Hoge levenskost baart zorgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pan
  • Startdatum Startdatum
De beste stuurlui staan aan wal hé. Heel veel mensen hier op het forum hebben totaal geen besef van wat er leeft bij kringen waar het inkomen wat lager is, dat wordt in elke topic dat gaat over financiën pijnlijk duidelijk.

True.
Ik heb (eigenlijk jammer genoeg voor hen) wel een paar mensen & koppels in mijn vriendenkring die in de lage inkomensklasse zitten.3
Zowel degene die serieus hun best doen en dan 100 à 200 euro per maand kunnen opzij zetten, als degene die domme uitgaven doen en op het eind van de maand niet/nauwelijks rondkomen.

Het kan ook anders! (in de gazet)

• Guido is 'duurzaam horeca management'-coach en heeft een rijk verleden in de horeca
  • Trees is onthaalmoeder
  • Eetbudget per week: 562 euro

2400 euro aan eten per maand, 't is crisis!

Dan zou ik toch eens langs de garage gaan, want dan hapert er iets serieus.
Nee hoor, uw auto heeft geen constant vermogen nodig om op snelheid te blijven... Invloeden als wind, heuvels, andere auto's, ... zorgen ervoor dat uw cc vermogen vraagt als hij het nodig heeft, en niet als hij op snelheid kan blijven. Zou mooi zijn, CC die gewoon continu hetzelfde vermogen vraagt, de moment dat je achter iemand hangt ga je dan plots 10km/u boven uw gevraagde snelheid rijden...

Nee hoor, uw auto heeft geen constant vermogen nodig om op snelheid te blijven... Invloeden als wind, heuvels, andere auto's, ... zorgen ervoor dat uw cc vermogen vraagt als hij het nodig heeft, en niet als hij op snelheid kan blijven. Zou mooi zijn, CC die gewoon continu hetzelfde vermogen vraagt, de moment dat je achter iemand hangt ga je dan plots 10km/u boven uw gevraagde snelheid rijden...
Maar de CC doseert het gas. Het is niet dat het telkens switch tussen geen gas en wel gas.
De oudere CC's deden dat, echt niet leuk om mee te rijden :p

• Guido is 'duurzaam horeca management'-coach en heeft een rijk verleden in de horeca
  • Trees is onthaalmoeder

Met restaurant kosten erbij ?
Waar gaat die mens winkelen, en vooral. Hoeveel eet die :eek:

Dat vermogen varieert een beetje ja maar op een rechte, vlakke weg gaat dat niet zoveel variëren hoor. En dan nog blijft dat 120 rijden continue en verbruik je met gewone wagens echt geen 8l hoor

Maar de CC doseert het gas. Het is niet dat het telkens switch tussen geen gas en wel gas.
De oudere CC's deden dat, echt niet leuk om mee te rijden :p
Jaja, het is niet "aan uit" he :p. Maar het verbruik schommelt, ook al heb je CC aan staan. Je kan eigenlijk op geen enkel punt naar dat "actuele" verbruik kijken voor nuttige info, dat is echt een gimmick.

• Trees is onthaalmoeder

Gohja, zolang ze zich niet afvragen waarom het leven zo duur is mogen ze van mij elke weekend twee keer op restaurant hoor.
Je zei dat CC constant switcht tussen gas geven en uitbollen. Nu zeg je dat het niet constant hetzelfde vermogen vraagt. Dat is voor mij niet hetzelfde. Natuurlijk moet het vermogen veranderen om de snelheid constant te houden, dat wil niet zeggen dat je geen gas geeft en uitbolt.

Gohja, zolang ze zich niet afvragen waarom het leven zo duur is mogen ze van mij elke weekend twee keer op restaurant hoor.

Je zei dat CC constant switcht tussen gas geven en uitbollen. Nu zeg je dat het niet constant hetzelfde vermogen vraagt. Dat is voor mij niet hetzelfde. Natuurlijk moet het vermogen veranderen om de snelheid constant te houden, dat wil niet zeggen dat je geen gas geeft en uitbolt.

Kinderen uit huis, huis afbetaald, wss al een dikke spaarboek en allebei nog aan het werk. Die 2400 euro uitgave zal best wel meevallen.

Jaja, het is niet "aan uit" he :p. Maar het verbruik schommelt, ook al heb je CC aan staan. Je kan eigenlijk op geen enkel punt naar dat "actuele" verbruik kijken voor nuttige info, dat is echt een gimmick.
Jawel: rechte, vlakke weg rechtdoor zonder ander verkeer en geen wind.

• Trees is onthaalmoeder

Ma wel zo'n spuuglelijke keuken :p

Mijne verbruikt nu zelfs minder dan 8l. Gemiddeld
Dat gemiddelde wordt serieus omhoog getrokken op de gewestwegen en binnenwegen
Autostrade zit ik tussen de 5 a 6l als ik gewoon op CC rij dus daar valt echt geen marge meer te rapen

En 231€ op 15.000km :rofl:Dat gaat mijn koopkracht nogal gevoelig verhogen hoor amai
Nu ik naar m'n werk vooral gewestwegen doe ipv autosnelweg (aantal km is gelijk, 27 enkel) is m'n verbruik 1l/100km gezakt..

Zit nu aan 5,8l/100km met mijn 17j oude Ford Focus 1.8tdci. En ik rij vlot. 128km/h (teller) zit die boven de 3000 toeren.
Mijn Peugeot (1.2 benzine van 2017) is van 8,5 naar 7,5 gegaan.

Mss nog een voorstel: een tax van 10.000 € voor de aankoop, bezit of nuttigen van flessenwater (tenzij geen andere mogelijkheid), bij verlenging ook de verplichting aan horeca -zaken om gekoeld kraantjeswater aan democratische prijs aan te bieden (zelfde winst als een fleske - en liefst gratis bij het nuttigen van een maaltijd als het even kan) .... en anders, jaja .... een tax van 10.000 €/dag. Fles kraantjeswater in het Hof Van Cleve wordt dan 23 € en voor een fles Vittel wordt dat 10.025,00 €.
Ok, op voorwaarde dat ik een waterverzachter/filter/whatever kan laten plaatsen op kosten van de overheid.
Kraantjeswater is hier niet te zuipen door de kalk

Met restaurant kosten erbij ?
Waar gaat die mens winkelen, en vooral. Hoeveel eet die :eek:
Ik ken een koppel en die hebben een kapperszaak. Die gaan NOOIT winkelen. 0 dagen op 365.
Hoe eten die dan? Ah wel, die gaan ELKE dag (meermaals) op restaurant. Dag in dag uit.

Dus ik veronderstel dat dit bij dit koppel ook zo is.

Ik ken een koppel en die hebben een kapperszaak. Die gaan NOOIT winkelen. 0 dagen op 365.
Hoe eten die dan? Ah wel, die gaan ELKE dag (meermaals) op restaurant. Dag in dag uit.

Dus ik veronderstel dat dit bij dit koppel ook zo is.
En om zich te wassen op hotel?
En om te kakken bladeren van de bomen?

En om zich te wassen op hotel?
En om te kakken bladeren van de bomen?
Haha waarschijnlijk. Anyways, dit koppel is vrij bekend.
Ik geloofde dat eerst ook niet, maar dat is dus echt zo.
Het is niet omdat jij en ik zoiets niet kunnen voorstellen, dat er geen koppels zijn die dat dus effectief in praktijk omzetten. :tongue:

Ik overdrijf wel eens (je kent mij al), maar ik post ook wel eens extreme posts die echter wel gewoon waar zijn.

Ik begrijp dat ook niet hoor, dat er koppels zijn die 1000+ eurokes aan eten spenderen per week, maar ze bestaan wel.

Nu ja, zolang ze er zelf gelukkig mee zijn, is het goed denk ik? Wij moeten de rekening van een ander niet maken (en betalen). ;)
Ik ben er alvast niet jaloers op, TE is TE zelfs voor mij.

Terug
Bovenaan