D
Deleted member 451
Guest
Door toch wel vrij veel sterfgevallen in 2022 in mijn kring (5), toch eens beginnen stil staan hieromtrent.
2 ervan waren weliswaar 92 & 95 jaar, en levens kwaliteit nihil,
dus is mijn vraag: aan welk jaar is het volgens jouw genoeg?
Ikzelf zou graag, gezond en zonder al te veel kwaaltjes hopelijk, graag een jaar of 80 worden. max 85 jaar.
Na die leeftijd kan je meestal amper nog zelf goed zelfstandig functioneren, denk ik.
Bovendien hebben we geen kinderen, dus voor hun evolutie te zien , zal het ook niet meer hoeven.
En om dan toch maar een blok aan het been van de maatschappij te zijn, en je dagen af te tellen. Nee dat hoeft niet voor me.
Ik hoop wel nog tot mijn 80e zelfstandig te kunnen zijn en mijn plan te trekken.
Dit gezegd zijnde, dan zit ik dit jaar halfweg.
2 ervan waren weliswaar 92 & 95 jaar, en levens kwaliteit nihil,
dus is mijn vraag: aan welk jaar is het volgens jouw genoeg?
Ikzelf zou graag, gezond en zonder al te veel kwaaltjes hopelijk, graag een jaar of 80 worden. max 85 jaar.
Na die leeftijd kan je meestal amper nog zelf goed zelfstandig functioneren, denk ik.
Bovendien hebben we geen kinderen, dus voor hun evolutie te zien , zal het ook niet meer hoeven.
En om dan toch maar een blok aan het been van de maatschappij te zijn, en je dagen af te tellen. Nee dat hoeft niet voor me.
Ik hoop wel nog tot mijn 80e zelfstandig te kunnen zijn en mijn plan te trekken.
Dit gezegd zijnde, dan zit ik dit jaar halfweg.

Laatst bewerkt door een moderator:
En da's een heel lief meiske en ik zie die graag maar dat is toch anders dan eigen kinderen, denk ik. Ook gewoon omdat ze wel nog gewoon een mama en een papa heeft hé, 't is niet dat 50% van haar zorgfiguren zouden wegvallen als ik sterf. Tuurlijk zou dat triest zijn, maar 'k heb niet het gevoel van "oh nee wat met mijn stiefdochter dan."