Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Een paar pagina's terug werd een variant van dit horloge gepost:

Ik ben normaal niet echt in to horloges, draag gewoon altijd mijn apple watch, maar deze doet wel iets met mij. Fan van de kleuren en de wijzerplaat.

Ik vind persoonlijk wel dat horloges het mooist staan bij mannen die zich ook effectief wat deftig kleden. Ik ben vaak nogal casual gekleed met een t-shirt dus dan vrees ik dat zo'n type horloge niet echt goed gaat uikomen.

Maar damn ik ben er wel fan van!

Luchthavens waren een paar jaar terug een loophole om Rolex off the shelf te kopen. Geen idee of dat nog zo is.
Ik heb vorig jaar redelijk wat tijd op luchthavens gezeten. Voornamelijk Europa wel. Tenzij je een 26mm datejust met diamanten wil, is dat helaas niet meer zo.

Ook ooit bijna een Omega Aqua Terra gekocht, al bleek die maar €100 goedkoper te zijn, dus dan liever bij de AD.

Een paar pagina's terug werd een variant van dit horloge gepost:

Ik ben normaal niet echt in to horloges, draag gewoon altijd mijn apple watch, maar deze doet wel iets met mij. Fan van de kleuren en de wijzerplaat.

Ik vind persoonlijk wel dat horloges het mooist staan bij mannen die zich ook effectief wat deftig kleden. Ik ben vaak nogal casual gekleed met een t-shirt dus dan vrees ik dat zo'n type horloge niet echt goed gaat uikomen.

Maar damn ik ben er wel fan van!
Als je die op een blauw Nato Bandje zet kan het nog wel wat casual overkomen en toch heel cool zijn!

Ja voorkeur gaat inderdaad uit naar een blauw bandje.

Maar ik kwam net deze foto tegen op Reddit en ik moet zeggen dat hij er in het echt al héél wat minder uit ziet, ben meteen al een stuk minder fan :D

Gewoon eens bij een winkel langs gaan en om de pols gooien.

Ik heb horloges gehad die op foto spuuglelijk waren waar ik irl volledig weg van was, maar andersom ook horloges waar ik verliefd op was die me irl dan weer niets deden. De meeste juweliers zijn wel ontvankelijk, dus gewoon eens een leuke dag van maken en passen 😊

Ik heb ineens het idee te pakken van zelf een horloge te bouwen op basis van sourced stukken. Basis zou een Seiko NH35 movement zijn, en ben dan wat stukken aan het bekijken op Aliexpress. Iemand hier al ervaring mee? Aanraders voor parts-suppliers?

Ik heb ineens het idee te pakken van zelf een horloge te bouwen op basis van sourced stukken. Basis zou een Seiko NH35 movement zijn, en ben dan wat stukken aan het bekijken op Aliexpress. Iemand hier al ervaring mee? Aanraders voor parts-suppliers?

Ik zou is proberen in contact te komen met Natas87, kerel uit het Antwerpse die, vind ik, zeer mooie builds maakt meestal van scratch of van bestaande cases.

Is ook diegene waar ik mijn horloges laat reviseren.

Zijn vooral hommages geïnspireerd op Panerai, maakt ook zijn lederen bandjes zelf.

@Hellsdinner @StannekeS Indien bovenstaande link niet mag omdat het mogelijks te veel trekt op replica's, excuses en verwijder het dan maar.

Ja voorkeur gaat inderdaad uit naar een blauw bandje.

Maar ik kwam net deze foto tegen op Reddit en ik moet zeggen dat hij er in het echt al héél wat minder uit ziet, ben meteen al een stuk minder fan :D

Gewoon eens bij een winkel langs gaan en om de pols gooien.

Ik heb horloges gehad die op foto spuuglelijk waren waar ik irl volledig weg van was, maar andersom ook horloges waar ik verliefd op was die me irl dan weer niets deden. De meeste juweliers zijn wel ontvankelijk, dus gewoon eens een leuke dag van maken en passen 😊
Baltic is nu wel een 'microbrand' die eigenlijk online only te bestellen is. Ik heb de mijne dus ook wel indertijd aangekocht zonder die eerst in het echt te zien..

Ik heb wel de grijze HMS002 gekocht. Zelf ook geen fan van dat blauw of een van de andere felle kleuren. De grijze dial is gewoon vrij neutraal en kan je makkelijk met vanalles combineren. Imo ook met T-shirt ofzo.

Misschien hierbij ook nog even een disclaimer : zeker bij Baltic vind ik de meerwaarde het design van de dials die voor mij strak zijn maar met mooie subtiele details. De mijne houdt verder de tijd goed bij, niet veel drift over tijd.. Maar het uurwerk binnenin is een goedkopere Miyota dus ge gaat die wel vaak horen ronddraaien en opwinden. Tis maar te zien hoeveel belang je aan die techniek hecht...

Laatst bewerkt:
Zijn er hier ervaringen met vintage Casio’s? Zoals dit model: GW-M 5610u

Ik ben op zoek naar iets om op het werk te dragen dat tegen een stootje kan. De kans op stoten is elke dag ver 100%, dus mijn “betere” kan ik niet aandoen, tenzij ik administratief werk doe.
Die Casio’s verkopen blijkbaar nog steeds goed en als je zo reviews bekijkt op YouTube is het gelijk het model dat je moet hebben. (Solar, atoomklok enz)

Zijn er hier ervaringen met vintage Casio’s? Zoals dit model: GW-M 5610u

Ik ben op zoek naar iets om op het werk te dragen dat tegen een stootje kan. De kans op stoten is elke dag ver 100%, dus mijn “betere” kan ik niet aandoen, tenzij ik administratief werk doe.
Die Casio’s verkopen blijkbaar nog steeds goed en als je zo reviews bekijkt op YouTube is het gelijk het model dat je moet hebben. (Solar, atoomklok enz)
Heb dezelfde en draag die elke dag. Onverwoestbaar.

Als er 1 horloge is die ik bij verlies/breuk direct opnieuw koop is het die wel.
Ook handig dat ik deze kan gebruiken om mijn mechanische uurwerken tot op de seconde kan juist zetten.

Nog eens een Omega efkes gedragen na heel lang enkel een Apple Watch te dragen en 't is toch moeilijk wennen. Het verschil in gewaar worden is merkelijk. De Apple Watch merk je niet echt terwijl de Omega merkelijk aanwezig is en ik slaag er ook niet echt in om hem even comfortabel te vinden als dat ik het mij herinner. Vreemd :unsure:

Heb het ook soms moeilijk om de seamaster comfortabel aan te laten voelen (zware stalen band). Vaak helpt het om deze op een rubber band te zetten. Veel minder zwaar en leuk voor de zomer.

Dit weekend op WeCanDance geweest, de hoeveelheid schone klokjes dat je daar zag was ook absurd. Was een bepaalde vriendengroep die precies allemaal samen een Rolex collectie begonnen waren. Pepsi, Batman, Sprite, Submariners alom.

Daar stond ik met mijn vintage Seiko, show 'em who's boss!

Laatst bewerkt:
Is zoals op de vlieghaven van Eindhoven. Zie je Rolex alsof je deze bij de cornflakes (of beschuit voor de Hollanders 😆) hebben gekregen. Dit jaar eens (ongewild) via Zaventem en met veel moeite één exemplaar gespot...

Back from the dead. Mijn (vaders) 1983 Seiko 5 Automatic.

05fYvtX.jpeg

Is zoals op de vlieghaven van Eindhoven. Zie je Rolex alsof je deze bij de cornflakes (of beschuit voor de Hollanders 😆) hebben gekregen. Dit jaar eens (ongewild) via Zaventem en met veel moeite één exemplaar gespot...

Superclone Rolex 1000 eur?
Ik zeg niet dat dat steeds het geval is, maar de “replica’s” zijn verdorie goed als ik YouTube bekijk.
Beangstigend goed, dat het voor mij zelfs een argument is om geen Rolex te kopen.

Rolex is denk ik meest nagemaakte merk qua horloges. De kopers zijn talrijk.
Wie zijn ze? Wanneer dragen ze deze superclone?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan