Halo: Campaign Evolved

Sh343

Member
halops5.png

release: 2026
genre: shooter
dev: Halo Studios

Remake van de eerste game. Én voor het eerst ook op PlayStation.

After crash-landing on a mysterious ringworld known as Halo, the Master Chief is tasked with helping the remaining humans survive against overwhelming Covenant forces. Alongside his AI companion Cortana, he uncovers Halo's dark secrets and fights to avert the annihilation of all life in the galaxy.

Battle through the original missions, newly rebuilt with enhanced level design, updated cinematics, and improved wayfinding — refined to keep the pace moving without losing the wonder, tension, or heroism of the original. Iconic vistas, alien architecture, and sci-fi wonders are reborn with all-new visuals, cinematics, and animations. The soundtrack has been remastered, the sound design updated for greater immersion, and new voice performances recorded with the primary cast.

Three New Prequel Missions – Join the Master Chief and Sgt. Johnson in a brand-new arc set before the events of Halo: Combat Evolved, featuring new environments, gameplay, characters, and enemies.

Play Solo or with Friends – Experience the full campaign in two-player split-screen cooperative play (console only) or four-player online cooperative play, complete with cross-play and shared progression across console and PC.

Crazy times we live in! Looking good wel! Waarschijnlijk bij mijn broer Co op spelen, op de pro, gaat nice zijn! Nostalgie!

Hopelijk geen 1:1 remake. Vooral het copy/paste leveldesign naar de laatste 30% van de game mag serieus onder de loep worden genomen. En meer Grunts!

Qua lengte ook best kort. Had liever de Bungie games gebundeld gezien als trilogy. Halo 1+2 samen, deel één is nauwelijks 6 a 7u lang? Dan deel 3 & ODST gebundeld. Om dan uiteindelijk het tijdloze Reach zijn bloemekes te geven.

Ondanks da'k er in het verleden veel heb op gezaagd moet ik wel toegeven, maar weinige fps die zo veelzijdig en toegankelijk blijven.

Hopelijk geen 1:1 remake. Vooral het copy/paste leveldesign naar de laatste 30% van de game mag serieus onder de loep worden genomen. En meer Grunts!

Qua lengte ook best kort. Had liever de Bungie games gebundeld gezien als trilogy. Halo 1+2 samen, deel één is nauwelijks 6 a 7u lang? Dan deel 3 & ODST gebundeld. Om dan uiteindelijk het tijdloze Reach zijn bloemekes te geven.

Ondanks da'k er in het verleden veel heb op gezaagd moet ik wel toegeven, maar weinige fps die zo veelzijdig en toegankelijk blijven.
Ik dacht gelezen te hebben dat ze extra levels zouden toevoegen. Ik weet nu niet of dat dlc gaat zijn

mja nooit echt HALO gespeeld, ik vind vele levels en wapens nogal wat goofy en te Aliens-achtig... al paar keer gedacht die bundel "master chief collection" te kopen, maar nooit van gekomen.

ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen deze remake...

In wat voor nen wereld leven we nu? Xbox-exclusive games die naar Playstation gaan. Ik weet het Forza en Gears zijn al uitgekomen...
Vraag me toch af waar ze mee bezig zijn bij Xbox/Microsoft. Exclusive games multiplatform maken en ondertussen hun eigen gamepass veel duurder maken.

In wat voor nen wereld leven we nu? Xbox-exclusive games die naar Playstation gaan. Ik weet het Forza en Gears zijn al uitgekomen...
Vraag me toch af waar ze mee bezig zijn bij Xbox/Microsoft. Exclusive games multiplatform maken en ondertussen hun eigen gamepass veel duurder maken.
Domino-effect na de overname van ABK voor $68,7 miljard en Microsoft's grote obsessie met AI.

Halo 1 en Reach speel ik toch om de zoveel jaar nog eens uit, voor mij 2 van de beste games ooit.
Halo 1 had met de masterchief collection wel al een serieus goede grafische update gekregen, met heel coole optie om met 1 knop midden je game te switchen tussen oude graphics en de upgrade.

Vind het precies wat bizar dat ze deze nu nog eens volledig remaken. Port van de MCC naar de PS5 en ik was ook al tevreden eigenlijk

Heerlijke nostalgie met Halo 3. Wat een fantastische game, vooral de multiplayer. Kijk er naar uit om dat te herbeleven.

Vind het precies wat bizar dat ze deze nu nog eens volledig remaken. Port van de MCC naar de PS5 en ik was ook al tevreden eigenlijk
Kijk naar de feedback op Gears of War, waar dan weer door anderen werd geklaagd dat het een port was ipv een remake... De verwachtingen liggen zeer versnipperd.
Voor mij was een port van de MCC ook al voldoende. Nu wacht ik af wat ze hier gaan doen. Ik hoop iets zoals bij Resident Evil om de plot terug te stroomlijnen (en dan Halo 2 en 3 ook als één campaign releasen).

Wel weer een game waarvoor ik de series x niet meer moet verzetten/aanzetten... Nog even en het is een veredelde 4K-blurayspeler...

mja nooit echt HALO gespeeld, ik vind vele levels en wapens nogal wat goofy en te Aliens-achtig... al paar keer gedacht die bundel "master chief collection" te kopen, maar nooit van gekomen.

ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen deze remake...
Aliens etc is altijd al zo geweest.

Zijn er HALO games met ook menselijke tegenstanders? zoja welke

en welke Halo is eigenlijk de leukste single player? misschien dat ik alsnog eens die MCC koop als ik een promo zie
Nop, enkel aliens.

K zou beginnen met Reach, vind ik persoonlijk de beste SP. Halo 1 is een classic, maar heeft een paar stukken die "niet zo goed oud geworden zijn". Als je begint met Reach, ben je ook mee met de tijdlijn, is prequel op de originele Halo-trilogie.

Terug
Bovenaan