Is dat ook via ACEG? In mei kon dat nog binnen de 3 dagen bij mij…Vanochtend mail gekregen met de schema's in en voorstel voor keuring: eerste optie eind juli. Die gasten zitten dus inderdaad vrij vol bezet.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dat ook via ACEG? In mei kon dat nog binnen de 3 dagen bij mij…Vanochtend mail gekregen met de schema's in en voorstel voor keuring: eerste optie eind juli. Die gasten zitten dus inderdaad vrij vol bezet.
Yep, Aceg. Misschien hangt af van de regio?Is dat ook via ACEG? In mei kon dat nog binnen de 3 dagen bij mij…
Eernegem W-VL hier. Verlofperiode zal er volgens mij ook wel mee te maken hebben …Yep, Aceg. Misschien hangt af van de regio?
Regio O-VL 18 dagen wachttijd bij ACEG (afspraak deze week vastgelegd)Eernegem W-VL hier. Verlofperiode zal er volgens mij ook wel mee te maken hebben …
Dat is 30km van mij, is zelfde regio voor de keurders imhoEernegem W-VL hier. Verlofperiode zal er volgens mij ook wel mee te maken hebben …

Zijn dat type laders veilig genoeg?Toen ik de offerte kreeg, zei de dealer dat er een lader bijgeleverd werd voor een klassiek stopcontact. Bij levering bleek er een kabel voor een publiek laadpunt bij te zitten. Tussen de offerte en de effectieve bestelling had het merk dat gewijzigd.
Klopt, die "gewoon Stopcontact"-laders gaan tot 16 ampère, dus ong 3.7 kW. Ja, dat is snel genoeg voor een auto die minder dan 1x per maand een volle lading nodig heeft...
Ik heb een 6 tal maand met die van Tesla hier gewerkt en dat ging prima. Werd niet heel warm en deed dat die moest doen. Fivari paal gezet om alleen met zon te kunnen laden en optie om sneller te gaan indien nodig.Zijn dat type laders veilig genoeg?
Ook in snachts in te steken?
Ook om gewoon "te laten zitten, ook al is de auto aan opgeladen"?
Beter een CEE stekker van 16A zetten daarvoor.Idem, ik zet die vaak wel op 10A omdat die zekering nogal warm wordt als ik hem een tijdje op 13A laat draaien (nochtans apart gezekerd op 20A).
Maar als je geen extreme afstanden doet en die 's avonds insteekt heb je 's ochtends weer een volle batterij.
.Wat zal een CEE stekker van 16A doen aan het feit dat de zekering warm wordt?Beter een CEE stekker van 16A zetten daarvoor.
Had precies nog wat koffie nodigWat zal een CEE stekker van 16A doen aan het feit dat de zekering warm wordt?
.
Er bestaat een heel eenvoudige oplossing voor Tesla, maar die werkt niet met onze slimme digitale meter. Ze is uitgewerkt voor Duitsland, en zou eigenlijk perfect kunnen uitgebreid worden naar België door ze te kunnen linken aan onze digitale meter of één of andere dongle op die digitale meter (ik ben nu niet gaan nakijken of er al aanpassingen zijn aan dit systeem sinds het laatste jaar, misschien is dan nu wel mogelijk)
EV-Autocharge
Automatic charging of electric vehicles using excess power from photovoltaic systemswww.ev-autocharge.com
Idee is dat die app info krijgt over de injectie van jouw elektrische installatie, en dan de laadstroom van jouw Tesla app continu aanpast.
Toch net heel even gekeken, en je kan al wel met Solaredge omvormers koppelen. Dat zou willen zeggen dat ik op basis van mijn zonnepanelenproductie zou kunnen sturen, is eigenlijk al voldoende wat mij betreft. Ik ga dat misschien toch eens bekijken.
Die app is dan wel betalend als je ze echt voldoende reactief wilt hebben, maar aan 50€ per jaar echt veel, maar dan ook veel goedkoper dan een slimme laadpaalinstallatie.
Die van BMW zijn volgens mij maar 10A granny chargers. De 20e en 30e PHEV modellen kunnen 3.6kW laden, maar via die meegeleverde kabel dus maar 2.3kw. Scheelt hem wel een dik uur in laadsnelheid tussen een laadpaal en die kabel.Klopt, die "gewoon Stopcontact"-laders gaan tot 16 ampère, dus ong 3.7 kW. Ja, dat is snel genoeg voor een auto die minder dan 1x per maand een volle lading nodig heeft...