Maar dan hypothecair volmacht en krediet. Dat is dan voor de lening en de overbruggingskrediet?
Klopt. De volmacht is je overbrugging (lagere kosten) en het krediet is je nieuwe hypotheek.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dan hypothecair volmacht en krediet. Dat is dan voor de lening en de overbruggingskrediet?
Je koopt een nieuw huis (akte 1)Zo staat dat er inderdaad in. Maar mijn vraag is of alle 4 aktes nodig zijn (ken daar weinig van).
Ik zou zeggen:
Aankoop - logisch
Pandwissel - logisch

Je koopt een nieuw huis (akte 1)
Uw pandwissel verplaatst de hypothecaire inschrijving op uw oude woonst naar uw nieuwe woonst. Hierdoor heeft de bank een hypothecaire inschrijving op uw nieuwe woonst. (akte 2)
Je neemt een nieuw krediet, waarin uw overbruggingskrediet mee vervat zit (denk ik, hier ben ik niet 100% zeker van), waarbij de bank een tweede hypothecaire inschrijving neemt op uw nieuwe woonst. (akte 3)
Aangezien de bank zo sympathiek is geweest om uw nieuw krediet op te splitsen in hypothecaire inschrijving en hypothecaire volmacht* moet je dus nog de 4de akte verlijden waarbij je aan de bank een volmacht geeft om, indien nodig, een derde hypothecaire inschrijving te nemen op uw woonst. Dergelijke volmacht moet notarieel worden vastgesteld. (akte 4)
*Een hypothecaire volmacht is een pak goedkoper omdat je in feite enkel een volmacht geeft, een hypothecair krediet is veel duurder omdat je 1% van het geleend bedrag als registratiebelasting aan de federale overheid moet.
Al deze aktes moeten dan weer worden ingeschreven op het registratiekantoor, er moeten opzoekingen gebeuren, erelonen, btw,... waardoor het relatief snel oploopt natuurlijk.
Maar alleszins goed dat je het aan de notaris zelf hebt gevraagd, die weet het uiteraard nog altijd iets beter![]()
Misschien een domme vraag, maar wanneer komt de afrekening kadastraal inkomen? Is dat standaard in januari of de maand van aankoop destijds of met personenbelasting?

Mensen zien dat niet graag zulke huizen en als totaalrenovatieproject is de prijs veel te hoog...Schandalig dat het al zolang te koop mag staan.
Kunt proberen...
Dat is een C-label dat relatief vlot naar B geleid kan worden, dat is geen krot dat een totaalrenovatie moet hebben op basis van die advertentie. Dat is wat JIJ er van maakt.Mensen zien dat niet graag zulke huizen en als totaalrenovatieproject is de prijs veel te hoog...
Badkamer is ook perfect in orde om in te kunnen wonen. Je hebt niet veel nodig om ergens te kunnen in wonen hoor.Op de badkamer na zie ik daar weinig werk aan om er in te kunnen wonen
Ge hebt er niks mee te verliezen, dus waarom niet.
Ik zou hier 200K onder de vraagprijs willen bieden. Is dat done? Eigenlijk moet alles er uit. Sanitair is quasi onbestaande, overal zijn de terrassen verzakt, asbest onderdak, oude houten ramen, buizen uit de vloer, planchetten, veel te dunne dakisolatie. De woning staat al 4 jaar te koop.
Ik zeg de badkamer omdat het niet echt duidleijk is op die foto, maar kan inderdaad perfect in orde zijn.Badkamer is ook perfect in orde om in te kunnen wonen. Je hebt niet veel nodig om ergens te kunnen in wonen hoor.
Het is gewoon een bom geld voor iets dat je om goed te zijn energetisch best moet aanpassen en waarvan je weet dat je er wat quick wins in kan doen.
En dat je weet dat als je het nu koopt dat je nog altijd een energetisch beperkte woning gaat hebben waar je op termijn op de waarde gaat inschieten.
De huidige wetgeving legt die waardederving eerder naar de toekomst dan dat de verkopers van nu die moeten incasseren. Chauffagist hoopt echter in de toekomst niet te moeten opdraaien voor die waardederving.
Als de woning echter al 4j te koop staat. Dan kan je dat altijd proberen. Maar als die woning al 4j lang te koop staat zonder dat men een prijsaanpassing gedaan heeft, dan acht ik de kans dat ze die woning voor zo'n lager bod willen verkopen op nihil in.
Totaalrenovatie lijkt me hier niet noodzakelijk.
Ik zou hier 200K onder de vraagprijs willen bieden. Is dat done? Eigenlijk moet alles er uit. Sanitair is quasi onbestaande, overal zijn de terrassen verzakt, asbest onderdak, oude houten ramen, buizen uit de vloer, planchetten, veel te dunne dakisolatie. De woning staat al 4 jaar te koop.
Ze gaan een keer goed met hem lachen waarschijnlijkTotaalrenovatie lijkt me hier niet noodzakelijk.
Als iets al zo lang te koop staat is de kans klein dat ze moeten verkopen.
Je kan is proberen van te lowballen maar ik acht de kans groot dat ze u wandelen gaan sturen.
Zeker van dat asbest? Bij mijn weten was in 97 asbest al verboden.
Verbod geldt vanaf 1998 dus in 1997 is de kans nog best reëël.Zeker van dat asbest? Bij mijn weten was in 97 asbest al verboden.
Er is een asbestattest verplicht dus niemand moet gokken of het er wel of niet in zit.Zeker van dat asbest? Bij mijn weten was in 97 asbest al verboden.