Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Die daytona is wachten een verloren zaak om via de ad te wachten. Wil je deze ooit zal je 90% zekerheid enkel grijs aan meerprijs kunnen kopen.
Voor de gmt hangt het wat af van model. De Batman/Pepsi zal enkele jaren zijn denk ik, dacht dat de Sprite iets korter was.
Ik zou graag een rootbeer willen, dat is denk ik (hoop ik) maar 2j. Rolex'en met goud zijn over het algemeen iets gemakkelijker te verkrijgen.

Klopt, deze middag toevallig bij Bouverne geweest en dat werd daar nog eens bevestigd. GMT (en vooral Pepsi) is, na de Daytona, een van de ergste.

Wel heerlijke ontvangst! Zeer vriendelijk, uurtje zitten babbelen en eerst zelf wat dingen gepast, dan hebben ze voor mijn vrouw een aantal modellen uitgehaald om mij daarna spontaan ook nog wat zaken te laten passen.

Vanavond nog even laten zakken maar ik ga me denk ik toch registreren voor de Submariner met groene bezel (126610LV), die bijt echt al een hele tijd in mijn been 😁. Is een mooie aanvulling op de DJ, en daarnaast komt er dan nog wel een vintage Cartier Santos of GMT Pepsi ooit. Smaken durven veranderen, dat is het leuke eraan…

Klopt, deze middag toevallig bij Bouverne geweest en dat werd daar nog eens bevestigd. GMT (en vooral Pepsi) is, na de Daytona, een van de ergste.

Wel heerlijke ontvangst! Zeer vriendelijk, uurtje zitten babbelen en eerst zelf wat dingen gepast, dan hebben ze voor mijn vrouw een aantal modellen uitgehaald om mij daarna spontaan ook nog wat zaken te laten passen.

Vanavond nog even laten zakken maar ik ga me denk ik toch registreren voor de Submariner met groene bezel (126610LV), die bijt echt al een hele tijd in mijn been 😁. Is een mooie aanvulling op de DJ, en daarnaast komt er dan nog wel een vintage Cartier Santos of GMT Pepsi ooit. Smaken durven veranderen, dat is het leuke eraan…
Van Bouverne heb ik al veel goeds gehoord 👌

Naar het schijnt is de Pepsi moelijker te zijn dan de Batman omdat ze moeite hebben met de rode bezel in caramiek te krijgen. Wss daarom dat die snel discontinued gaat worden...

Een rare vraag ik zoek een uurwerk liefst met analoge wijzers die een blacklight heeft maar ook niet veel licht ook geeft.

Is vooral bij nachtelijke ops toch uur te kunnen zien zonder opgemerkt te zijn. Bvb gsm geeft veel te veel licht.

Iemand een idee? Casio wss?

Dit komt nog redelijk dicht bij de buurt denk ik

Laatst bewerkt:
Een rare vraag ik zoek een uurwerk liefst met analoge wijzers die een blacklight heeft maar ook niet veel licht ook geeft.

Is vooral bij nachtelijke ops toch uur te kunnen zien zonder opgemerkt te zijn. Bvb gsm geeft veel te veel licht.

Iemand een idee? Casio wss?

Dit komt nog redelijk dicht bij de buurt denk ik
Mss eentje met een full lume achtergrond?
Bv citizen NY0040-50W

Mss eentje met een full lume achtergrond?
Bv citizen NY0040-50W
Kan je dit dan ook aflezen echt in het donker. Bvb dus buiten midden in de nacht waar er geen licht is, dus geen maanlicht en en geen licht pollutie.

Indien ja, wilt dat dit ook zeggen dat wss constant dat uurwerk oplicht? Wat geen goed geen idee is in ambush dan kunnen ze mij zien liggen.

Edit: wel op zich paar mooie uurwerken tussen. Ff op chrono ah zien en citizen met black achtergrond is niet mis en niet zo duur 4-5000ZAR

V33ui8X.jpeg

NN06189.jpeg

W0NraI2.jpeg

aBNMlHg.jpeg

fQTzTOQ.jpeg

Hier nog een korte selectie foto's van de laatste 2 maand Instagram 😁
Die breitling is wel :love: welke is dat?

Hebben ze gezegd hoe lang de wachttijd ongeveer zal zijn?

De ontvangst daar is idd top. Ik ben er een paar jaar geleden geweest toen ik een Sub wou.
Ik mocht direct een date en no date passen. Kreeg een cataloog en een magazine mee dat over de Submariner ging.

Ik had achteraf mijn 116610LN toen beter daar gekocht ipv bij Tensen. Die ontvangst was koeler. Maar bij die laatste gaven ze een kleine korting toen ze vernamen dat ik de dag ervoor ook bij Bouverne langs geweest was.

Ik heb ook nog een Breitling Aerospace uit de jaren ’90 en een speedmaster Mark II uit de jaren ‘70 die van m’n opa komen, maar Ik heb nog nooit zo graag een horloge gedragen dan de Sub. Heel veelzijdig.

Ik zou er zeker voor gaan als het je gedacht is!

Valt goed mee hoor, 3 grotere merken en wat seiko en Vostok 😊

Nu nog zwaar aan het overdenken wat de volgende stap gaat zijn.
Nu al de Tudor en Breitling eruit voor een Jlc polaris of verder doorsparen voor die eerste rolex naast de seamaster of ineens alles eruit voor een Rolex rootbeer 😎
Heb weinig geduld in sparen dus wordt me hard inhouden of al tijdelijk toegeven en mezelf sussen met die Jlc 🙈

Het lastige met wachten is dat die ook elk jaar duurder worden.
In mijn geval is het verschil van 2017 naar nu al bijna €3k.

Hebben ze gezegd hoe lang de wachttijd ongeveer zal zijn?

De ontvangst daar is idd top. Ik ben er een paar jaar geleden geweest toen ik een Sub wou.
Ik mocht direct een date en no date passen. Kreeg een cataloog en een magazine mee dat over de Submariner ging.

Ik had achteraf mijn 116610LN toen beter daar gekocht ipv bij Tensen. Die ontvangst was koeler. Maar bij die laatste gaven ze een kleine korting toen ze vernamen dat ik de dag ervoor ook bij Bouverne langs geweest was.

Ik heb ook nog een Breitling Aerospace uit de jaren ’90 en een speedmaster Mark II uit de jaren ‘70 die van m’n opa komen, maar Ik heb nog nooit zo graag een horloge gedragen dan de Sub. Heel veelzijdig.

Ik zou er zeker voor gaan als het je gedacht is!
Wel bijzonder dat je een korting kreeg aangeboden! Al gaf ze zelf ook wel aan dat de markt sinds een 3tal jaar enorm veranderd is (véél meer vraag tegenwoordig), dus misschien gewoon andere omstandigheden, andere tijden...

Een exacte wachttijd is niet uitgesproken maar ik leid 2-3 jaar af. De DJ waarin mijn vrouw interesse had zou duidelijk minder lang duren, en bij mijn keuze voor de groene bezel ipv de zwarte was de "doe er dan nog maar een jaar bij" ook niet mis te verstaan :unsure:
Men gaf ook wel aan vooral regiogebonden te werken. Ik zit wat tussen AD's van Gent en Knokke in dus dat was nog ok, maar bv. iemand uit Antwerpen zou blijkbaar wel moeilijker liggen en zouden ze eerder naar een dealer in Antwerpen sturen, al lijkt me dat geen algemene Rolex AD policy.

Hoe dan ook, aanvraag is intussen buiten want het is écht wel mijn goesting. We zien wel hoe het verloopt.
Ik ga er komende week ook langs.

Ik zal “Plutus” vermelden voor de kortingscode van 5%.
Veel succes :biglaugh:
Welk model verkies je?

Terug
Bovenaan