Ik ga hier in herhaling vallen he maar voor zo'n zaken kan je steeds eens bellen of afspreken met je/een notaris. Dergelijke consulten zijn gewoon gratis en die mensen zijn dag in dag uit bezig met het begeleiden van overdrachten van onroerend goed. Zij kunnen tips geven over wat je in je aankoopbod kan zetten en je eventueel een sjabloon toesturen.
Een intake-gesprek kan ook nuttig zijn zodat je notaris helemaal op de hoogte is van wat jij wil (denk aan huwelijkscontracten, bijzondere aankoopverhoudingen, rariteiten op vlak van registratiebelasting, specifieke afspraken met de bank, termijnen, onderlinge leningen,....)
Die mensen verdienen geld als slijk maar er zijn maar weinig mensen die hen er ook echt voor laten werken
Zaken waar je zoal aan kan denken:
1. Opschortende voorwaarde voor een lening (of evt als je schrik hebt ook voor de bodem-, asbest-,... attesten). Ik vind een opschortende voorwaarde voor een lening zelf minder belangrijk als je goed op de hoogte bent van je mogelijkheden bij de bank.
2. Bod beperken in de tijd
3. Een aanvaard bod is bindend.
4. Je kan pingelen en onderbieden, onderhandelen en marchanderen. Maar als je echt verkikkerd bent op een huis zou ik er niet mee inzitten als je niet de perfecte prijs hebt bedongen en misschien 10 of 20duizend euro teveel hebt betaald.