Hoe slapen jullie als koppel?

• In 1 bed

• In 2 bedden, maar zelfde slaapkamer

• In 2 bedden, elk zijn kamer

• In 2 bedden, elk zijn woning

• Andere optie, verklaar u nader

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Naar aanleiding van het topic aangehaald te zien worden in het oudertopic en af en toe te horen dat er nog vaak koppels zijn die niet samen slapen vroeg ik me af hoe jullie situatie is?

Na 3 jaar samen te slapen, hebben wij sinds de komst van ons kind een extra eenpersoonsbed geplaatst in een andere kamer. Initieel om wat apart te kunnen slapen tijdens de eerste slapeloze maanden en de ander wat slaap te gunnen. Maar nu zijn we dit eigenlijk blijven doen.

Redenen zijn vrij simpel, we snurken allebei en we slapen op andere uren.

Sinds we apart slapen, slapen we allebei zoveel beter. Geen gesnurk, geen gewoel, geen plaatsgebrek.

Tweepersoonsbed. Plaatsgebrek is daar niet in en eerlijk gezegd zou ik het niet anders willen. M'n vrouw had vroeger wel redelijk wat last van mijn gesnurk, maar sinds ik heel fel ben vermagerd snurk ik niets meer.

Ik slaap zelf minder goed als ik eens uitzonderlijk alleen moet slapen.

Tweepersoonsbed. Plaatsgebrek is daar niet in en eerlijk gezegd zou ik het niet anders willen. M'n vrouw had vroeger wel redelijk wat last van mijn gesnurk, maar sinds ik heel fel ben vermagerd snurk ik niets meer.

Ik slaap zelf minder goed als ik eens uitzonderlijk alleen moet slapen.
Klinkt herkenbaar, nooit gedacht dat dat zoveel ging schelen.

Hier ook een tweepersoonsbed, eentje van 1m80 breedte met 1 matras.
Geen aparte matrassen en pont d'amour-toestanden, dat was bij ons beide veto.

Ik vind het ook het aangenaamst om samen te slapen.
We kijken in bed naar tv en het merendeel van de avonden valt mijn wederhelft in slaap terwijl ze op mijn arm ligt.

Heel af en toe zijn we al eens verkast naar de logeerkamer omdat we erdoor zaten omdat onze kinderen nachtenlang teveel kot hielden. Op de logeerkamer horen we de kinderen niet en kunnen we doorslapen. Maar ik denk dat ik nog geen 10x daar geslapen heb en onze oudste is er bijna 6.

Samen in een tweepersoonbed, we snurken ook beide, maar ik slaap meestal al nog voor mijn hoofd het kussen raakt en zij kan er mee leven. :)

Inderdaad, zonder overdrijven: tot 2 jaar geleden snurkte ik 4 nachten op 5. Dat is helemaal opgehouden.

Ik heb weer iets nieuws geleerd 😀
Bij mij was het ook zo hoor, hoewel ik enkel snurkte als ik erg moe was. Ik dacht dan ook altijd dat het niet ging veranderen toen ik magerder kwam. Maar toch snurk ik nu bijna nooit meer (vrouw zegt max nog 1 keer op 2 maanden ofzo) terwijl ik nochtans niet minder moe ben op sommige dagen.

1 bed. Interessanter om te weten vind ik of de meeste koppels samen gaan slapen of elk op een ander tijdstip?

In de regel samen gaan slapen, maar er zijn wel uitzonderingen. Soms werk of game ik eens laat door, dan gaat m'n vrouw al slapen. En zij heeft veel meer verlof dan mij, tijdens niet gemeenschappelijk verlof gaat zij dan al eens later slapen dan mij.

Maar pakweg 80-90% van de tijd is het wel samen slapen.

één tweepersoonsbed maar slapen soms wel eens apart in een andere kamer als één van de twee wil uitslapen (want kindje).

Tot een uur of 2 samen in 1 bed. en vanaf dan een keer of 3-4 per week ligt daar een 2 jarige tussen die iets te verwend is door papa en mama.

1 bed. Interessanter om te weten vind ik of de meeste koppels samen gaan slapen of elk op een ander tijdstip?
Ik vind het écht wel belangrijk om samen te gaan slapen.
Heel soms ga ik iets later slapen (BV als er een champions league match is op TV) maar 99% is samen gaan slapen.

Met onze dochter op komst zal er wel verandering in komen maar int algemeen liefst samen.

Samen in 2 persoonsbed van 1.6m breed. Nog altijd mijn bed van toen als ik alleen woonde. Moet eens dringend een nieuw, breder bed komen.

Nu werkt ze sinds een week nachten op een nieuwe job, en moet zeggen dat ik liever alleen slaap 😝. Ze woelt nogal wat en snurkt ook soms lichtjes. Ook heeft ze ook lang door haar mond geademt waardoor ze dus als ze naar mij gedraaid was dus gewoon blaasde op mijn gezicht, super irritant! Ik sliep dus eigelek altijd naar de kant van de muur hierdoor. Dat heeft ze nu toch gelukkig afgeleerd.

Wij gaan nog amper samen slapen, dat is er zowat uitgegaan met kinderen krijgen.

Tweepersoonsbed, maar afzonderlijke matrassen. Meestal leest mijn vrouw nog wat in bed, met hoofdeinde wat omhoog en lig ik al lang te slapen (ik slaap zodra ik mijn hoofdkussen nog maar zie).

Gewoon in een tweepersoonsbed van 1,4m. Binnenkort volgt er wel een upgrade naar 1,6 of 1,8 omdat we dan wat meer ruimte hebben. Partner snurkt zo eens alleen als ze verkouden is, dat vormt dus geen probleem. De kans dat ik al voor haar in slaap val is erg groot.

Tweepersoonsbed van 1,8m. Aparte matrassen en ook aparte lakens. Ik heb graag een donsdeken -buiten de zomer- en mijn vrouw slaapt graag licht. Romantisch? Nee, maar goede slaap is veel belangrijker.

Ik ga ook meestal later slapen (rond half twaalf, twaalf uur)

Terug
Bovenaan