Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal

Ongelooflijk hoe sommige posters nog altijd zeggen dat beide kanten blaam treffen. Wat een grap, waarom wordt pro russische propaganda eigenlijk toegelaten op dit forum? Het westen heeft letterlijk niets gedaan in dit conflict en nog altijd krijgen we de schuld.

Als je u helemaal wil ergeren, ga dan eens de comments op de Facebook van HLN en het Nieuwsblad gaan lezen.

De algemene consensus is daar nog steeds dat het Biden en co zijn die de boel opstoken en dat er niet geloofd mag worden wat de linkse leugenmedia ons opspelt en meer van dat leuks.

Als je u helemaal wil ergeren, ga dan eens de comments op de Facebook van HLN en het Nieuwsblad gaan lezen.

De algemene consensus is daar nog steeds dat het Biden en co zijn die de boel opstoken en dat er niet geloofd mag worden wat de linkse leugenmedia ons opspelt en meer van dat leuks.

Op De Wereld Morgen zijn ze ook lekker bezig met hun complottheorieen.

De videos over de evacuaties vandaag uitgezonden door de leiders van de separatisten, zijn blijkbaar opgenomen op 16 Februari. 2 dagen op voorhand. Handig, zo op voorhand op de hoogte zijn... :laugh:

Ik wou het ook net posten hier. Er bestaat geen duidelijkere false flag. Allemaal deel van het draaiboek.

Hoe dom zou Oekraïne ool zijn om nu een offensief te lanceren in de separitistische regio's? Dat zou evengoed zelfmoord betekenen.

Wie gelooft die Russen nog?

Heb je het over de artikels van Lode Vanoost (ex-Agalev)?

Neen, ditmaal een artikel overgenomen van The UNZ Review en vertaald door hun vertaaldesk. Als je dan even opzoekt wie/wat die The UNZ Review is, dan lees je dit:
FL3nPD7XIBETlun

DWM is duidelijk diep gezakt als ze dit soort websites gaan kopieren.

Neen, ditmaal een artikel overgenomen van The UNZ Review en vertaald door hun vertaaldesk. Als je dan even opzoekt wie/wat die The UNZ Review is, dan lees je dit:
FL3nPD7XIBETlun

DWM is duidelijk diep gezakt als ze dit soort websites gaan kopieren.
Dat is natuurlijk bedenkelijk, want het ondermijnt je journalistieke geloofwaardigheid, zelfs al worden er zaken aangehaald die relevant zijn.

Benieuwd wat Biden nu gaat zeggen.
Zou toch al iets "nieuws" moeten zijn. Opnieuw zeggen dat er de komende dagen een inval gaat gebeuren zou maar gek zijn.

Zijn er toegankelijke Russische nieuwssites met kritische en waarheidsgetrouwe informatie?

Das iets te opportunistisch zeker?

Is dat hier in de Westerse wereld dan het geval?
Alles wordt vanuit de eigen bril bekeken. Denk dat ze in Rusland ook eens met hun ogen rollen over onze news coverage en vice versa.
En dan nog, er is zoveel mist die gespuid wordt, zoveel "nieuws", zoveel strategische communicatie,...
Wie weet het nog eigenlijk? Wat is nog waarheidsgetrouw?

Alles wordt vanuit de eigen bril bekeken. Denk dat ze in Rusland ook eens met hun ogen rollen over onze news coverage en vice versa.
En dan nog, er is zoveel mist die gespuid wordt, zoveel "nieuws", zoveel strategische communicatie,...

Hallo Theo Francken, ben jij dat?

Lekker cynisch, je kan toch echt wel het verschil zien tussen media in Rusland en media in het Westen? In Rusland worden kritische stemmen effectief opgesloten in de gevangenis en de meeste media staan onder orders van Kremlin. Dat je de kwaliteit niet altijd even goed vindt in het Westen, tot daar aan toe, maar je zou het verschil wel moeten opmerken. Niemand zegt dat je enkel CNN, BBC, HLN en De Standaard moet volgen natuurlijk (al vind ik de kwaliteit van die laatste niet slecht, maar het is maar een voorbeeld).

Hallo Theo Francken, ben jij dat?

Lekker cynisch, je kan toch echt wel het verschil zien tussen media in Rusland en media in het Westen? In Rusland worden kritische stemmen effectief opgesloten in de gevangenis en de meeste media staan onder orders van Kremlin. Dat je de kwaliteit niet altijd even goed vindt in het Westen, tot daar aan toe, maar je zou het verschil wel moeten opmerken. Niemand zegt dat je enkel CNN, BBC, HLN en De Standaard moet volgen natuurlijk (al vind ik de kwaliteit van die laatste niet slecht, maar het is maar een voorbeeld).

Denk dat je me verkeerd verstaan hebt (of ik het niet goed heb uitgelegd dat kan ook :p)

Maar het is toch logisch dat zelfs kwaliteitsvolle en "unbiased" media (ook hier) vooral vanuit de eigen bril kijken en dat beeld naar voor brengen.

Enkele dagen geleden op Radio 1 was er er een uitgebreid interview van een Rusland kenner (de naam ontglipt me, ik had het begin van het interview niet mee) dat veel genuanceerder was en die man zei basically hetzelfde hoor.
Ik zou onze pers of levenswijze niet willen ruilen met de Russische maar het zou toch naief zijn om te denken dat "onze pers" de waarheid in pacht heeft.

Ik denk gewoon dat de waarheid enorm ingewikkeld is. Dat de bronnen waar beiden kanten over beschikken ook vaak gekleurd zijn. Daarom niet moedwillig, hoor (zowel de bronnen als de media die er verslag over brengt)
Maar ik denk dat dat wel eigen is aan deze tijden en deze (informatie) oorlog waarbij iedereen wel te winnen of verliezen heeft in functie van wat de narrative is.

“Rusland valt zaterdag aan om Oekraïense president buiten te sluiten”

Als de Oekrainse president echt naar het buitenland vertrekt op dit moment, dan is dat toch de grootste debiel ooit in deze situatie?

In reality, the main emphasis of the KGB, is not in the area of intelligence at all. Only 15% of time, money, and manpower, is spent on espionage. The other 85% is a slow process, which we call either ideological subversion, or active measures, or psychological warfare. What it basically means is, to change the perception of reality, of every American, to such an extent, that despite the abundance of information, no one is able to come to sensible conclusion, in the interest of defending themselves, their families, and their community.

We moeten er ons écht van blijven vergewissen dat ook wij een doelwit zijn in een campagne van Russische psychologische oorlogsvoering.

We moeten er ons écht van blijven vergewissen dat ook wij een doelwit zijn in een campagne van Russische psychologische oorlogsvoering.
En het lukt supergoed, afgaande op sommige reacties hier op BG.

Putin vergelijken met de Verenigde Staten 'want zij zijn ook niet zonder zonden' :wtf:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan