Rock om
Ja en zie daar het verschil. "Iedereen die daar die avond meedoet". Dat is specifiek een show die daar over gaat.
De Oscars, dat gaat over filmprijzen. Net iets anders dan een programma dat gemaakt wordt om mensen te "toasten"...
Maar heb je daar eigenljkn al es naar gekeken de voorbije 10 jaar? Dat is gewoon een roast show hoor..

Had Will Smith niet gereageerd maar een vuistleg, maar achteraf zijn beklag gedaan en Rock om

Maar heb je daar eigenljkn al es naar gekeken de voorbije 10 jaar? Dat is gewoon een roast show hoor..
En zoek nu eens "Ludacris Roast Paul Walker" op Google. En ziedaar: zelfs bij zo'n roasting show wordt er verwacht dat je niet iemand effectief kwetst... Het idee van zo'n show, is zoals de "grappige speech" op een trouwfeest. Niet zoals een pester die iemand gaat uitlachen.

Het idee van zo'n show, is zoals de "grappige speech" op een trouwfeest. Niet zoals een pester die iemand gaat uitlachen.
Dat is zeker de origine. Maar er zijn genoeg roasts die gewoon er langs alle kanten over gaan. In het slechtste geval is het een "hasbeen" die voor een mooie som een verbale gang bang ondergaat.

Ik heb er veel van bekeken, maar uiteindelijk is het toch wel iets euhm, vreemd. Er is er maar 1 moderne die het echt heel mooi deed. Norm MacDonald.

Saget zijn roast was dan blijkbaar ook 1 van de weinige die veel echte vrienden heeft kunnen verzamelen. James Franco had er ook nog wel een leuke. Andere zoals Charlie Sheen, Chevy Chase en Trump etc was best een zurig en triest gedoe met momenten.

En zoek nu eens "Ludacris Roast Paul Walker" op Google. En ziedaar: zelfs bij zo'n roasting show wordt er verwacht dat je niet iemand effectief kwetst... Het idee van zo'n show, is zoals de "grappige speech" op een trouwfeest. Niet zoals een pester die iemand gaat uitlachen.

En had Jada in zo'n show gezeten hadden ze evengoed met haar korte coupe kunnen lachen. Het roasten zit er nu eenmaal ingebakken in de oscars, en dat zel volgend jaar niet anders zijn.

Wat vind jij dan van shows zoals die van Alex Agnew, die lacht met de joden, marrokanen, turken, ... noem maar op. Hij beledigd daar hele bevolkingsgroepen.

En had Jada in zo'n show gezeten hadden ze evengoed met haar korte coupe kunnen lachen. Het roasten zit er nu eenmaal ingebakken in de oscars, en dat zel volgend jaar niet anders zijn.

Wat vind jij dan van shows zoals die van Alex Agnew, die lacht met de joden, marrokanen, turken, ... noem maar op. Hij beledigd daar hele bevolkingsgroepen.
En dat is nu net het verschil. Hij lacht met groepen mensen itt zich te richten op 1 individu.
Iedereen mag 1000-en grappen maken over IT-ers (of blanke mannen, of whatever groep ik allemaal toe behoor) zonder dat ik mij daar slecht bij voel. Maar als iemand grappen maakt over de gezondheid van mijn vrouw, dan voel ik mij gekwetst.

Will Smith was een eikel van een vent ten tijde van The Fresh Prince (de moeder daar in de serie heeft het hem pas 20 jaar later vergeven) dus in principe verdient hij het een keer.

Aan de andere kant, als je mijn vrouw publiek belachelijk maakt dan heb je ook iets voor. Maar misschien is dat het nadeel van beroemd te zijn.

Er bestaat zo’n programma als The Roast en Will Smith had eigenlijk moeten weten dat die stand-up act ook al jaren een ‘roast’ is waarbij je even moet slikken en meelachen.

Summertime (liedje) op de afterparty was dan wel terug een bom 😎

Will Smith is zoals Bono geworden, denken dat ze de wereld gaan veranderen en al. Zijn filmpjes op YouTube gaan ook altijd over dat je positief moet denken en al en dat al jouw dromen uitkomen als je hard werkt. Sorry maar veel mensen die hard werken aan een band zullen binnen 20 jaar nog steeds aan diezelfde band staan. Je moet hard werken én geluk hebben in het leven. Soit. Dat is een ander topic 😄

Hij zei het in zijn speech, als je je familie verdedigt doe je gekke dingen. Zou je zelf rustig blijven als jouw kind van 14 die ziekte heeft en iemand lacht ze daar uit voor een hele zaal? Of ligt daar de grens? Jouw kind mogen ze niet uitlachen, jouw vrouw wel? Moeilijk …

Laatst bewerkt:
Ik heb hier wel degelijk al anders gelezen, ik kan een naam herinneren (BK...)
Het is zeker de minderheid hoor, gelukkig want anders zijn we volledig de weg kwijt.

Als we het hebben over de grap zelf dan kunnen de voorbeelden uit het filmpje van de ideale wereld toch ook niet ?
Awel ja, oké. Maar dan hebben we het over één post op 24 pagina's. De andere 460 posts hier zeggen iets anders. Dan kun je toch bezwaarlijk zeggen dat "Will Smith hier verdedigd wordt" in die slag, en dat "herhaaldelijk gezegd wordt dat je comedians mag lappen geven"...

Awel ja, oké. Maar dan hebben we het over één post op 24 pagina's. De andere 460 posts hier zeggen iets anders. Dan kun je toch bezwaarlijk zeggen dat "Will Smith hier verdedigd wordt" in die slag, en dat "herhaaldelijk gezegd wordt dat je comedians mag lappen geven"...
Akkoord, op BG zijn we wat menselijker dan de gemiddelde HLN reageerder.

Will Smith was een eikel van een vent ten tijde van The Fresh Prince (de moeder daar in de serie heeft het hem pas 20 jaar later vergeven) dus in principe verdient hij het een keer.

Aan de andere kant, als je mijn vrouw publiek belachelijk maakt dan heb je ook iets voor. Maar misschien is dat het nadeel van beroemd te zijn.

Er bestaat zo’n programma als The Roast en Will Smith had eigenlijk moeten weten dat die stand-up act ook al jaren een ‘roast’ is waarbij je even moet slikken en meelachen.

Summertime (liedje) op de afterparty was dan wel terug een bom 😎

Will Smith is zoals Bono geworden, denken dat ze de wereld gaan veranderen en al. Zijn filmpjes op YouTube gaan ook altijd over dat je positief moet denken en al en dat al jouw dromen uitkomen als je hard werkt. Sorry maar veel mensen die hard werken aan een band zullen binnen 20 jaar nog steeds aan diezelfde band staan. Je moet hard werken én geluk hebben in het leven. Soit. Dat is een ander topic 😄

Hij zei het in zijn speech, als je je familie verdedigt doe je gekke dingen. Zou je zelf rustig blijven als jouw kind van 14 die ziekte heeft en iemand lacht ze daar uit voor een hele zaal? Of ligt daar de grens? Jouw kind mogen ze niet uitlachen, jouw vrouw wel? Moeilijk …

Een aantal comedians zeiden het als volgt: ik hou mijn familie uit de spotlights omdat die niet mee willen doen aan heel die bazaar. Dus mochten ze achter hen gaan, zou ik het persoonlijk pakken. Mochten ze ook mediapersoonlijkheden zijn, is het fair game.

Iedereen heeft daar zo zijn eigen erecode in zeker?

Iedereen heeft daar zo zijn eigen erecode in zeker?
Maar dat maakt het toch nog meer random?

Als de screening nu eens deftig had gebeurd en er werd afgecheckt of die mop ok was voor persoon in kwestie, dan was het ganse hetze niet nodig geweest. Maar dat is iets wat blijkbaar ‘niet hoeft’.

We dansen hier ook wat rond de hete aardappel vind ik. Comedy heeft geen grenzen, dus er moet met alles gelachen kunnen worden. En daar ben ik mee akkoord! Maar time/place/consent, en dat mag niemand vergeten.

Als volgens het leeuwendeel hier op BG er moet kunnen gelachen worden met alles, zonder censuur. Dan zou men ook kunnen lachen met bv overleden kinderen van acteurs? Of leggen we daar ineens wel lijnen?
En zoja: trek die eens door voor mij: wat is wel de grens?

Terug
Bovenaan