Welja, in veel gevallen is het wel de realiteit.
Wij zijn hier komen wonen en werken alle 2, hebben 2 kinderen en ondertussen verbouwingen regelen en heel de tuin onderhouden. Na 6mnd is de binnenkant volledig afgewerkt (nieuwe keuken, nieuwe slaapkamers, nieuwe gordijnen, etc etc etc.).
Laatste 4-6 weken zit ik al bijna elke avond van 20-22h buiten in de tuin. Hagen scheren, afvalberg hakselen, onkruid jungle wegdoen, gras maaien, stukken inzaaien etc etc etc.
Denk dat ons nieuwe huis tegen eind van dit seizoen wel "klaar" is.
Onze buurman woont hier ondertussen al 6y blijkbaar. Zijn kot is een half krot en zijn tuin een jungle. Deze week eens mee samengezeten. De verbouwingen gaan niet vooruit want hij heeft geen tijd en ze hebben geen geld genoeg. Hij zit elke avond met zijn kinders van 1 en 3 tot 10h buiten in zijn hof en elke keer 4-6-8 pinten drinken (elke dag). De madam werkt halftijds ofzo als "kruidenexpert" (madeliefjes pletten naar olie en van die toestanden

). Die heeft nu een soort educatief verlof (wordt betaald om te studeren) is nu aan het studeren om verpleegster te worden zodat ze meer kan verdienen (maar het is zo zwaar en gaat niet goed vooruit). Ik werk 2-3d per week thuis en zie ze dus veel want mijn bureau kijkt uit over de tuinen hier. Die zit letterlijk elke dag continu in haar vuilen hof niks te doen. Boekjes lezen, saffenroken, in de zon liggen, telefoon, ...
Ja, aan wie ligt het dan?