Hoe starten met aandelen te analyseren / excel te gebruiken

:unsure:

Well-known member
Crowdfunder FE
Supporter
Ik ben een leek in diepgaande analyse en handel eigenlijk op buikgevoel.

Daarom vroeg ik me af hoe de experts hier starten met een aandeel te analyseren?
Is er een excel template/structuur die over het algemeen gebruikt wordt en op welke inputs moet er dan gelet worden bijvoorbeeld?

Door jaarrekeningen / 10k formulieren gaan lukt me wel, maar weet gewoon niet goed hoe ik eraan moet beginnen op vlak van verwerking van die cijfers :unsure:

Ik weet dat het misschien geen direct antwoord is maar op udemy hebt ge cursussen die dat redelijk goed aanleren voor meestal niet teveel geld.

https://www.udemy.com/courses/search/?q=company+valuation&ratings=4.5&sort=relevance&src=ukw

Ik heb persoonlijk deze gedaan ( extreem droge/saaie kerel wel) Maar wel interessant en veel bijgeleerd.

Misschien kunnen we hier een Tools topic van maken.

Met welke tools screenen jullie aandelen? Ik gebruik https://stockanalysis.com/ redelijk ok, mss soms iets te beperkt.

In IBKR heel wat info en veel meer documentatie te vinden dan bv. Bolero/Keytrade en andere brokers...

Om nu te beginnen met eigen analyses in Excel enz. zou ik nooit doen, het nut ontgaat me, je kan dan beter een 2de job nemen en dat geld investeren OF meer gaan genieten van 't leven en wat meer tijd spenderen met je naasten. We leven maar één keer...

Ik ben een leek in diepgaande analyse en handel eigenlijk op buikgevoel.

Daarom vroeg ik me af hoe de experts hier starten met een aandeel te analyseren?
Is er een excel template/structuur die over het algemeen gebruikt wordt en op welke inputs moet er dan gelet worden bijvoorbeeld?

Door jaarrekeningen / 10k formulieren gaan lukt me wel, maar weet gewoon niet goed hoe ik eraan moet beginnen op vlak van verwerking van die cijfers :unsure: